کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول قیمت برخی از زمین‌های موجود در شهر تهران


کد خبر : ۱۴۱۶۳شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹:۱۷۳۵۸۸ بازدید

قیمت زمین‌ در هر کجای دنیا، بر اساس داشتن یا نداشتن مجوز ساخت، کاربری زمین، موقعیت مکانی و... با یکدیگر فرق دارد. برای مثال زمینی ...

قیمت زمین‌ در هر کجای دنیا، بر اساس داشتن یا نداشتن مجوز ساخت، کاربری زمین، موقعیت مکانی و... با یکدیگر فرق دارد. برای مثال زمینی که دارای کاربری تجاری، اداری یا مسکونی باشد ارزش بیشتری نسبت به زمین‌های با کاربری کشاورزی، تعاونی و... دارد، همچنین زمین‌های با جواز ساخت قیمت بیشتری در مقایسه با زمین‌های بدون جواز دارند.

موقعیت مکانی نیز از مهم‌ترین عامل در قیمت ملک است، چرا که همان‌گونه که قیمت مسکن در نقاط شمالی تهران بالاتر است، قیمت زمین در مناطق شمال تهران نیز بیشتر از سایر نقاط به نظر می‌رسد.

البته موارد دیگری همچون بر زمین، متراژ و قرار گرفتن آن در نقطه مناسبی از محله در قیمت آن تاثیر می‌گذارد، برای مثال اگر زمینی که کاربری تجاری دارد در جایی قرار گیرد که رفت و آمد زیاد باشد و دید زیادی داشته باشد بهتر از زمینی است که در نقطه کوری از یک محله قرار گیرد. همچنین اگر زمینی با کاربری مسکونی در محیطی شلوغ و پر سر و صدا قرار گرفته باشد از ارزش آن کم می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، هر متر مربع زمین با کاربری مسکونی و دارای جواز ساخت، در بهترین نقطه از محله زعفرانیه با قیمت 28 میلیون تومان به فروش می‌رسد که بر اساس گفته مشاور املاکی در این محله، ارزان‌ترین زمین با کاربری مسکونی و دارای جواز ساخت در این محله با قیمت هر متر مربع 18 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

یکی از ارزان‌ترین زمین‌های موجود در شهر تهران واقع در اتوبان آزادگان با قیمت هر متر مربع 500 هزار تومان به فروش می‌رسد که کاربری این زمین تعاونی است که در حال انجام امور مربوط به تغییر كاربری به تجاری، صنعتی است و به طور یقین بعد از تغییر کاربری قیمت این زمین چندین برابر خواهد شد.

براساس آنچه روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اقتصادنیوز اعلام کرد، این نهاد هیچ‌گونه زمین تعاونی در اختیار ندارد و فقط قادر است زمین‌های با قیمت مناسب‌تر در روستاها به نیازمندان ارائه دهد؛ بنابراین ممکن است برخی از زمین‌های موجود در آگهی‌های روزانه متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد.
همچنین زمینی با قیمت هر متر مربع 30 میلیون تومان در اتوبان اشرفی اصفهانی برای فروش گذاشته شده که کاربری این زمین تجاری است و یکی از گران‌ترین زمین‌های موجود در شهر تهران به شمار می‌آید.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها