کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیوندای اکسنت در ایران چقدر ارزش خرید دارد ؟


کد خبر : ۱۴۲۱۳دوشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵:۱۱۹۲۲۹ بازدید

در حال حاضر هیوندای تقریبا اکثر محصولاتش را روانه بازار کشورمان نموده و از فروش خوب آنها نهایت استفاده را میبرد. مصرف‌کنندگان ایرانی ...

در حال حاضر هیوندای تقریبا اکثر محصولاتش را روانه بازار کشورمان نموده و از فروش خوب آنها نهایت استفاده را میبرد. مصرف‌کنندگان ایرانی با اکسنت چندان هم نا آشنا نیستند چراکه پیش درآمد نسل اول آن با عنوان اکسل در شبکه تاکسیرانی مشغول به کار بود و نسخه فیس لیفت شده نسل دوم آن نیز با نام ورنا خود را به ایرانی ها شناساند. اکسنت با نام های متفاوتی در کشورهای مختلف شناخته میشود: ورنا، سوالریس، آوگا، اتیتود و i25 همگی نام های دیگر این خودرو هستند که البته شرکت واردکننده تصمیم گرفته آنرا با همان نام اکسنت وارد بازار کشورمان نماید. اولین نسل از این خودرو در سال 1994 جایگزین مدل اکسل شد و تکامل آن همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه تولید نسل چهارم (نمونه مورد آزمایش) از سال 2011 آغاز گردید و پساز وقفه ای کوتاه پایش به بازار داخلی نیز باز شد. یکی از همین مدل ها به تازگی از طریق يكي از دوستان كه به تازگي اين خودرو را خريده است جهت تست عملی در اختیارمان قرار گرفت.

gmgp94my28mmniwquwq8.jpg

نمیدانم چرا اما از همان ابتدا با پیش فرضی کم وبیش منفی و جهت یافتن نقطه ضعفی به سراغ این خودرو رفتم، شاید هم دلیلش فروش بالای محصولات کره ای در این چند سال اخیر است خصوصا این مدل که هنوز نیامده جایش را خوب باز کرده است موضوعی که برای من که طبعم بیشتر به سوی محصولات آلمانی و آمریکایی متمایل است چندان خوشایند نیست، اما زمان زیادی نگذشت که متوجه شدم ایراد گرفتن از این خودرو کار ساده ای نیست مخصوصا پس از طی مسافت نسبتا زیادی احساس خوبی نسبت به آن پیدا کردم.

باید بگوییم کابین خودرو کاملا شما را جذب خواهد کرد. در اكسنت سوار بر خودرویی می شوید که درسگمنت C و کلاس سدان های جمع وجور قرار دارد اما طول 4.37، عرض 1.7 و ارتفاع 1.45 متری آن سبب شده تا اين خودرو کاملا مناسب سفر 5 نفر بزرگسال باشد، در حالیکه از یک صندوق بار 389 لیتری هم برخوردار است.

hyundai accent 2013 white sedan gls gasoline 4 cylinders front wheel drive automatic 78041


صندلی های جلو کامال راحت و جادار هستند و مجموعه طراحی جلو داشبورد مدرن، جذاب و با کیفیت نشان می دهد. کنترل های سیستم صوتی و هندزفری روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار، سانروف دو حالته، کامپیوتر مرکزی، نمایشگر دوربین دید عقب روی آینه وسط، شش ایربگ، چراغ های خودکار و دیگر کلیدها که در موقعیت ارگونومی مناسبی قرار دارند و برخي تجهيزات ديگر همچون ورود بدون كليد به خودرو و يا نمايشگر بزرگ روي داشبورد در برخي نمونه هاي وارداتي از همان ابتدا به شما گوش زد میکنند در کابینی بی نقص جای گرفته اید. با توجه به تجربه ای که از سواری با مدل های مختلف هیوندای دارم انتظار سواری راحت از این خودرو هم از جمله پیش فرض هایم بود اما کابین این خودرو بیش از آن چیز که انتظارش را داشتم راحت و بی صدا بود و به نظر می رسید هیوندای روی این ویژگی خاص خود در اکسنت به خوبی مانور داده است.

فرمان آن نرم، نسبتا خوش دست اما سبک است و به محض فشار روی پدال گاز، خودرو شتابگیری بالاتر از سطح متوسطی از خود نشان می دهد. این خودرو در بازار کشورمان با مگان 1600، لنسر 1.6 و میتوان گفت با یاریس هم کلاس است و در بازارهای جهانی هوندا فیت، کیا ریو، فورد فیستا و شورولت سونیک از جمله رقبای آن هستند. هیوندای اکسنت هم اکنون در مدل فول آپشن خود قیمتی در حدود 90 میلیون تومان در بازار ایران دارد .

479daf19l8yoq2awfmc.jpg


اکسنت مورد آزمایش که در اولسان کره، پکن چین، چنای هند و سنت پترزبورگ روسیه تولید می گردد تقریبا در همه کشورها با همین موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری CVVT که قادر است 124 اسب بخار قدرت تولید نماید روانه بازار می شود ، نکته جالب این که میتسوبیشی لنسر با همین موتور 1.6 و قیمت یکسان با اکسنت تنها از 110 اسب بخار قدرت برخوردار است. اکسنت در بازار آمریکا با قیمتی زیر 20 هزار دلار عرضه میشود و اتفاقا تاکنون یکی از پرفروش های آمریکای شمالی نیز بوده است اما این خودرو در بازار کشورمان در محدوده قیمت 85 میلیون تومان جای دارد كه مطمئنا قيمت بالايي براي يك خودرو در اين كلاس يد. در اكسنت نیروی 124 اسب بخاری موتور به یک گیربکس چهارسرعته خودکار ساخت خود هیوندای به حساب مي آید متصل است که نیرو را به چرخ های جلو به عرض 195 میلیمتر با رینگ های 16 اینچی منتقل می کند. پس از یافتن فضای مناسب و تکرار چندباره آزمایش، شتاب 9.5 ثانیه برای آن (9.2 عدد رسمی) به ثبت رسید که عدد قابل توجهی برای این کوچولوی شهری است اما با این حال باید گفت انتظار داشتن ویژگی های اسپرت از این خودرو با فرمان سبک و فنربندی راحت، انتظار زیادی است.

شاید لنسر که در شتابگیری مستقیم در پس این خودرو قرار میگیرد با توجه به برخورداری از ذات اسپرت، شاسی مستحکم، فرمان دقیق تر و فنربندی اسپرت قادر باشد در مسیرهای غیرمستقیم از پس این کره ای پرفروش برآید اما اكسنت نيز حرف هايي براي گفتن دارد. این خودرو از حالت رانندگی Eco یا اقتصادی نیز سود میبرد که درصورت رانندگی در این حالت مصرف سوخت به 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می یابد. حیف است مطلب را به پایان برسانیم و از طراحی خارجی خودرو حرفی به میان نیاوریم. فلسفه پیکره سیال هیوندای که این روزها دیگر علاقه مندان به خودرو کاملا با آن آشنا هستند، در طراحی اکسنت نیز به چشم می خورد اما کلاس و قیمت خودرو سبب شده تا انحناها و زوایا به حداقل کاهش یابد با این حال اکسنت از یک طرح روان و مدرن برخوردار است که در نمای جلویی اسپرت و در نمای عقبی چشم نواز است در حالیکه در نمای جانبی شاهد طرحی رو به جلو از این خودرو هستیم.

35fi2fmir7vy30hvwzee.jpg

حرف آخر اینکه آیا می توان اکسنت جدید را خودرویی بی نقص در کلاس خود نامید؟ در جواب باید گفت اگر انتظار توانایی های اسپرت در مانورهای سریع را از خودروی خود نداشته باشید، بله اکسنت خودروی متمدن و کم نقص برای یک خانواده چهار نفره شهری خواهد بود اما قطعا شخصیت میتسوبیشی، تازه وارد بودن و جدیدتر بودن اتاق لنسر (در بازار داخلی) و توانایی های اسپرت آن ، لنسر را انتخاب اول و اکسنت را انتخاب دوم خریداران حرف های خواهد کرد. ضمن اینکه ناگفته نماند سطح تجهیزات مطلوب در نسخه شرکتی اکسنت، دوستدار محیط زیست بودن با آلایندگی کمتر و گارانتی مدت دار از جمله مزایایی هستند که به سادگی نمی توان از کنار آنها گذشت. در مورد قیمت این خودرو و مقایسه آن با قیمتش در بازارهای جهانی باید بگوییم اگرچه 85 میلیون تومان رقم گزافی برای این خودروی کوچک است اما با توجه به شرایط موجود در بازار داخلی، میزان پرداختی نسبتا مناسبی ارزیابی میشود. 
 

pbwrfgfziwgxp0sfskge.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها