کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروی میتسوبیشی لنسر 1600 چقدر ارزش خرید دارد ؟


کد خبر : ۱۴۰۲۹دوشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۳۳۲۲۳۱۲ بازدید

اكثر جوانان با شنیدن نام میتسوبیشی لنسر، مدل ایوو Evo را با آن موتور توربوی 291 اسب بخاری و مشخصات فني فوق العاده‌اش در ذهن تداعی ...
خودروی میتسوبیشی لنسر 1600 چقدر ارزش خرید دارد ؟خودروی میتسوبیشی لنسر 1600 چقدر ارزش خرید دارد ؟

اكثر جوانان با شنیدن نام میتسوبیشی لنسر، مدل ایوو Evo را با آن موتور توربوی 291 اسب بخاری و مشخصات فني فوق العاده‌اش در ذهن تداعی می کنند اما دست اندرکاران بازار خودرو خوب می دانند که همه چیز قدرت موتور و مشخصات اسپرت نیست و ملاحظات بازاریابی که از اهم آنها فاکتور قیمت است باید برای بازار مقصد درنظر گرفته شود که درهمین راستا مسئولان نماينده ايراني اين خودروساز بسیار هوشمندانه با مدنظر قرار دادن بازار فعلی اقدام به واردات لنسر با موتور 1.6 و 1.8 کرده اند تا دو طیف متفاوت از مشتریان ( خانواده های میان سال و جوانان عاشق سرعت ) را پوشش دهند. البته ما هم امیدواریم مدل ایوو نیز برای جوانان عاشق سرعت به زودی به طیف محصولات وارده افزوده شود. اما نمونه 1.6 لیتری این خودرو برای ساعاتي در اختیار ما قرار گرفت تا در طی یک آزمون شهری به بررسی مشخصاتش بپردازیم.

آن چیزی که در وهله اول نظر شما را به خود جلب می‌کند همان روح اسپرت لنسر است که در طراحی ظاهری آن خصوصا در نمای جلو محسوس است. بدون در نظر گرفتن مشخصات موتور از همان ابتدا خواهید دانست با خودرویی روبرو هستید که ذاتا اسپرت است و فرمان، شاسی و فنربندی آن با همين اولویت روی خط تولید رفته است. طرح کل لنسر را باید به دور از اغراق و متناسب دانست که در هیچ کجا چشم را نمی آزارد البته در نمای جلو به لطف طراحی اسپرت و خشن خواه یا ناخواه مکثی نسبتا طولانی روی آن خواهید داشت. وقتی پشت فرمان قرار گرفتم باز هم با همین فضای ساده اما کارآمد روبرو شدم.

6uksjieqsjpppq6w0n1y.jpg

اگر امروز در داخل کابین هیوندای با فضایی مدرن، نسبتا شلوغ به همراه خطوط و زوایای زیاد روبرو هستیم در داخل کابین لنسر نقطه مقابل آن را شاهد خواهیم بود که سبب می شود همان فضای کاربردی را در محیطی بی آلایشتر در اختیار ما قرار دهد. کیفیت متریال کابین و کیفیت کلیدها که عموما مدور هستند با توجه به قیمت خودرو قابل قبول ارزیابی میشود، اما سطح تجهیزاتی که در این خودرو شاهد هستیم سطح پایه آن است که سبب شده قیمت خودرو در محدوده 90 میلیون تومان باقی بماند. در داخل خودرو با تجهیزاتی همانند سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه وسط شب و روز، غربیلک فرمان و سردسته دنده و آینه های جانبی همرنگ با بدنه، تنظیم برقی آینه های جانبی، گرم‌کن شیشه عقب با تایمر، دستگیره های همرنگ با بدنه، سیستم سوئیچ مجهز به ریموت کنترل، شیشه بالابرهای عقب و جلو برقی، سیستم قفل مرکزی دربها و قفل کودک، دو کیسه هوا، سیستم ایموبلایزر، ABS و EBD، بلوتوث، پخش سی دی، دی وی دی و MP3، تنظیم نور چراغ های جلو و رینگ های آلومینیومی 16 اینچی روبروهستیم.

50ktr6tbkwaas7zz1ktk.jpg

البته به این لیست گارانتی پنج ساله یا 150 هزار کیلومتری آریان موتور را هم بیفزایید. در این رده قیمتی اگر به دنبال محصوالت چینی باشید می توانید تجهیزات بیشتری همانند تنظیمات برقی صندلی ها، تهویه مطبوع، سان روف و ... را دراختیار داشته باشید اما این ژاپنی باهويت و اعتبار، کیفیت ساخت و مونتاژی در اختیارتان قرار میدهد که به این زودی ها از چینی ها شاهدش نخواهید بود.

ناگفته نماند که برای کسانی که به دنبال تجهیزات بیشتری هستند تیپ 1.8 این خودرو با تجهیزات کامل تر روانه بازار شده است. اما آنچه که در داخل کابین مشهود است فضای مناسب برای پنج سرنشین خصوصا از حیث فضای سر مسافران عقب با توجه به ارتفاع 1.5 متری خودرو است که باعث شده لنسر به گزینه ای مناسب برای خانواده های 5 نفری بدل شود. طول 4.57 متری و عرض 1.76 متری نیز در ایجاد فضای مناسب داخل کابین بی تاثیر نیستند. در یک ظهر گرم تابستان پشت فرمان لنسر قرار میگیرم. در حالی‌که کولر روشن است کابین درحالت درجا كار كردن بی صدا نشان میدهد. در حالت نرمال چراغ Eco روی نشانگرها روشن است اما به محض فشردن سریع پدال گاز خودرو به صورت خودکار از این حالت خارج می شود. موتور اتومبيل يك پيشرانه 1600 سیسی چهار سیلندر است که با 16 سوپاپ، 117 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور در اختیار این خودروی حدودا 1.2 تنی قرار می دهد. شتابگیری سریع در داخل شهر کاملا نرمال است و قادر خواهید بود همپای دیگر سدان های شرقی سایز‌کوچک شتاب گیری کنید اما اگر انتظارتان چیزی بیش از یک شتاب گیری نرمال است گزینه 1.8 با موتور 140 اسب بخاری انتخاب شما خواهد بود. درواقع میتسوبیشی با تیپ 1.6 ليتري خود افراد میانسال که عموما پدر یک خانواده چند نفری هستند را هدف قرار میدهد تا جوانان عاشق سرعت. اما جدا از موتور با قدرت متوسط دقت فرمان تلسكوپي و شاسی خودرو هماني است که از لنسر انتظار داریم همان دقتی که معمولا در محصولات کره ای کمتر دیده میشود.

2mgwzlcrjkxyjd7otiad.jpg

فنربندی در عین حالی که نرم و نسبتا بی صدا است در مانورهای سریع هم گیج و گنگ نشان نمی دهد و گیربکس 4 سرعته خودکار نیز بدون وقفه دنده ها را کم و زیاد می‌کند. در واقع باید گفت این فنربندی، فرمان و شاسی از پس مدیریت قدرت بسیار بیش از این نیز بر می آیند اما همان طور که ذکر شد در ارائه یک خودرو ملاحظات بازار‌یابی هم باید مدنظر باشد. تیپ یک میتسوبیشی لنسر با مشخصاتی که در بالا ذکر شد با قیمت 92 میلیون تومان آماده تحویل به مشتریان است تا از حیث قیمت با رقبایی همانند هیوندای اکسنت، رنو فولوئنس و شاید هم تویوتا یاریس جدید رقابت کند. ناگفته نماند که تیپ 1.8 این خودرو برچسب قیمت 124 میلیون تومانی را روی شیشه خود می بیند. 

1pr3lkbpokc46slcad1.jpg

* نشریه سرعت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها