کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی گران‌ترين آپارتمان‌های جهان + جدول قیمت


کد خبر : ۱۴۶۴۹سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴:۴۱۶۵۵۶ بازدید

سايت گلوبال پراپرتي در يكي از تازه‌ترين گزارش‌هاي دوره‌يي خود، گرانترين آپارتمان‌هاي 120متري در برخي از شهرها را معرفي كرده است .

شاهزاده نشين «موناكو»، دومين كشور كوچك دنيا پس از واتيكان كه درجنوب كشور فرانسه واقع شده است، با فاصله بسيار زياد از ساير كشورها، گران‌ترين آپارتمان‌هاي جهان را درخود جاي داده است. 60 هزار و 114دلار قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در موناكو، اين بهشت جهانگردان و ثروتمندان گزارش شده است. براين اساس، قيمت يك آپارتمان 120متري در اين كشور كوچك به حدود 24 ميليارد تومان بالغ مي‌شود.

به گزارش تعادل، سايت گلوبال پراپرتي در يكي از تازه‌ترين گزارش‌هاي دوره‌يي خود، گرانترين آپارتمان‌هاي 120متري در برخي از شهرها را معرفي كرده است. موقعيت اين واحدها معمولا در وسط شهرهاي احصا شده در گزارش قرار دارند. به عبارت ديگر، اين آپارتمان‌هاي 120متري از نظر موقعيت مكاني برتري خاصي نسبت به ساير آپارتمان‌هاي واقع در شهر يادشده ندارند. براساس اين گزارش، لندن دومين شهر گران از نظر قيمت هر مترمربع آپارتمان به شمار مي‌رود. 34 هزار و 531 دلار قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در ابرشهر گزارش شده است. براين اساس، قيمت كل يك آپارتمان 120متري در لندن به حدود 14ميليارد تومان بالغ مي‌شود.

جزيره هنگ‌كنگ، نيويورك، پاريس، مسكو، سنگاپور، وين، توكيو و ژنو نيز به ترتيب در رده‌هاي 3 تا 10 گران‌ترين شهرها از نظر قيمت آپارتمان قرار مي‌گيرند. اين درحالي است كه اختلاف قيمت هر مترمربع آپارتمان در ميان شهرهاي رتبه اول (موناكو) و رتبه دهم (ژنو) حدود 47 هزار دلار است. اين اختلاف در قيمت كل يك واحد 120متري به حدود 19ميليارد تومان مي‌رسد. بمبئي، استكهلم، هلسينكي، رم، لوكزامبورگ، سيدني، تايپه، برمودا، آمستردام، تورنتو نيز به ترتيب در رده‌هاي 11 تا 20 گران‌ترين شهرها از نظر قيمت آپارتمان قرار دارند. 11هزار و 455 دلار قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در بمبئي گزارش شده است. اين رقم در شهر تورنتو كه در رده بيستم گران‌ترين شهر از نظر قيمت آپارتمان قرار مي‌گيرد، تقريبا به نصف- به 6 هزار و 399 دلار- كاهش مي‌يابد كه حدود يك دهم قيمت هر مترمربع در كشور موناكو است. 


قيمت آپارتمان 120 متري در تهران

براساس تازه‌ترين گزارش‌هاي آماري منتشرشده ازسوي بانك مركزي و مركز آمار ايران، متوسط قيمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران حدود 4 ميليون تومان است كه در اين حالت، قيمت يك آپارتمان 120متري به‌طور متوسط 480 ميليون تومان مي‌شود. اين درحالي است كه در مناطق مختلف تهران قيمت هر متر آپارتمان از حدود 2 ميليون تومان تا بيش از 15ميليون تومان، بسته به منطقه و محله و سن آپارتمان در نوسان است. از اين‌رو، مي‌توان تخمين زد كه گران‌ترين آپارتمان 120متري در تهران حدود 2 ميليارد و 400 ميليون تومان باشد. به‌طور مثال، در تيرماه سال‌جاري آپارتماني كهنه‌ساز ( 7 تا 12سال عمر بنا) با متراژ حدود 110متر به قيمت هر متر 13ميليون و 990 هزار تومان فروخته شده است. همچنين آپارتماني ميان سال ( 4 تا 6سال عمر بنا ) در محله پاسداران به قيمت هر متر 10ميليون و 400هزارتومان به فروش رفته است.


yc11tbwgvs0du0wzxgcz.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها