کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۴۸۷چهارشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۳۰۱۰۸۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی با افزایش نسبی روبرو شد و نزدیک به بالاترین رقم در 3 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری رویترز، پس از تصمیم غیر منتظره چین برای کاهش 2 درصدی ارزش یوان در برابر دلار، نگرانی های بین المللی نسبت به وقوع جنگ ارزی در جهان تشدید شده و این مساله افت شاخص سهام را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی چین روز سه شنبه در اقدامی غیر منتظره اعلام کرد که ارزش یوان در برابر دلار را 2 درصد کاهش داده است. کاهش صادرات چین طی ماه های گذشته نگرانی های زیادی را در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور به وجود آورده است. چین قصد دارد با این اقدام صادرات خود را افزایش دهد.

کاهش ارزش یوان با واکنش شدید نمایندگان آمریکایی روبرو شده است. این اقدام چین موجب شده است تا قیمت طلا در روزهای گذشته با افزایش 3 درصدی روبرو شود و از سطح 1077 دلاری فاصله بگیرد.

شاخص ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1110 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1119 دلار رسید که این رقم بالاترین رکورد از 20 جولای به شمار می رود.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی بانک تاکید کرد: تنها عامل افزایش قیمت جهانی طلا رشد تقاضا در پی نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی چین و کاهش ارزش یوان در برابر دلار بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر اقدام چین موجب تشدید جنگ ارزی بین قدرت های بزرگ اقتصادی جهان شود این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و در نهایت افت بیشتر قیمت طلا را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی گفت: افت ارزش یوان موجب خواهد شد تا هزینه واردات طلا برای چین بیشتر شود و این مساله در نهایت می تواند افت تقاضای طلا در بازار این کشور را به همراه داشته باشد.

گزارش "سایت طلا" حاکیست، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اقدام چین در کاهش ارزش یوان تاثیری بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

هنوز بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها