کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

النترا 2015 يا مزدا3 تیپ 4 ؟


کد خبر : ۱۴۴۳۸دوشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۳۵۳۴۲۸ بازدید

درطی چندسال اخیر همواره جای النترا، که یکی از پرفروش‌ترین محصولات هیوندای محسوب میشود در کشورمان خالی بوده است، محصولی که ...

درطی چندسال اخیر همواره جای النترا، که یکی از پرفروش‌ترین محصولات هیوندای محسوب میشود در کشورمان خالی بوده است، محصولی که هم اکنون رقبایش حضوري جدی در بازار دارند. البته خریداران ایرانی با النترا چندان هم غریبه نیستند چراکه نسل اول آن در اوایل دهه 70 به‌کشورمان وارد شد و نسل سوم آن نیز با نام آوانته اگرچه گرد كهنگي بر صورتش نشسته اما همچنان حضوري پر رنگ در کلاس سدان های سایز کوچک دارد.
 

e25jag384b3u2ynacmu8.jpg


نسل پنجم این خودرو باوجود اينكه در کره جنوبی و مالزی همچنان با همان نام آوانته شناخته میشود اما از سال 92 با نام النترا وارد بازار کشورمان شده است تا انتخاب میان سدان های سایز کوچک با سطح تجهیزات متوسط را سخت تر از هر زمان دیگری نماید. نسل جدید النترا در سال 2010 در نمایشگاه پوسان و لوس انجلس معرفی شد. طراحی ظاهری آن پیرو همان فلسفه Fluidic sculpture یا پیکرتراشی سیال است که توانسته با ارائه طرحی جلوتر از زمان خود هیوندای را این روزها در اوج قله فروش قرار دهد. طرح کلی همانند جریان آب در حال حرکت، مواج، پویا و رو به جلو نشان میدهد. خطوط تیز، انحناهای برآمده و حجم های اغراق شده درهمه جای این خودرو به چشم می خورد. النترا که تا‌کنون به عنوان خودروی سال فیلیپین، آفریقای جنوبی و از همه مهمتر آمریکا انتخاب شده است هم اکنون با قیمت حدود 110میلیون تومان (بازار) در بازار کشورمان حضور دارد. اما بازار چندان هم برای عرض اندام این خودرو خالی نیست و کروال، سراتو، مگان و البته مزدا3 عرصه را تا حدودي بر آن تنگ مي كنند. همان طور که از آزمایش هاي قبلی مزدا 3 نتیجه گرفتیم این خودرو از ذات اسپرت برخوردار است و به نوعی باید آنرا ب ام و سری 3 ژاپنی ها نامید. مزدا 3 به لطف طراحی زیبا و به روز و همین ذات اسپرت یکی از پرفروش ترین های این کلاس است. پیشرانه 2000 سی سی این خودرو 147 اسب قدرت دارد که برای شهر مناسب است اما نمی توان آنرا پیشرانه اي قدرتمند نامید درواقع مشخصات اسپرت خودرو را باید در جایی دیگر غیر از پیشرانه همانند شاسی، گیربکس، فنربندی و فرمان النترا 2013 يا مزدا3؟ جستجو کرد.
 

7x2ddaxhdxh1vmv2h4z5.jpg


آزمایش تازه اي که از این خودرو به عمل آوردیم نیز موید همین مطلب بود. پدال گاز مزدا کاملا حساس است و فرمان تند و تیز آن شما را به انجام مانورهای سریع ترغیب می‌کند و دنده هاي گیربکس هم با نرمی و تندی قابل قبولي تعویض می گردد. النترا نیز از پیشرانه 148 اسب بخاری سود می برد که البته از حجم موتور 1800 سی سی به دست مي آيد تا شاهد شتاب گیری های شهری مناسب و صفر تا صد در محدوده 10 ثانیه (یک ثانیه کندتر از مزدا) از این خودرو باشیم. داخل کابین النترا به طرز محسوسی ساکت تر از کابین مزدا است و البته طرح جلو داشبورد آن نیز مدرن است به نحوی‌که طرح جلو داشبورد مزدا در برابر آن تاحدودي از مد افتاده به نظر میرسد.

از لحاظ کیفیت متریال کابین، هردو خودرو انتظارات را برآورده می‌کنند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارد. سواری النترا همانطور که از محصولات هیوندای انتظار میرود نرم و راحت و بی صداست و به راحتی قادر است خریداران میان سال را شیفته خود نماید. درواقع یکی از نقاط قوت محصولات این روزهای هیوندای، کابین بی صدای آنها است که در تمام مدل های آن به اشکال مختلف مشاهده میشود. سطح تجهیزات مناسب به علاوه مصرف سوخت کم از امتيازات هردو خودرو در جذب مشتریان هستند. کروز‌کنترل، تهویه خودکار دو منطقه ای، گرم‌کن صندلی جلو، آینه های جانبی گرم شونده و دو ایربگ از تجهیزات مشترک هردو به شمار می آیند در حالی‌که حسگر باران در مزدا و سانروف در النترا به صورت استاندارد ارائه می شود. مصرف سوخت ترکیبی مزدا 8/4 لیتر اعلام شده اما النترا از اين جهت اقتصادي تر بوده و مصرف ترکیبی 7 لیتر را به ثبت رسانده است.

با اينكه دو خودرو در بسیاری موارد شباهت زيادي دارند اما حس رانندگی با النترا کاملا متفاوت با مزدا است. در مقیاس بالاتر میتوان حس رانندگی متفاوت لکسس با ب ام و را مثال زد. گیربکس خودکار النترا شش سرعته است تا درسرعت های بالای صدکیلومتر دور موتور را در دنده شش به پایین ترين میزان ممکن که نتیجه آن کاستن از مصرف سوخت است، برساند با اين حال نقطه ضعف گیربکس اكثر محصولات هیوندای باز هم در این خودرو مشهود است. تعویض كند و غير دقيق دنده ها به ويژه کم کردن دنده نکته ای نیست که از چشم خریداران جوان پنهان بماند. درواقع برخی کمپانی های معتبر برای کسب بهترین توانایی های فنی، گیربکس خود را به دست شرکت هایی مثل ZF و یا Getrag سپرده اند اما هیوندای خود گیربکس هایش را تولید می‌کند و با توجه به این موضوع که هدفش جذب مشتریان عامه، خصوصا افراد میانسال است تاكنون به مشکل جدي در زمینه فروش برنخورده است.

اما به هرحال این دليلي برای ربودن مشتریان طرفدار خودروهای آلمانی نيست. در نقطه مقابل گیربکس مزدا از نقاط قوت آن محسوب میشود و دقت در فرمان پذیری آن بهتر از رقیب کره ای است. درمجموع سواری هردو خودرو را باید راحت و خوب توصیف کرد که در مزدا اسپرت تر و در هیوندای راحت تر است تا دو سلیقه رانندگي متفاوت را تامين كنند. در حقيقت جداي از گیربکس کند ایراد دیگری بر النترا وارد نیست البته فضای سرنشینان عقب کمی جمع وجورتر از مزدا3 است ولي براي نشستن سه نفر بزرگسال مناسب به شمار مي آيد. با این اوصاف به نظر ميرسد این خودروی مدرن و خوش استیل در شرایطی که حضور کرولا کمرنگ شده است، قادر خواهد بود با قیمتي ارزانتر نسبت به مزدا3 يكي از پرفروش ترین محصولات این کلاس در کشورمان لقب گیرد. ناگفته نماند که در این کلاس شاهد حضور یک تازه وارد دیگر با نام کیا سراتو جدید هم هستیم که اين يكي نیز به همین اندازه مدعی نشان مي دهد. 

قیمت بازار

در زمان نگارش این گزارش هر دو خودرو ( نیمه مرداد 94 ) در فول‌ترین مدل خود با قیمت حدود 110 میلیون تومان در بازار عرضه میشوند .
 

محاسن

مزدا 3: ويژگي هاي اسپرت، امكانات كافي، فرمان پذيري خوب
هيوندای النترا: ايمني خوب، سواري راحت، چهره جديد

معايب

مزدا 3 : گشتاور كم، ارتفاع كم از سطح زمين، قيمت بالا، قديمي شدن اتاق با معرفي
نسل جديد آن
هيونداي النترا: گيربكس كند و تاخير دار، فضاي محدود در عقب 


مشخصات کامل مزدا3 تیپ 4

مشخصات کامل هیوندای النترا 2015

* بازنشر شده از ماهنامه سرعت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها