کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سختگیرترین وزیر ایران از ما راضی بود


کد خبر : ۱۴۳۵۲جمعه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۳۷۲۹۵۷ بازدید

یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی کشور در داغ‌ترین روزهای سال با استقبال خوب بازدیدکنندگان به پایان رسید. نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل ...

 یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی کشور در داغ‌ترین روزهای سال با استقبال خوب بازدیدکنندگان به پایان رسید. نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل با نام تجاری مبلکس به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و مخاطبان گسترده‌ای را به خود جذب کرد.

به گزارش صمت، در گزارش‌های قبلی از سطح تاثیرگذاری این رویداد و جذابیت‌های مختلف آن صحبت کردیم. در این گزارش فرصتی دست داد تا گفت‌وگویی داشته باشیم با رامین سمیعی‌زاده مدیر برگزاری  بیست و چهارمین نمایشگاه مبلکس ۲۰۱۵ تا ماحصل بیست و چهارمین دوره مبلکس را برای ما بازگو کند؛ با همراه باشید:


مبلکس ۲۰۱۵ امسال با چه شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد؟

مبلکس بزرگترین نمایشگاه مبل در ایران وخاورمیانه است. در این دوره حدود ۴۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و ۴۰۰ مشارکت‌کننده داشتیم و محصولات‌مان را به ۴ گروه کالایی تقسیم کردیم. مبلمان مدرن راحتی، مبلمان کلاسیک، مبلمان کودک و نوجوان، تشک و کالای خواب. این تقسیم‌بندی به‌صورت فیزیکی هم قابل لمس بود. برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان علاوه بر نقشه‌هایی که به‌طور کاغذی به دست بازدیدکنندگان داده می‌شد، بنرهایی نصب کردیم که محل استقراراین ۴ گروه کالایی را مشخص کند. همچنین مخاطب از طریق نرم‌افزار موبایل قادر به دریافت یک اپلیکیشن بود تا تمام اطلاعاتی که در نقشه وجود دارد را رویت کند.در ظاهر معتبرترین جایزه صنعت مبلمان را هم در این نمایشگاه به فعالان این حوزه اعطا می‌کنید. 

بله، برای ارزیابی محصولات برتر و اینکه بتوانیم جایزه ویژه را بدهیم یک هیات داوری ۵۰ نفره از استادان رشته‌های طراحی صنعتی، طراحی داخلی، مبلمان، صنایع چوب و معماری داخلی و همچنین استادان و پیشکسوتان صنعت را تشکیل دادیم. این گروه با ارزیابی تمام فعالیت‌های صنعتی، توجه به بحث کارآفرینی،کیفیت و... به شرکت‌ها امتیاز دادند و متناسب با امتیازات به شرکت‌کنندگان برتر، تندیس همای مبلمان ایران به عنوان اسکار این صنعت اهدا شد.


از این ۴۰۰ مشارکت‌کننده چه تعدادی از کشورهای خارجی و از چه کشورهایی بودند؟
نمایشگاه امسال با شعار مبلمان ایرانی در مسیر بازارهای جهانی برپا شد و به‌طور عمده در این نمایشگاه هدف ارائه توانمندی‌های صنعتگران داخلی بود. اما به هر حال از چین، ترکیه و چند کشور خارجی دیگر هم نمایندگانی حضور داشتند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت از این رویداد بازدید کردند. نظر کلی ایشان درباره نمایشگاه چه بود؟
اگرچه آقای نعمت‌زاده وزیر بسیار سختگیر و ریزبینی هستند اما از شرایط و ابعاد برگزاری این رویداد رضایت کامل داشتند. من فکر می‌کنم رضایت ایشان مهر تاییدی است بر عملکردی که ما در نمایشگاه داشتیم.


بزرگترین رویداد مبلمان در ایران و خاورمیانه چقدر در بازار تاثیر دارد؟

به‌طور قطع بی‌تاثیر نیست. ما در اینجا توان خود را محک می‌زنیم. توانی که در دنیا حرف‌هایی برای گفتن دارد و اکنون نیز با توجه به لغو تحریم‌ها و فراهم شدن امکان حضور ما در بازارهای جهانی، به‌طور قطع شرایط بسیار بهتری برای صنعت مبلمان فراهم خواهد شد. 

البته این امر زمان‌بر خواهد بود. گاهی مردم از من سوال می‌کنند که توافق ۱+۵ با ایران چه تاثیری در قیمت مبلمان منزل خواهد داشت. اما باید توجه داشت اتفاقاتی که در حوزه دیپلماسی سیاسی رخ داده برای تاثیرگذاری در بخش‌های دیگر کشور ازجمله بخش‌های اقتصادی باید یک فرآیند طولانی را طی کند. 

به طور قطع برای این توافق باید از دولت دکتر روحانی و تیم دکتر ظریف که به نمایندگی از تمام مردم ایران، هم از حقوق هسته‌ای ما دفاع و هم تعامل و ارتباط متعادلی را با دنیا رقم زدند تشکر کنیم. اما تا این موضوعی که در عرصه سیاسی رخ داده بخواهد در عرصه اقتصادی و در بازار خود را نشان دهد حتی اگر دولت به سرعت قوانین جدیدی وضع کند و نظام تعرفه‌ای را تغییر دهد و سیاست جدید داشته باشد حداقل یک‌سال طول می‌کشد. بنابراین ما تا یک‌سال آینده کاهش قیمت مبلمان منزل را نخواهیم داشت. 

بعد از آن هم البته امیدواریم شرایط به گونه‌ای شود که تراز تجاری ما به نفع صادرات باشد نه واردات. من با ظرفیت‌هایی که در حوزه مبلمان منزل به‌ویژه مبلمان کلاسیک از صنعتگران ایرانی سراغ دارم، مطمئن هستم که در آینده‌ای نزدیک نه‌تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان در حوزه مبلمان حرف‌هایی برای گفتن داریم.

نمونه‌های مشابه این نمایشگاه در دنیا چه نمایشگاه هایی هستند؟
نمایشگاه‌های معتبری در این زمینه در سراسر دنیا وجود دارد. برای نمونه در ایتالیا، آلمان و ترکیه همه ساله رویدادهای بسیار قدرتمندی در حوزه مبلمان برگزار می‌شود. 

جایگاه ایران در میان این نمایشگاه‌ها چگونه است؟
این برمی‌گردد به صنعت مبلمان ایران! همان‌طور که گفتم ما در بحث مبلمان کلاسیک در دنیا به واقع حرف‌هایی برای گفتن داریم. در حوزه مبلمان مدرن شاید کمتر اما به هر حال در هر ۲حوزه می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. من معتقدم اگر ما حمایت‌های در پس فعالیت‌های این صنعت داشته باشیم، به‌طور قطع شرایط برای پررنگ‌تر شدن نقش ایران در عرصه بین‌المللی فراهم خواهد شد و به این ترتیب در عرصه نمایشگاهی هم قدرتمندتر حاضر می‌شویم. اگرچه اکنون ایتالیا مهد دکوراسیون جهان است و در این امر پیشتاز به شمار می‌آید ولی ما از آنها زیاد فاصله نداریم. 

برنامه‌های جانبی و کارگاه‌های آموزشی هم در این نمایشگاه برگزار شد؟
بله، ما چندین سمینار آموزشی داشتیم که با حضور خوب متقاضیان و فعالان و حتی بازدیدکنندگان برگزار شد. در کنار اینها یک سیستم نظرسنجی برای ۲ گروه خاص یعنی بازدیدکنندگان و غرفه‌داران داشتیم که سعی کردیم با این نظرسنجی یک بازخورد همه‌جانبه از نمایشگاه داشته باشیم و آنها را برای سال آینده مورد بررسی قرار دهیم.

 


همچنین مسابقه چیدمان برتر را داشتیم که از مردم خواستیم از چیدمان و دکوراسیون خانه‌شان با موبایل یا دوربین عکس بگیرند و در روز آخر نمایشگاه نیز به بهترین تصاویر جوایزی اهدا 

کردیم. یک غرفه هم داشتیم به اسم «ایده‌های امروز برای مبلمان فردا» که در واقع محل تلاقی صنعت و دانشگاه بود. دانشجویان را پشتیبانی کردیم و به آنها فضای رایگان دادیم تا محصولات‌شان را نمایش دهند. فکر می‌کنم از این طریق شرایطی فراهم شد تا صنعتگران بیایند و از محصولات و ایده‌های آنها بازدید کرده و در صورت تمایل قراردادهایی را با این دانشجویان امضا کنند. 

نمایشگاه امسال به‌طور کلی با سال‌های قبل چقدر تفاوت داشت؟
حدود ۴۵ هزار متر فضای نمایشگاهی مفید داشتیم و ۴ درصد رشد کمی نسبت به سال گذشته را تجربه کردیم. شکر خدا استقبال از نمایشگاه ما بسیار خوب بود و به‌طور قطع دوره‌های بعدی را با قدرت و قوت بیشتری برگزار می‌کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها