کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پولشويی از طريق حساب‌های دارای شناسه !


کد خبر : ۱۴۳۲۱پنجشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۰۳۱۶۰۲ بازدید

ارجمند نژاد، مديركل مقررات، مجوزهای بانكی و مبارزه با پولشويی بانك مركزی درخصوص اظهارات اخير برخی اشخاص و مسوولان درباره انجام ...

ارجمند نژاد، مديركل مقررات، مجوزهاي بانكي و مبارزه با پولشويي بانك مركزي درخصوص اظهارات اخير برخی اشخاص و مسوولان درباره انجام پولشويي از طريق حساب‌هاي فاقد شماره يا شناسه ملي گفت: نداشتن شماره يا شناسه ملي نبايد به معناي انجام عمليات پولشويي از طريق آن حساب‌ها تلقي شود.

اين نتيجه‌گيري، بسيار اشتباه است. وي با تاكيد بر اينكه از اظهارنظرهاي جنجالي كه ممكن است به اعتماد مردم به نظام بانكي كشور آسيب بزند، پرهيز كنند، گفت: پولشويي ممكن است حتي از طريق حساب‌هايي كه داراي شماره يا شناسه ملي هستند نيز انجام شود.

به گفته او برابر آخرين آمار اخذ شده از بانك‌ها و موسسات اعتباري در پايان تير ماه سال جاري، كل حساب‌هاي بانكي بالغ بر 410 ميليون و 661 هزار و 216 حساب است كه اين تعداد شامل حساب‌هاي متعلق به اشخاص حقيقي و حقوقي ايراني و خارجي است. از اين تعداد، 372 ميليون و 102 هزار و 60 حساب داراي شماره ملي يا شناسه ملي يا شماره فراگير اتباع خارجي هستند.

بنابراين، تعداد حساب‌هاي بانكي فاقد شماره ملي، شناسه ملي يا شماره فراگير اتباع خارجي 38 ميليون و 559 هزار و 156 حساب است كه از اين تعداد، صرفا دو ميليون 442 هزار و 171 حساب فاقد شماره فعال هستند و بانك مركزي در حال پيگيري مراتب براي مسدود كردن اين حساب‌هاست و 36 ميليون و 116 هزار و 985 حساب هم اگرچه فاقد شماره هستند ليكن مسدود شده‌اند تا در نخستين مراجعه مشتريان به بانك‌ها و موسسات اعتباري، شماره يا شناسه آنها اخذ و در سوابق درج شود.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها