کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سانتافه جدید چه امکاناتی دارد؟


کد خبر : ۱۴۱۷یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸:۲۸۲۷۴۳۹ بازدید

یکی از موفق‌ترین خودروهای بازار ایران هیوندای سانتافه است که در کلاس suvهای سایز متوسط یکه‌تازی می‌کند.
سانتافه جدید چه امکاناتی دارد؟سانتافه جدید چه امکاناتی دارد؟

دنیای خودرو : سال‌ها از اولین حضور آن در بازار ایران می‌گذرد و در این سال‌ها نیز این خودرو دستخوش تغییراتی شده که مهم‌ترین آن‌ها پر‌قدرت‌تر شدن موتور آن است. اما به تازگی نسل جدید این خودرو با چهره‌ای زیبا وارد بازار ایران شده است که می‌توان گفت همانند نسل قبل خود جذابیت‌های فراوانی برای مشتریان این کلاس از بازار دارد. از اینرو؛ به مقایسه این نسل با نسل قبل پرداختیم تا بیشتر با تغییرات دو نسل از سانتافه آشنا شویم. اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape‌، مزدا tribute و Pontiac Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو و نزدیک به آرژانتین است، تولید و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده شد اگرچه هیوندایی بازار را آشفته می‌دید اما سانتافه باز هم توانست به موفقیت برسد و فروش بالایی داشته باشد در آمریکا در سال 2007 سانتافه که در کلاس متوسط SUVها بین توسان که یک SUV کوچک بود  و وراکروز که یک SUV فول سایز، قرار گرفت. در نظرسنجی که در سال 2008 از مردم شد هیوندایی سانتافه بهترین خودروی SUV و جزو10 خودروی برتر سال 2008 توسط مجله‌ها شناخته شد. در تست‌های مختلفی که انجام گرفت این خودرو یکی از ایمن‌ترین خودروها معرفی شد. در ضمن سانتافه در رده کم‌خرج‌ترین خودروها نیز قرار دارد. //

نسل اول 
سانتافه در اولین سال یعنی سال 2001 با دو موتور به بازار آمد، در شمال آمریکا با موتور 4/2 لیتری چهار سیلندر به صورت استاندارد و گیربکس پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک که البته دیفرانسیل جلو بود و یک موتور شش سیلندر که چهارچرخ متحرک بود نیز به صورت آپشن در نظر گرفته شده بود. در استرالیا نیز با یک موتور 7/2 لیتری و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به دست مشتریان می‌رسید. 

2002
سانتافه در دومین سال از حضور خود در بازار دچار تغییرات خاصی نشد.ولی همچنان تقاضا برای آن وجود داشت هیوندایی هم با تغییراتی کوچک ایرادات را برطرف کرد.
در اواسط سال 2002 دوباره سانتافه دچار تغییرات شد. هیوندایی با اضافه کردن ظرفیت باک سانتافه از 65 به 75لیتر و تغییر آرم درب عقب خودرو سعی در فروش بیشتر داشت، همچنین در داخل کابین نیز دچار تغییرات شد که از جمله آن به طراحی مجدد کنسول میانی و تغیر مکان ساعت خودرو می‌توان اشاره کرد.

2003
در سال 2003 به دنبال برخی اعتراض‌ها از سوی مشتریان به علت نبود چراغ در جعبه داشبورد و عدم قدرت کافی ،مدل تقویت شده 3.5 لیتری به صورت شش سیلندر V شکل تولید  و یا  موتور بزرگ‌تر با کنترل کامپیوتر و چهارچرخ متحرک به بازار عرضه شد. در این مدل سیستم صوتی با شش دیسک به صورت استاندارد  بر روی سانتافه نصب می‌شد. 

2004
هیوندایی در سال 2004 با آگاهی‌های فراوان و تغییرات کم در سانتافه به کار خود ادامه داد. در این سال  دو مدل جدید عرضه شد که مدل پایه GL بود و مدل فول آپشن GLS نام داشت. 

2005
آخرین فیس‌لیفت نسل اول سانتافه در سال 2005 انجام شد و تغییراتی همچون جلوپنجره، چراغ‌های عقب سپر عقب و شکل ادوات داخلی را در برداشت. کیلومترشمار این سانتافه با عدد 140 مایل بر ساعت مشخص بود و این طراحی بهتر، بلیت فروش بالا برای سانتافه بود. همچنین یک آفتاب‌گیر طراحی شد که با پیچیدن خودرو جلوی نور را می‌گرفت و آفتاب چشم راننده را اذیت نمی‌کند. در آن زمان مدل پایه سانتافه دیگر ساخته نشد و راه را برای توسان باز ‌کرد.در استرالیا همه مدل‌های عرضه شده با سپر هم رنگ بدنه تحویل مشتریان شد. سانتافه در مدل GL دارای موتور چهار سیلندر و گیربکس پنج سرعته دستی بود. همچنین یک موتور شش سیلندر 7/2 لیتری نیز بر روی سانتافه قرار داشت.

2006
در سال 2006 سانتافه کمی تغییر کرد و با رنگ نادر سبز تیره بسیار مورد توجه بود. در میانه‌های سال تولید سانتافه کم شد و برخلاف همیشه فروش خوبی نداشت. بعضی از رنگ‌ها هم به صورت سفارشی بودند. مانند رنگ مشکی که به صورت آپشنال عرضه می‌شد که باید مبلغ 1900 دلار بیشتر پرداخت می‌شد. سانتافه در اروپا با همه امکانات اضافی حدود 30 هزار دلار قیمت داشت. همچنین در اروپا با دو موتور 2 لیتری دیزل و 7/2 لیتری بنزین‌سوز عرضه می‌شد

نسل دوم
در مورد سانتافه جدید باید گفت ایرادهای وارده به نسل اول مانند ورود صدای محیط به داخل و عدم دید مناسب در عقب کاملاً حذف شد. اما نسل دوم یا همان مدلی که ما در ایران هم می‌بینیم از ابتدای سال ۲۰۰۷ روی پلت‌فرم CM در کارخانه هیوندای آلابامای آمریکا ساخته شد. اولین بار از این خودرو طی یک تشریفات خاص در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۰۶ رونمایی شده بود. در کل سانتافه در سه تیپ LX، SE و GLS تولید شد که مدل آخر نام آشنای ایرانی‌ها است.سانتافه GLS با حجم ۲۶۵۶ سی‌سی می‌تواند ۱۸۵ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گشتاور آن ۱۸۳ پوند بر فوت است که در ۴۰۰۰ دور در دقیقه به حداکثر خود می‌رسد. با توجه به این حجم طی کردن شتاب صفر تا ۱۰۰ ظرف مدت ۱۱/۷ ثانیه خیلی هم بد نیست.

2009
در سال 2009 سانتافه دچار تغییر خاصی نشد و در دو مدل SE و LIMITED عرضه شد. یکی از تجهیزاتی که بر روی سانتافه نصب شد خروجی IPOD بود.سانتافه در سال 2010 با نیروی بیشتری برای مقابله با رقیبان به بازار عرضه شد چون باید انتظارها را برآورده می‌ساخت. تغییرات ناچیزی در بیرون، جلو پنجره جدید، همچنین کابینی متفاوت‌تر به وجود آمد. یک موتور شش سیلندر 5/3 لیتری با 277 اسب‌بخار قدرت و یک موتور 3/3 لیتری و یک موتور دیزل 2/2 لیتری مختص بازار شمال آمریکا در نظر گرفته شد.سانتافه توانست از تست‌های سلامت سربلند بیرون بیاید و موفق به کسب پنج ستاره از موسسه NCAP شده است. هنگامی که تویوتا پرادو در بازار، یکه‌تازی می‌کرد شاید شرکت ایرتویا فکرش را هم نمی‌کرد که روزی مغلوب رقیبی کره‌ای شود که با ورود خود بتواند بازار SUVها را متحول کند و با سیستم تعلیق منحصربه‌فرد خود که همانند یک سواری نرم است تحولی عظیم در سواری خشک SUVها ایجاد نماید. 

2013
سال 2013 اما آغازی تازه برای سانتافه بود چرا که نسل جدید این خودرو با چهره‌ای زیبا راهی بازار شد خودرویی که هم‌اکنون در بازار ایران نیز حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود که همانند نسل قبلی خود در بازار ایران موفق باشد.

نمای بیرونی
 

 



سانتافه نسبت به نسل قبل خود تغییرات زیادی دارد که این تغییرات در ظاهر بیش از قسمت‌های دیگر مشهود است. چراغ‌های جلو با خطوط شکسته زیباتر از نسل قبل که از خطوطی نرم بهره می‌برد جلوه می‌کنند که البته در این میان نمی‌توان از جلو پنجره ذوزنقه‌ای‌شکل نسل جدید چشم‌پوشی کرد چرا که به واقع در زیبایی قسمت جلو نقشی تعیین‌کننده داشته است. در نمای جانبی نیز تغییرات شامل فرم بدنه است که از خطوطی تیز تشکیل شده‌اند و این خطوط تیز در چراغ‌های عقب و نمای عقب نیز کاملاً مشخص است طراحان هیوندای فرم این خودرو را از حالت کلاسیک با خطوط نرم به فرمی اسپرت با خطوطی تیز تغییر داده‌اند.

مشخصات فنی

 


نسل قبل هیوندای سانتافه در بازار ایران با دو نوع موتور حضور داشت. در اوایل ورود به بازار ایران موتور 2700 سی‌سی 175 اسب‌بخاری بر روی این خودرو نصب می‌شد اما نمونه فیس‌لیفت این خودرو نیز بعدها با موتور 3500 سی‌سی 276 اسب‌بخاری روانه بازار شد. هر دوی این موتورها شش سیلندر بودند اما در این نسل این خودرو با دو نوع موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری و شش سیلندر 3.3 لیتری عرضه شد که نمونه 2.4 لیتری قادر به تولید 174 اسب‌بخار قدرت و نمونه شش سیلندر آن نیز 267 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. سانتافه در این نسل از موتورهای پر قدرت‌تر هم بهره می‌برد اما اینکه در بازار ایران حضور داشته باشند یا خیر؟ سئوالی است که در آینده پاسخ آن را خواهیم یافت. به هر حال این خودرو در این نسل در بازار ایران از موتورهای کم بازده‌تری برخوردار است هر چند که به طور کلی نسبت به نسل قبل خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

قیمت

 


سانتافه جدید در این نسل در نمونه 2.4 لیتری با قیمتی در حدود 190 میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که نمونه 3.3 لیتری جدید نیز با قیمتی در حدود 240 میلیون تومان در بازار موجود است. سانتافه 2012 یا همان نسل قبل نیز با قیمتی در حدود 171 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

کابین

کابین خودروها امروزه عاملی تعیین‌کننده برای رضایت مشتریان است از این‌رو انتظار می‌رفت که سانتافه نیز با کابین درخور توجه روانه بازار شود شاید بتوان گفت که سانتافه جدید کابینی شبیه به برادر کوچک خود توسان دارد اما هر چه که هست متفاوت از نسل قبل خود بوده و البته باز هم می‌توان گفت مدرن‌تر و البته اسپرت‌تر است این در حالی است که کیفیت بالاتری را نیز نسبت به نسل قبل خود ارائه داده و البته از امکانات بیشتر  نیز برخوردار است.

امکانات

سانتافه در این نسل از امکاناتی به مراتب بیشتر از نسل قبل بهره می‌برد که می‌توان به شیشه‌ها و آینه‌های برقی، قفل مرکزی، سیستم ورود بدون کلید، مه‌شکن جلو، رینگ آلیاژی 18 اینچی، سیستم ترمز ABS، کروز کنترل، کاور موتور، راهنمای آینه‌های جانبی، سنسور عقب، قفل ایمنی کودک، برف پاکن و شیشه‌شور عقب، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در عمق و ارتفاع، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان و دسته دنده چرم، سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سانروف برقی، بال عقب، آینه‌های تاشو برقی، پکیج چرم، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، تهویه سرنشینان عقب، ایربگ‌های کامل جلو، جانبی و پرده‌ای، DVD نویگیشن، استارت دکمه‌ای، ماساژور، گرمکن و سردکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلی‌های سرنشینان جلو و عقب، نورپردازی داخل، کول باکس، سقف پاناروما، کی لس استاتر، درب صندوق عقب برقی، داخل دو رنگ مشکی و کرم اشاره کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها