کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران


کد خبر : ۱۴۲۹۸چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۲۲۱۲۳۵ بازدید

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 5 واحد رشد کرد و از نیمه کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد.

در شرایط کنونی برخی سهامداران با این استدلال به بازار ورود می‌کنند که در دو هفته گذشته قیمت سهام افت خود را کرده است و در مقابل برخی دیگر معتقدند وضعیت نامطلوب فعلی شرکت‌های بورسی کماکان ادامه دارد و بهبود شرایط اقتصادی کشور به زمان نیاز دارد و با این منطق به بازار ورود نمی‌کنند.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 5  واحد رشد کرد و از نیمه کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 363 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  900 میلیارد و 74  میلیون ریال در 30 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای فملی، حکشتی، پارسان، با روند مثبت و نمادهای شپدیس، خودرو، فارس، همراه با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل  نماد ملی صنایع مس، گروه مپنا با روند صعودی و نمادهای بانک صادرات ایران، پارس خودرو، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین، ایران خودور دیزل با وند نزولی به کار خود پایان دادند.شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 2 واحدی به 26 هزار و 425  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 13 واحدی به 10 هزار و 230 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با افزایش 11 واحدی به  8 هزار و 754 روبه‌رو شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاخص آزاد شناور با روند مثبت 15 واحدی به 75 هزار و 478 واحد، شاخص بازار اول با روند صعودی 19 واحدی به 47 هزار و 404 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 83  واحدی به 140 هزار و 401 واحد رسید.کارشناسان بر این باورند گزارش‌های ضعیف شرکت‌ها در کوتاه‌مدت نشانه امیدوار کننده ای از وضعیت بازار پیش روی سهامداران قرار نمی‌دهد؛ هر چند با رفع تحریم‌ها می‌تواند در میان و بلندمدت امیدوار به بازگشت رونق به اقتصاد و نیز سودآوری بنگاه‌ها و رونق بورس بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها