کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کمپین ویکی‌لیکس علیه پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا


کد خبر : ۱۴۵۰۲چهارشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۵۸۱۳۹۹ بازدید

وب‌سایت ویکی‌لیکیس کمپینی برای دریافت 100 هزار یورو کمک مالی راه‌اندازی کرده تا از این طریق بتواند به کسانی که اطلاعات محرمانه از پیمان ...
کمپین ویکی‌لیکس علیه پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکاکمپین ویکی‌لیکس علیه پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا

وب‌سایت ویکی‌لیکیس کمپینی برای دریافت 100 هزار یورو کمک مالی راه‌اندازی کرده تا از این طریق بتواند به کسانی که اطلاعات محرمانه از پیمان بحث‌برانگیز تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا در اختیارش قرار می‌دهند٬ جوایزی اعطا کند.

منتقدان نگران‌اند که با نهایی شدن این پیمان بحث‌برانگیز٬ همه مسائل مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان نادیده گرفته شود

ویکی‌لیکس٬ وب‌سایت پیش‌گام در افشاگری در دنیای مجازی٬ روز سه‌شنبه (۲۰ مرداد٬ ۱۱ اوت) کمپین آنلاینی با سقف ۱۰۰ هزار یورو برای جمع‌آوری کمک‌های مالی عمومی (crowdfunding) راه‌اندازی کرد. قرار است منابع مالی به دست آمده از این کمپین برای اهدای جایزه و مشوق به کسانی مورد استفاده قرار گیرد که اطلاعات محرمانه‌ای از مذاکرات جاری میان اروپا و آمریکا برای پیمان تجارت آزاد دارند و آن را در اختیار این وب‌سایت افشاگر قرار می‌دهند.

تا عصر سه‌شنبه٬ ویکی‌لیکس یک‌پنجم مبلغ تعیین شده به‌عنوان سقف کمک‌های مالی را از طریق کمک‌های عمومی دریافت کرد.

یانیس واروفاکیس٬ وزیر اقتصاد یونان٬ ویوین وست‌وود٬ طراح مد بریتانیایی و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس٬ از جمله کسانی بودند که برای تامین درخواست ویکی‌لیکس اقدام به کمک مالی کرده‌اند.

ویکی‌لیکس در توضیحی که برای این کمپین نوشته٬ آورده است: «تقریبا همه جوانب پیمان تجارت آزاد میان آمریکا و اروپا (TTIP) مخفی و محرمانه مانده و مذاکره‌کنندگان آمریکایی و اروپایی از نشت هرگونه اطلاعات و جزئیاتی درباره آن خودداری می‌کنند. هدف ویکی‌لیکس از راه‌اندازی این کمپین این است که اطمینان حاصل کند اروپایی‌ها سرانجام می‌توانند پیش از امضای پیمان٬ مفاد هراس‌آور آن را بخوانند.»

مذاکرات برای امضای پیمان تجارت آزاد (TTIP) میان آمریکا و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و از ابتدا به خاطر ماهیت محرمانه‌اش با اعتراضات گسترده‌ای از سوی نهادهای مدنی و کنشگران اروپایی مواجه شده است.برخی از رهبران اروپایی خواستار پایان مذاکرات مرتبط با این پیمان تا پایان سال جاری میلادی شده‌اند٬ اما بسیاری از ناظران می‌گویند بعید است که چنین ضرب‌الاجلی مجال تحقق داشته باشد.

منتقدان نگران‌اند که با نهایی شدن این پیمان بحث‌برانگیز٬ همه مسائل مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان نادیده گرفته شود و قوانین نامطلوبی در حمایت از کمپانی‌ها به تصویب برسد که حقوق مصرف‌کنندگان را زیر پا می‌گذارد. گذشته از این٬ آنها معترض‌اند که همه جزئیات مرتبط با این توافق همواره از چشم افکار عمومی پنهان نگه داشته شده است.

پیمان تجارت آزاد که با عنوان «پیمان همکاری در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری ترنس‌آتلانتیک» (TTIP) شناخته می‌شود٬ در صورت نهایی شدن٬ بزرگ‌ترین پیمان تجارت آزاد جهان خواهد بود که به موجب آن نزدیک به ۶۰ درصد از خروجی اقتصاد جهانی در بازاری با ۸۵۰ میلیون مصرف‌کننده به اشتراک گذاشته خواهد شد.رفع موانع گمرکی، یکسان‌سازی استانداردها در فعالیت‌های اقتصادی و تعیین مقرراتی در ارتباط با محیط زیست از جمله مفاد این پیمان هستند.هزار یورو کمک مالی راه‌اندازی کرده تا از این طریق بتواند به کسانی که اطلاعات محرمانه از پیمان بحث‌برانگیز تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا در اختیارش قرار می‌دهند٬ جوایزی اعطا کند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها