کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز فاز جدید خرید تضمینی شیرخام از شهریور


کد خبر : ۱۴۵۷۰شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹:۲۴۸۵۳ بازدید

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: خرید حمایتی شیر خام از دامداران در فاز جدید از شهریورماه آغاز می‌شود و تغییر نرخ آن بستگی به ...

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: خرید حمایتی شیر خام از دامداران در فاز جدید از شهریورماه آغاز می‌شود و تغییر نرخ آن بستگی به قانون دارد.

به گزارش ایسنا، حسین صفایی امروز - شنبه - در اولین گردهمایی مشترک مدیران ستادی و استانی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی اظهار کرد: آمار دقیقی از میزان خرید حمایتی شیر خام از دامداران نداریم اما خرید این محصول در سال جاری در فاز جدید از شهریورماه آغاز می‌شود که البته نرخ خرید شیرخام تغییر نمی‌کند و بستگی به قانون دارد.

وی افزود: در حال حاضر 1350 تعاونی تولید بیش از سه میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی را مدیریت می‌کنند و بیشترین ارتباط را با کشاورزان دارند که می‌توانند مدیریت آب را نیز در قالب تعاونی آب‌بران انجام دهند.

صفایی گفت: پرداخت مابه‌التفاوت به کشاورزان به ازای تغییر الگوی کشت از سوی آنها پیشنهادی است که وزیر جهاد کشاورزی به دولت ارائه داده تا به تصویب برسد، چرا که وقتی که بهره‌برداری کشت یک محصول را با هدف افزایش درآمد خود انتخاب می‌کند و وزارت جهاد کشاورزی براساس محدودیت آبی به او توصیه می‌کند که محصول دیگر را انتخاب می‌کند باید مابه‌التفاوت این درآمد را به کشاورز پرداخت کند تا در قالب قانون بتواند آن را نسبت به تغییر الگوی کشت متقاعد کند.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی عنوان کرد: تغییر الگوی کشت براساس سیاست‌های کلان کشور مانند اقتصاد آب و بهره‌وری آن هزینه‌هایی برای دولت دارد که می‌توان به مابه‌التفاوت درآمد کشاورزان به عنوان بخش اعظمی از این هزینه‌ها اشاره کرد که باید در اعتبارات دولتی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی شود تا بتوان این طرح را اجرایی کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها