کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

كاهش 40 درصدی قيمت واحدهای لوكس


کد خبر : ۱۴۰۴۵دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱:۴۳۴۹۳۷ بازدید

واحدهای مسكونی لوكس و سوپرلوكس مشتری خاص خود را دارند و ركود بازار مسكن اثری برخريد و فروش آنها نداشته است. اين جمله اظهارنظر ...

واحدهای مسكونی لوكس و سوپرلوكس مشتری خاص خود را دارند و ركود بازار مسكن اثری برخريد و فروش آنها نداشته است. اين جمله اظهارنظر يكی از فعالان حوزه خريد‌وفروش واحدهاي لوكس و سوپرلوكس در تهران است كه به گفته او از اواخر سال 92 تا اوايل 94، 25 واحد لوكس تبليغ شده در يكي از سايت‌هاي مسكن را به فروش رسانده است.

به گزارش تعادل، اگر چه بازار مسكن از بهار سال 92 با ثباتي نسبي همراه و ركود بر آن حاكم بوده است، اما فعالان خريدوفروش آپارتمان‌هاي لوكس و سوپرلوكس معتقدند كه اين ركود چندان بر اين بخش تاثيرگذار نبوده و مسيري متفاوت از ديگر بخش‌هاي مسكن را طي مي‌كند از سوي ديگر كارشناسان اذعان دارند كه ركود خريدوفروش مسكن اثرات منفي خود را بر بازار واحدهاي لوكس و سوپرلوكس گذاشته است و سازندگان اين آپارتمان‌ها گاه براي ترغيب مشتري، مجبور به كاهش 40درصدي در قيمت واحد خود مي‌شوند.  پيام نوروزي از فعالان خريدوفروش آپارتمان لوكس و سوپرلوكس در اين زمينه به «تعادل» گفت: درحال حاضر آپارتمان‌هاي لوكس بسياري درحال ساخت هستند كه تجربه نشان داده است فروش آنها به علت داشتن مشتريان دست به نقد كارسختي نخواهد بود.

نوروزي ادامه داد: امتيازات و امكانات آپارتمان‌هاي لوكس و سوپرلوكس شامل سيستم هوشمند مديريت ساختمان، استخر، روف گاردن، سينما، جيم بيليارد، سالن اجتماعات و... است و براي هر واحد آپارتمان، حداقل 3 واحد پاركينگ درنظرگرفته مي‌شود.  وي اظهار كرد: به عنوان نمونه در واحدهاي فروخته شده اخير از طبقه ششم به بعد يك سوئيت مجزا نيز براي هر واحد درنظرگرفته شده است و در پنت‌هاوس نيز يك سوئيت براي پرستار و يك سوئيت براي كارگر خانه وجود دارد.

به گفته اين فروشنده واحدهاي لوكس و سوپرلوكس، بازار اين‌گونه آپارتمان‌ها به دليل داشتن مشتريان خاص توانسته به خوبي در ركود مسكن به حيات خود ادامه دهد و فروش نسبتا خوبي را دريكي دوسال اخير تجربه كند.

نوروزي معتقد است كه سود حاصل از ساخت‌وساز واحدهاي لوكس و سوپرلوكس بيش از واحدهاي معمولي است و به همين علت همواره استقبال سازندگان از اين حوزه خوب بوده است.


mp8zex3izws9kfei5wn.jpg

 اغلب خانه‌هاي خالي لوكس هستند

جدا از مشتريان خاص واحدهاي لوكس و سوپرلوكس، آيا سازندگان اين واحدها نيز تنها دراين حوزه فعاليت مي‌كنند يا در ساخت‌وساز واحدهاي معمولي نيز مشاركت دارند؟ اعضاي انجمن انبوه‌سازان تهران كه فعاليت گسترده‌يي در ساخت‌وساز واحدهاي مسكوني دارند در ساخت واحدهاي لوكس نيز همكاري دارند. به گفته حسن محتشم، رييس اين انجمن، اغلب سازندگان واحدهاي لوكس و سوپرلوكس تنها در اين حوزه مشغول به فعاليت هستند و در ديگر بخش‌ها ورود پيدا نمي‌كنند.

محتشم در گفت‌وگویی با اشاره به فعاليت انبوه‌سازان در ساخت‌وساز واحدهاي لوكس و سوپرلوكس گفت: اعضاي انجمن در ساخت‌وساز واحدهاي ‌ارزان‌قيمت، مسكن مهر، واحدهاي لوكس و... مشاركت دارند و فعاليت آنها تنها به بخش خاصي محدود نمي‌شود.

محتشم اظهار كرد: ركود حاكم بر بازار مسكن به همه بخش‌هاي اين حوزه سرايت كرده و با توجه به كاهش قدرت خريد مردم، شاهد كاهش ميزان معاملات اين واحدها نيزبوده‌ايم.

وي ادامه داد: براساس آمار منتشرشده ازسوي مراجع رسمي حدود 300هزار واحد مسكوني در تهران خالي است كه اغلب اين واحدها، ‌واحدهاي لوكس و سوپرلوكس و مربوط به مناطق شمالي شهر است.  به گفته رييس انجمن انبوه‌سازان علت ادامه ساخت‌وساز واحدهاي لوكس در تهران با وجود ركود حاكم بر اين بازار، پتانسيل پايتخت براي جذب سرمايه‌گذاران دراين بخش است، ضمن اينكه ركود مسكن سرانجام به پايان مي‌رسد و شرايط اقتصادي بهبود مي‌يابد و بازار خريدوفروش واحدهاي لوكس و سوپرلوكس نيز رونق مي‌گيرد.

وي درادامه با انتقاد ازعملكرد شهرداري در فروش تراكم گفت: اين اقدام شهرداري موجب شده كه هجوم سازندگان براي ساخت‌وساز واحدهاي فرسوده و حتي تخريب واحدهاي تقريبا نوساز و افزايش تعداد طبقات سيرصعودي بگيرد. نايب‌رييس كانون صنفي انبوه‌سازان كشور افزود: دراين ميان سود حاصل از ساخت‌وساز واحدهاي لوكس و سوپرلوكس بيش از واحدهاي معمولي است و رغبت سازندگان دراين زمينه بيشتراست، به عبارت ديگر ارزش افزوده حاصل از ساخت‌وساز واحدهاي لوكس نسبت به سرمايه‌گذاري دراين زمينه بيشتراست.


pz1t73zxldto1naf3n8i.jpg

 تخفيف 40 درصدی قيمت براي جذب مشتری

نگاهي به قيمت‌هاي مندرج در آگهي‌هاي فروش واحدهاي لوكس درتهران نشانگر آن است كه بازه قيمت هرمترمربع از حدود 8ميليون شروع شده و گاهي به 47ميليون تومان نيز مي‌رسد. به گفته رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران فروش برخي از اين واحدهاي گران‌قيمت، زمانبر است ضمن اينكه سازندگان گاهي براي فروش واحدهاي خود مجبور به كاهش چندين درصدي قيمت مي‌شوند.

رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران با اشاره به ركود 2ساله بازار مسكن به «تعادل» گفت: تجميع واحدهاي لوكس و سوپرلوكس بيشتر در مناطق 1، 2، 3 و 4 تهران است و در ساير شهرها نيز ساخت‌وساز اين واحدها به مناطق شمالي شهر محدود مي‌شود.  حسام عقبايي افزود: اگرچه خريداران واحدهاي لوكس و سوپرلوكس خاص هستند اما ركود حاكم بر بازار مسكن تاثير خود را بر اين بازار داشته است، در سال 92 و 93 شاهد بيشترين كاهش در قيمت واحدهاي مسكوني بوده‌ايم كه واحدهاي لوكس نيز دراين زمره قرارداشتند و گاهي برخي از سازندگان اين واحدها مجبور به كاهش 40درصدي قيمت واحدهاي خود شده‌اند.

وي ادامه داد: سود اصلي سازندگان واحدهاي لوكس مربوط به امكانات مورد استفاده آنهاست، سود حاصل از ساخت‌وساز واحدهاي لوكس و سوپرلوكس نسبت به واحدهاي معمولي حدود 30 تا 50درصد بيشتر است و به علت داشتن مشتري خاص، اغلب اين واحدها به فروش مي‌رسند.

رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران رونق خريدوفروش واحدهاي لوكس را وابسته به بازار مسكن دانست وگفت: تا زماني كه اقتصاد كلان كشور و به تبع آن بازار مسكن رونق نگيرد، نمي‌توان انتظار بهبود خريدوفروش واحدهاي لوكس را داشت.

وي ادامه داد: به علت وجود امكانات ويژه در واحدهاي لوكس و سوپرلوكس اجاره اين واحدها توجيه اقتصادي ندارد براي همين صاحبان اين واحدها ترجيح مي‌دهند كه خانه‌هايشان خالي بماند تا اجاره داده شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها