کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

700 میلیون تومان یارانه مردم از دست رفت؟


کد خبر : ۱۴۱۰۵چهارشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵:۳۳۵۸۹۳ بازدید

دولت از چند ماه پیش تاکنون در تلاش بود تا تعدادی از دریافت‌کنندگان یارانه نقدی را از لیست ماهانه خود حذف کند. کار حذف سبب شد یارانه 50 تا ...

دولت از چند ماه پیش تاکنون در تلاش بود تا تعدادی از دریافت‌کنندگان یارانه نقدی را از لیست ماهانه خود حذف کند. کار حذف سبب شد یارانه 50 تا 200 هرار نفر حذف شوند و پایانه‌ای برای اعلام اعتراض به حذف در نظر گرفته شده بود تا اگر خطایی در شناسایی رخ داد امکان اعلام و پرداخت مجدد یارانه‌ها فراهم شود. اکنون قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مجدد یارانه به 17 هزار نفر از حذف‌شدگان خبر داده است. 

بر این اساس اگر دولت تنها یک ماه یارانه 45 هزار و 500 تومانی 17 هزار نفر را قطع کرده باشد یعنی تنها در یک ماه 773 میلیون تومان از یارانه افراد نیست شده و به آنان پرداخت نشده است. اگرچه دولت در نظر دارد که یارانه‌ها را حذف کند یا خطای پرداخت آن به همه اقشار جامعه را کاهش دهد، اما از نگاه برخی کارشناسان اقدامات چندگانه دولت چندان وجهه مطلوبی به نظر نمی‌رسد. 

به گفته خود مقامات دولتی حدود 50 تا 200 هزار نفر از لیست دریافت یارانه حذف شده‌اند که اگر 17 هزار نفر به اشتباه حذف شده باشند این نشان می‌دهد در حالت اول از هر صد نفری که حذف شده‌اند 34 نفر خطا داشته و در حالت دوم از هر صد نفری که حذف شده‌اند حدود 9 نفر به اشتباه حذف شده‌اند. البته این آماری است که به گفته معاون وزیر کار تاکنون تایید شده و چون شناسایی حذف شدگان همچنان ادامه دارد ممکن است تعدادی به این افراد اضافه شوند. 

اما در حالی یارانه یک ماه این تعداد معادل 773 میلیون تومان پرداخت نشده  که به گزارش فارس، ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که آیا معوقات ماه گذشته هم به معترضان پرداخت می‌شود؟ تأکید کرد: فعلاً در حال حاضر بنا بر برقراری مجدد یارانه افراد نیازمند حذف شده است و معوقات آن هم در آینده مورد رسیدگی قرار گرفته و حل شود. با این حال تجربه پیش از این نشان داده که دولت معمولا پس از برقراری یارانه، کمتر به موضوع معوق آن توجه می‌کند. در مراحل پیشین نیز وقتی یارانه جامانده‌ها برقرار شده بود خبری از معوقات آنان نبود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها