کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاید 22 میلیون یارانه بگیر حذف شوند


کد خبر : ۱۴۱۶یکشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷:۲۴۴۳۶۲ بازدید

عضوکمیسیون برنامه وبودجه باتأکید براینکه درجلسه مشترک دولت و مجلس حتماًحذف سه دهک یارانه بگیر بررسی می‌شود به بیان روش‌های شناسایی دهک‌های بالای درآمدی پرداخت و گفت:در صورت اجرایی شدن این طرح ۲۲ میلیون نفر ازیارانه بگیران حذف خواهد شد.
شاید 22 میلیون یارانه بگیر حذف شوندشاید 22 میلیون یارانه بگیر حذف شوند

علی‌محمد احمدی درپاسخ به این سوال که آیا در جلسه مشترک دولت و مجلس که قرار است فردا( دوشنبه 22مهرماه) به میزبانی دولت برگزار شود موضوع حذف 3 دهک مورد بحث و بررسی قرار می گیرد یا خیر؟ اظهار داشت: اولین موضوعی که باید نهایی شود اصلاح بودجه 92 است چرا که بین بودجه 92 و 93 پیوستگی وجود دارد.

وی افزود: برهمین اساس دولت ابتدا باید کسری بودجه را تعیین و تکلیف کند چرا که در چندماه اخیر دولت نشان داده که حاضر به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و یا کاهش هزینه از محل  حذف دهک‌ها نیست از همین رو باید ابتدا فکری برای کسری بودجه کند.

* مجلس اجازه تأمین کسری بودجه از محل صندوق توسعه ملی را نمی‌دهد

این عضو کمیسیون  برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت قصد دارد از محل سهم 6 درصدی صندوق توسعه ملی کسری بودجه را تامین کند، گفت: اما مجلس مخالف این طرح است چرا که باید دولت برای همیشه فکری به حال کسری بودجه کند؛ دولت باید راهکار درستی برای مدیریت هزینه‌ها و کسب درآمدها داشته باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه انضباط مالی در منابع و مصارف جزو دستور جلسه مشترک دولت و مجلس است، تصریح کرد: باید مشخص شود که در بعد درآمدها و هزینه‌ها چه طرحی در بودجه 93 خواهد آمد.فردا حتماً درباره حذف سه دهک درآمدی بین مجلس و دولت صحبت‌هایی رد و بدل می‌شود.

وی درباره روش‌های شناسایی حذف سه دهک بالای درآمدی در مجلس تاکید کرد: مجلس روشی برای اجرای قوانین نمی‌دهد بلکه فقط طرح یا اصلاحیه برای این روش‌ها ارائه می‌دهد. اما باید توجه داشت که دولت هم اذعان دارد ادامه هدفمندی یارانه‌ها با روش فعلی امکان پذیر نیست.

* دولت درباره حذف 3 دهک پیش قدم نشود مجلس قانون تصویب می‌کند

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به اینکه منشا بسیاری از گرفتاری‌های دولت شیوه فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است اضافه کرد: اگر دولت پیشنهاد اجرای حذف سه دهک را به مجلس ندهد مجلس با تصویب قانون وارد عمل می‌شود .

احمدی به روش‌های پیشنهادی برای شناسایی حذف دهک‌های بالای درآمدی اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون دسترسی به اطلاعات سه دهک برای دولت امکانپذیر است چرا که می‌تواند از سیستم اطلاعاتی حقوق و دستمزد، مالیاتی، بانک مرکزی، بانکها، سازمان هدفمندی یارانه‌ها،‌اسناد و املاک و ... نسبت به شناسایی این دهک‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلی برای شناسایی وضعیت 10 میلیون نفر از جمعیت کشور وجود ندارد،‌گفت: حذف سه دهک درآمدی کارنشدنی نیست این طرح با هدف توزیع درآمد و مصرف بهینه در کشور اجرا می‌شود؛ اگر قرار باشد هدفمندی یارانه‌ها ادامه پیدا کند باید روش فعلی اصلاح شود.

احمدی درباره تعداد افرادی که مشمول سه دهک بالای درآمدی می‌شود تصریح کرد: اگر 75 میلیون نفر یارانه‌بگیر باشند باید 30 درصد این جمعیت را محاسبه کرد که تقریبا حاصل این معادله 22 میلیون نفر می‌شود. بنابراین حدود 22 میلیون نفر مشمول حذف سه دهک درآمدی می‌شوند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها