کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۶۵۳سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۱۰۱۰۰۸ بازدید

قیمت جهانی طلا که روز گذشته تحت تاثیر آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز سه‌شنبه نیز با تغییر ...

قیمت جهانی طلا که روز گذشته تحت تاثیر آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز سه‌شنبه نیز با تغییر چندانی روبرو نشده و به نزدیک سطح 1120 دلاری رسیده است.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه به 1118 دلار رسیده است که نسبت به روز دوشنبه تغییر چندانی نداشته است. بر اساس این گزارش افزایش قیمت طلا در مبادلات روز گذشته و ادامه آن در معاملات امروز در شرایطی است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شده است.

هنوز بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.انتشار متن مذاکرات نشست 28 و 29 جولای فدرال رزرو آمریکا که قرار است فردا چهارشنبه منتشر شود می تواند تاثیر زیادی بر روند تحولات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی طی ماه جولای 2.3 میلیارد دلار از سرمایه گذاری طلا در صندوق های بین المللی را کاهش داده اند.

برخی از تحلیلگران بازارهای بین المللی نیز بر این باورند که تقاضای طلای چین در شش ماه دوم امسال با افزایش روبرو خواهد شد و این مساله می تواند خبر خوبی برای تحولات قیمت این فلز زرد باشد.بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که نوسانات مربوط به ارزش یوان چین در روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

بانک مرکزی چین هفته گذشته در اقدامی غیر منتظره اقدام به کاهش 2 درصدی ارزش یوان در برابر دلار کرده است. این مساله موجب افزایش نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.انتشار گزارش مربوط به عملکرد ناامید کننده بخش تولیدات صنعتی آمریکا در حالی است که آمارهای مربوط به بهبود نسبی بخش مسکن در ماه جولای تا حدی موجب کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا شده است.

طی ساعات آینده نیز قرار است امارهای اقتصادی مهمی در آمریکا، چین و منطقه یورو منتشر شود و این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.شاخص قیمت مسکن در چین و نوسانات مربوط به بخش مسکن آمریکا از مهمترین آمارهایی است که می تواند بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار موثر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها