کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشتریانی که باید دیده شوند


کد خبر : ۱۴۶۴یکشنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۸:۴۰۳۲۰۳ بازدید

این روزها محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت امیدوار به روزهای اوج خودروسازان، امیدهای تازه‌ای نیز به مشتریان خودروهای داخلی می‌دهد.
مشتریانی که باید دیده شوندمشتریانی که باید دیده شوند

دستور تولید 900 هزار خودرو تا پایان سال به شرکت‌های خودروساز اگر چه با شبهاتی از سوی کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو روبه‌رو است؛ اما نعمت‌زاده امید زیادی به تحقق آن دارد. اینکه چه اتفاقی در صنعت خودرو ایران طی روی کارآمدن دولت یازدهم رخ داده که وزیر صنعت را به تولید 600 هزار دستگاه تا پایان سال امیدوار کرده، سوالی است که پاسخ روشنی ندارد. در همین حین برخی از کارشناسان خودرو معتقدند که هم‌اکنون گره خودروسازان در تولید و توسعه محصول، مشکلات نقدینگی است و اینکه دولت با توجه به شرایط فعلی چگونه می‌خواهد این گره را باز کند موضوعی است که پاسخ متفاوتی دارد از جمله اینکه ممکن است این گره با افزایش دوباره قیمت به دست مشتریان باز شود یا اینکه دولت تمهیدات دیگری برای بازشدن گره نقدینگی خودروسازان اندیشیده باشد. در هر شکل قرار است ظرف دوهفته آینده وزیر صنعت و معدن و تجارت از چگونگی قیمت‌گذاری خودرو پرده برداری کند این درحالی است که مشتریان خودرو هنوز از گیجی افزایش سال گذشته قیمت‌ها خارج نشده‌اند و امید زیادی حتی به کاهش آن دارند. 

در همین حال وزیر صنعت و معدن و تجارت در شرایطی از افزایش 600 هزار دستگاهی خودرو تا پایان سال سخن گفته که یکی از گله‌هاي خودروسازان عدم‌خرید خودرو توسط مشتریان است؛ به‌طوری که مشتریان به دلیل افزایش قیمت‌ها از خرید خودروی نو صرف‌نظر کرده‌اند و علاقه‌ای نیز به تعویض خودروی خود نشان نمی‌دهند از سوی دیگر دارندگان خودروهای فرسوده نیز تمایلی به تعویض خودروهای فرسوده خود ندارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که اگر افزایش تولید با ثبات یا کاهش قیمت همراه نباشد، خودروسازان باید به دنبال مشتری برای خودروهای تولیدی خود باشند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها