کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کم فروشی اینترنت همچنان ادامه دارد


کد خبر : ۱۴۶۴۴دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵:۳۹۲۳۵۷ بازدید

طبق آمارهای اعلام شده، ضریب نفوذ اینترنت در کشور هرروز رو به افزایش است و براساس گفته مسئولان ظرفیت پهنای باند نیز نسبت به سال‌های ...

طبق آمارهای اعلام شده، ضریب نفوذ اینترنت در کشور هرروز رو به افزایش است و براساس گفته مسئولان ظرفیت پهنای باند نیز نسبت به سال‌های گذشته به‌مراتب بالاتر رفته است. وزیر ارتباطات دیروز اعلام کرد که «تعداد مشترکان اینترنت ثابت کشور (ADSL) در ابتدای دولت یازدهم 3 میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک بوده که در حال حاضر به 20 میلیون مشترک رسیده است.»محمود واعظی افزود: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید پهنای باند در کشور۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه بوده که امروز به 2 هزار و ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده تا پایان سال‌جاری پهنای باند اینترنت در کشور به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

به گفته واعظی، «دولت هرگز به دنبال تصدی‌گری نبوده و به بخش‌خصوصی فعال در حوزه اینترنت، هر اندازه پهنای باند بخواهند واگذار می‌شود.»واعظی اظهار کرد: معاونت نظارت ما در همه استان‌ها دفاتر دارد و وظیفه دارد بر تمام شرکت‌هایی که اینترنت واگذار می‌کنند نظارت داشته باشد تا به مردم کم‌فروشی نکنند.آمارهای اعلام شده از مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) نیز نشان می‌دهد نزدیک به 74 درصد جمعیت کل کشور کاربر اینترنت هستند که 42 درصد از این کاربران به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. 

اما از سوی دیگر در حال حاضر بیشترین آمار شکایت‌ها از حوزه ارتباطاتی کشور مربوط به کیفیت اینترنت ارائه شده به کاربران است و طبق گفته وزیر ارتباطات بیشترین میزان شکایت ثبت شده در سامانه 195 مربوط به اختلالات اینترنتی است. این روز‌ها هم که قطعی و وصلی‌های مکرر اینترنت شرکت مخابرات امان کاربران را بریده، به جرات می‌توان گفت بیشترین میزان شکایت از اینترنت به اصطلاح پرسرعت کشور از سوی مشترکان مخابرات است.

جمشید هاشم‌زاده یکی از مشترکان اینترنت شرکت مخابرات تهران درباره اختلالات اینترنتی این شرکت به «فرصت امروز» گفت: کیفیت اینترنت شرکت مخابرات در حال حاضر بسیار پایین است و در برخی مواقع خدمات ارائه شده به‌طور کامل قطع می‌شود. وی افزود: با تماس با پشتیبانی این شرکت نیز باید مدت زمان زیادی پشت خط بمانیم تا بتوانیم با کارشناسان این شرکت صحبت کنیم که به نظر من این نشان‌دهنده میزان نارضایتی از خدمات اینترنت مخابرات است. بعد از برقراری ارتباط با کارشناسان نیز پاسخ‌های غیر‌منطقی مثل «عملیات کابل برگردان علت اختلالات اینترنت است» دریافت می‌کنیم.

این درحالی است که داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران پیش از این درباره علت افزایش اختلالات اینترنت به «فرصت امروز» گفته بود: در برخی مناطق عملیات کابل برگردان علت اختلالات است و در برخی مناطق نیز سرقت کابل‌های مخابراتی باعث می‌شود ارتباطات این مناطق به‌طورکلی قطع شود. وی افزود: ما در حال کار روی رفع اختلالات هستیم و امیدواریم بتوانیم به‌زودی این مشکل را برطرف کنیم. زارعیان درپاسخ به این سوال که آیا مشترکان مخابرات به‌راحتی می‌توانند از شرکت‌های دیگر پهنای باند دریافت کنند؟ اظهار کرد: طبق مصوبه‌ای که وجود دارد مخابرات موظف است ظرف حداکثر تا 72 ساعت پس از ارائه تقاضا، خط آنها تخلیه شده و در اختیار شرکت دیگری قرار گیرد و این عملیات درحال حاضر اجرا می‌شود. 

فرزاد اکرامی، کارشناس ارتباطات درباره اختلالات اینترنتی به «فرصت امروز» گفت: متأسفانه در کشور ما کمیت بر کیفیت اولویت دارد و هر از چند گاهی خبر‌هایی از افزایش پهنای باند در کشور منتشر می‌شود و این مردم امیدوار می‌شوند که شاید کیفیت خدمات نیز افزایش پیدا خواهد کرد اما این اتفاق نمی‌افتد. وی افزود: قوانین زیادی وجود دارد که مشترکان اینترنت می‌توانند از این اختلالات خسارت دریافت کنند اما اگر این قوانین اجرا شود شاید همه مشترکان بتوانند بابت تمام روز‌های سال از اپراتور خود خسارت دریافت کنند.

اکرامی اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر در برخی اظهارنظرهای رسمی صورت گرفته مسئولان به اشتراک گذاشتن پهنای باند برای تعداد بالای کاربران یا بی‌اطلاعی افراد از دانش رایانه‌ای را برخی از موضوعاتی دانسته‌اند که موجب بروز مشکل می‌شود و حتی در دوره‌ای این‌گونه عنوان کرده‌اند که اینترنت مشکل خاصی ندارد و رسانه‌ها این جریان را بزرگ کرده‌اند. با این حال هیچ‌گاه در این دوران آماری از رتبه اینترنت ایران در جهان و منطقه به‌طور رسمی منتشر نشده و همواره به کلی‌گویی در این زمینه بسنده شده است. وی افزود: از سوی دیگر در ارتباط با دریافت خسارت توسط کاربران نیز تاکنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته و در هیچ یک از اختلالات که در ماه‌های قبل اتفاق افتاده گزارش کاملی از اینکه مخابرات یا شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت خسارت پرداخت کرده باشند، منتشر نشده است.

این کارشناس گفت: قانون پرداخت خسارت از سوی اپراتور‌ها از آن قوانینی است که فقط وجود دارد و هیچ‌گاه اجرا نشده است. اکرامی اظهار کرد: اگر این قانون اجرا شود مطمئنا جلوی بسیاری از قانون‌شکنی‌ها و کم‌فروشی‌های اینترنتی گرفته خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها