کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسير پيش رو در رابطه با آمريکا هموار نيست


کد خبر : ۱۴۳۶۷شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۳۱۲۵۷۱ بازدید

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به توافق هسته اي و کار بزرگ تيم مذاکره کننده، دولت و حمايت هاي رهبري ، گفت: مي توان از مخالفان ...

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به توافق هسته اي و کار بزرگ تيم مذاکره کننده، دولت و حمايت هاي رهبري ، گفت: مي توان از مخالفان اين توافق فهميد که کار مهمي براي احقاق حق مردم ايران و جلوگيري از تداوم ظلم آنان در تحريم هاي بين المللي انجام شد.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت ا... هاشمي رفسنجاني که در مراسم گردهمايي سراسري حزب کارگزاران سازندگي ايران اسلامي در حسينيه جماران سخن مي گفت عصبانيت اسرائيل، لابي صهيونيسم و استکباريون از توافق هسته اي را نشانه اهميت کار دانست و گفت: ايران هميشه مي گفت که براساس فتواي رهبري، ساخت بمب هسته اي را حرام مي داند و الان همان قدرت هايي که به خاطر کمترين کار هسته اي جلسات بين المللي مي گرفتند و قطعنامه مي دادند، به عضويت ايران در باشگاه هسته اي رسميت بخشيدند.

هاشمي در بخش ديگري از سخنانش با تشريح چرايي و چگونگي تشکيل حزب کارگزاران سازندگي، به جلسه جامعه روحانيت مبارز اشاره کرد و گفت: در جلسات روحانيت مبارز قبول کردند که 5 نفر از نيروهاي خارج از جمع آنها باشند که تصويب شد، بعدها آقاي ناطق نوري خبر داد که اعضاي گروه هاي همسوي جامعه مي گويند ما خودمان رأي داريم و چرا بايد رأي خود را به ديگران بدهيم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد : وقتي به نتيجه نرسيديم، قرار شد با رهبري در ميان بگذاريم که ايشان گفتند چرا مي خواهيد دست ديگران را ببنديد و آنها هم نامزد معرفي کنند که در اين صورت با رقابت انتخابات واقعي تر و صندوق هاي راي پر مي شود. وي با يادآوري شروط رهبري براي ورود و عدم ورود وزرا در ليست کارگزاران، گفت: وقتي کارگزاران شروط را شنيدند، پيش من آمدند و گفتند اگر رهبري راضي نيستند، ادامه ندهيم که من با رهبري تلفني صحبت کردم و ايشان از زاويه پر کردن صندوق ها گفتند که معاونان و شهردار تهران مي توانند براي نامزدها ليست بدهند. با مجموعه اين سخنان، حزب کارگزاران با اقدام آقاي ناطق و رهبري تأسيس گرديد و از همان زمان هم مرا پدر معنوي اين حزب مي دانند و هم تبليغات منفي عليه اين حزب شروع شد که هنوز ادامه دارد.

همچنين آيت ا... هاشمي رفسنجاني در گفت وگو با نشريه اينترنتي «المانيتور» به سوالاتي در خصوص توافق ايران و 1+5 در خصوص جمع‌بندي مذاکرات هسته اي و رابطه ايران با آمريکا و کشورهاي عربي پاسخ داد. وي در خصوص «توافق هسته اي اخير در وين و دورنماي همکاري سياسي آينده بين ايران و آمريکا» گفت: طبيعي است که مسير پيش روي ايران و آمريکا به همواري اين مسير در خصوص ساير کشورهاي غربي نيست اما به نظر مي رسد که آمريکايي ها به نوعي مي خواهند از گذشته دور شوند و اين بايد در عمل ثابت شود ؛ در خصوص موضوع هسته اي ، آمريکايي ها تا کنون خوب عمل کرده اند و برخي از سياست هاي مثبت آمريکا براي حل موضوع هسته اي ممکن است تا کنون موثر بوده باشد و اگر اين (سياست ها) ادامه يابد و به نتايج مثبت منجر شود. وي در خصوص آينده روابط ايران با عربستان و منطقه پس از توافق هسته اي ، گفت: ما به طور ذاتي هيچ مساله اي با عربستان يا ساير کشورهاي عربي نداريم زيرا آنها کشورهاي اسلامي هستند و ما طبق قانون اساسي کشور همکاري با آنها را از اولويت هاي خود مي دانيم البته حوادث اخير در منطقه از جمله رويدادهاي سوريه، عراق، يمن و بحرين از جمله مسائلي است که فاصله اي ايجاد کرده است اما اگر دولت ايران و همتايان آن تصميم به همکاري بگيرند ، مسائل دشوار نخواهند بود و همانند گذشته خواهند بود.


منتقدان توافق هسته اي اشتباه مي کنند

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار المانيتور در خصوص انتقادها در داخل ايران از توافق هسته اي گفت: به گمان من افرادي که در ايران با توافق مخالفت مي کنند در اشتباه هستند. هيچ عقب نشيني در کار نيست؛ ما موضع خود را حفظ کرديم و تمام نيازهاي زيرساختي هسته اي ما حفظ شده است. به علاوه تحقيق و توسعه ما با جديت دنبال خواهد شد که اين امر براي ما بسيار مهم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها