کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضعف تقاضای چین چگونه بازارهای کالایی را پایین کشید؟


کد خبر : ۱۴۱۰۶چهارشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۳۶۱۸۵۱ بازدید

مجری فایننشال تایمز با اشاره به نمودارهایی که نشان‌دهنده سقوط سرمایه‌گذاری در بخش دارایی ثابت بازار چین هستند، از جیمز کینگ دلایل ...

مجری فایننشال تایمز با اشاره به نمودارهایی که نشان‌دهنده سقوط سرمایه‌گذاری در بخش دارایی ثابت بازار چین هستند، از جیمز کینگ دلایل آن را جویا شد.

به گفته کینگ، کسانی که به نمودار سرمایه‌گذاری بخش دارایی ثابت چین چشم دوخته‌اند، در تعجب هستند که چرا قیمت کالا در جهان افت کرده است. اما دلیل آن در نمودار دیگری آمده است که نشان دهنده سرمایه‌گذاری کارخانجاتی است که در واقع می‌خواهند ظرفیت تولید را افزایش دهند.

کینگ افزود: نمودار سرمایه‌گذاری کارخانجات که سالانه منتشر می‌شود، نشان‌دهنده رشد 4 تا 5 درصدی است و از نمودار سرمایه‌گذاری در حوزه دارایی ثابت پایین‌تر است و قطعاً از رشد 25 درصدی نمودار تشکیل سرمایه ثابت ناخالص چین در سال 2009 بسیار پایین‌تر.

وی تأکید کرد: اگر ضرر و زیان را از نمودار تشکیل سرمایه ثابت ناخالص کم کنیم، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که درحال حاضر سرمایه‌گذاری چین منفی باشد و همین می‌تواند دلیلی باشد برای نزول قیمت کالا در جهان.

با آشفتگی اوضاع در چین، بسیاری از کالاها بزرگ‌ترین منبع تقاضایشان را از دست داده‌اند. نمودار دیگری درباره تقاضای دولت‌های محلی چین، که یکی از کلیدی‌ترین متقاضیان در چین محسوب می‌شود، نشان می‌دهد بازگشت سرمایه‌گذاری بسیار پایین است درحالی‌که هزینه پشتیبانی مالی بسیار بالا رفته است.

اوراق بازوهای مالی و سرمایه‌گذاری دولت‌های محلی که تعدادشان به بیش از 10 هزار مورد می‌رسد، از بزرگ‌ترین محرک‌های سرمایه‌گذاری در بخش زیربنایی هستند. همان‌ها که باعث ساخته شدن جاده‌ها، بندرها،‌ پل‌ها و غیره می‌شوند. ولی نمودار فایننشال تایمز نشان می دهد که این روزها برای بازوهای مالی و سرمایه‌گذاری دولت‌های محلی به صرفه نیست که در بخش‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری کنند.

کینگ علت آن را این‌گونه توصیف کرد: بازوهای مالی و سرمایه‌گذاری دولت‌های محلی‌ از سرمایه‌گذاری‌شان به طور متوسط 3 درصد سود می‌برند، در حالیکه بهره‌ای که برای وام می‌پردازند حدود 6.5 تا 7 درصد است. در نتیجه سرمایه‌گذاری در حوزه زیربنایی چین این روزها ضعیف است.

مجری فایننشال تایمز با اشاره به نمودار دیگری خاطرنشان کرد که میزان تقاضا برای تأمین مالی در چین، رو به منفی شدن می‌رود. کینگ گفت: همچنین می‌بینیم که در حوزه مسکن، شمار خانه‌های فروخته‌نشده بالا است، به این معنی که شرکت‌های ساخت و ساز اشتیاقی به سرمایه‌گذاری ندارند.

جیمز کینگ در کل نتیجه‌گیری کرد که تمامی عوامل فوق به منزله کاهش تقاضا در چین است و پیامی که برای جهان دارد را نیز این‌گونه تعریف کرد: مردم دنیا نباید از چین توقع داشته باشند ناگهان بتواند قوای سابق را به بازارهای کالا بازگرداند و دلایل کاهش تقاضای چین برای کالا، قوی و ساختاری باقی می‌ماند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها