کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

چگونه در آمار کشته شده‌های تصادف، در دنیا اول شدیم؟

کدخبر:۱۴۰۰۱یکشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۳۹۶۴۵۰ بازدید

آمار کشته‌شدگان بر اثر تصادف، تلخ‌ترین خبری است که حتی در شادترین روزهای مردم ایران مهمان همیشگی آن‌هاست. آماری­ که هرچند در سالیان ...

آمار کشته‌شدگان بر اثر تصادف، تلخ‌ترین خبری است که حتی در شادترین روزهای مردم ایران مهمان همیشگی آن‌هاست. آماری­ که هرچند در سالیان گذشته روند آن کاهش یافته، اما هم‌چنان دومین عامل مرگ­و­میر در کشور تلقی می‌شود.کافی است تعداد کشته شدگان بر اساس تصادفات را با تعداد کشته شدگان سایر حوادث مقایسه کرد، تا معلوم شود تنها جنگ و زلزله نیستند که جان هزاران تن را می‌گیرند.

به گزارش صدای اقتصاد، سازمان صلیب سرخ جهانی در گزارش سالانه خود اعلام کرده است در سال ۲۰۱۳ دست کم ۲۲ هزار نفر در اثر بلایای طبیعی در جهان کشته شده اند. تعداد کشته‌شدگان زلزله بم ۲۶ هزار و ۲۷۱ نفر و کشته‌شدگان زمین لرزه رودبار منجیل نیز ۳۵ هزار نفر اعلام شده است. هم‌چنین می‌توان به کشته شدن ۲۶۲ هزار نفر ایرانی در ۸ سال جنگ ایران و عراق اشاره کرد. با توجه به این آمار، شگفت‌آور به نظر می‌رسد که تنها در سال ۹۲، ۱۷ هزار و ۹۹۴ نفر را مرگ در تصادف‌های جاده ای ایران از آن خود کرده است. ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها جوان بوده­اند. در سال ۹۳ نیز ۴۹ هزار و ۸۶۶ تصادف فوتی و جرحی در بخش برون شهری رخ داده که ۶ هزار و ۹۱۶ نفر در صحنه تصادف جان باخته ­اند.

زلزله و برخی دیگر از بلای طبیعی اجتناب ناپذیرند و نمی‌توان از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد؛ اما طبق آمارهای رسمی در ۷۰تا ۸۰ درصد تصادفات ایران، خطای انسانی عامل اصلی سوانح بوده است. هم‌چنین علت ۲۲.۶ درصد از تصادفات، رانندگی با سرعت غیر مجاز است؛ همه این عوامل دست به دست هم داده­اند تا ایران را به رتبه نخست دنیا از حیث آمار کشته‌های تصادف برسانند. در حالی‌که تعداد خودروها در بسیاری از کشورها بیشتر از تعداد خودروهای ایران است.


قربانی‌های مشهور

«مقداری سرعت داشتیم و به دلیل بارندگی خیابان‌ها سر بود. ماشینی جلوی ما پیچید و ترمز ما نگرفت. من صندلی عقب نشسته بودم و به رغم اینکه همیشه کمربند ایمنی خود را می­بندم،آن روز بستن کمربند را فراموش کرده بودم.  اگر می بستم کمتر آسیب می دیدم، اما شدت تصادف به حدی بود که ایربگ باز شد و دستم از چند ناحیه شکستگی داشت و هنوز هم فیزیوتراپی دارم.»این‌ جملات بخشی از خاطرات معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، است. او نبستن کمربند ایمنی را دلیل مصدومیت خود از ناحیه دست می­داند.

بسیاری از چهره های شناخته شده نیز همچون فروغ فرخ زاد و سلمان هراتی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده­اند. مهدی نفر، خبرنگار صدا و سیما یکی از این چهره هاست که به علت سقوط خودروی سواری به دره ای با عمق ۵۰ متر در سال ۹۳ جان باخت. وی به همراه مهدی سیانکی، گزارشگر فوتبال در حوالی پارک جنگلی خجیر مشغول به رانندگی بوده که تصادف رخ می دهد. به گفته مهدی سیامکی او از کمربند ایمنی استفاده کرده بوده و تنها دچار مصدومیت می‌شود، ولی مهدی نفر به دلیل عدم استفاده از کمربند ضربه شدیدی دیده و به کام مرگ می‌رود. از دیگر چهره های شناخته شده که بر اثر تصادف جان باخته­اند می توان به پوپک گلدره، بازیگر سریال‌های نوستالوژیک دهه شصت و هفتاد اشاره کرد. نام این افراد در کتاب یادواره قربانیان سوانح ترافیکی کشور ثبت شده‌است.

آمار تصادفات به خصوص در ایام تابستان و نوروز به اوج خود می­رسد و پلیس راهور با همکاری عوامل امدادی مانند هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در جاده‌ها، سعی در کاهش این آمار دارد. ارقام موجود نشان می­دهد که در بخش تصادفات فوتی برون شهری در نوروز گذشته ۵۶۴ نفر در ۳۵۷ فقره تصادف جان خود را از دست داده­اند که این میزان در نوروز امسال به فوت ۳۹۱ نفر  در ۲۹۲ فقره تصادف تقلیل یافته است. این آمار حاکی از آن است که تعداد تصادفات فوتی ۱۸ درصد و تعداد تلفات ۱۶ درصد نسبت به نوروز سال گذشته کاهش داشته‌است.
 

خودروهای مرگ‌بار کدام‌اند؟

«یه لحظه نفهمیدم چی شد. داشتم سبقت می­گرفتم که یه کامیون باهام برخورد کرد. کلاه ایمنی هم همراهم نبود. ضربه مغزی شدم، یه مدت تو کما بودم و بعد از چند روز به هوش اومدم...خدا واقعا بهم رحم کرد.»  مهدی، یکی از افرادی است که سوار بر مرگ‌بارترین وسیله حمل و نقل، تا نزدیکی‌های مرگ رفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد عامل اصلی مرگ و میر موتورسوران ضربه های وارد شده به سر است. مهم‌ترین تخلفات موتورسواران شامل عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم رعایت چراغ قرمز، چند ترکه سوار شدن، حرکات نمایشی ، سبقت از سمت راست خودروها و ... می­شود. رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید:«موتور سیکلت با ۴ هزار و ۴۱۶ (۲۴.۸ درصد)، پراید با ۲ هزار و ۴۵۴ نفر (۱۳.۶درصد) و پژو با هزار و ۸۳۲ نفر (۱۰.۱ درصد) مرگ‌بارترین وسایل نقلیه ایران در سال ۹۲ به شمار رفته‌اند. به گفته رحمت الله حافظی، سهم این خودروهای سواری در تصادفات منجر به مرگ ۶۹.۴ درصد است که خودروهای مرگ بار نام گرفته­اند. اما نکته جالب، تولید بی‌رویه این خودروها در ایران است که با نگاهی به خیابان­های شهر، می توان به صحت آن پی برد. پراید اگرچه بعد از سال ۹۰ جهش قیمت عجیبی را از سر گذراند، اما هنوز هم به دلیل داشتن قیمتی مناسب‌تر از سایر اتومبیل­ها، چیزی حدود 19 میلیون تومان، اولین گزینه جوانان و خانواده‌های طبقه متوسط شهری برای خرید ماشین است.

ایران با ۷۵ میلیون نفر جمعیت حدود ۱.۱ درصد از جمعیت کل کره زمین را داراست، اما طبق آمارهای جهانی سالانه ۱.۴۵ درصد از سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای در ایران رخ می‌دهد. متوسط مرگ و میر در حوادث رانندگی در دنیا ۱۵ نفر در هر هزار نفر است. در حالی‌که در سال ۹۰ نزدیک به دو برابر این رقم در ایران به ثبت رسیده است کشور آلمان از نظر جمعیت و تعداد خودروها شباهت زیادی به ایران دارد، اما تلفات جاده‌ای سالانه‌اش ۳ هزار و ۸۳۰ نفر است؛ یعنی پنج برابر کمتر از ایران!

با این اوصاف ضروری به نظر می­رسد که عوامل بروز تصادف، مخصوصا عوامل انسانی آن همچون استفاده از گوشی موبایل، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ... شناسایی شده و نه تنها در جهت افزایش مبلغ جریمه، بلکه در جهت فرهنگ سازی اقدام مناسبی به عمل آید. اگرچه سال‌هاست که صدا و سیما، و راهنمایی و رانندگی با صرف هزینه‌های گزاف در این راستا تلاش کرده‌اند، اما آمارها نشان می‌دهد فعالیت‌های آن‌ها چندان ثمربخش نبوده است. برخی از کارشناسان علوم اجتماعی اعتقاد دارند فرهنگ‌سازی باید از درون خود مردم صورت بگیرد و اقدامات بالا به پایین، ناکارآمدی خودشان را اثبات کرده‌اند. در این راستا فعالیت­هایی در سطح شبکه­های اجتماعی و مجازی شروع به کار کرده است. کمپین مردمی «نه به تصادف» یکی از این اقدامات است که در دهه ایمنی راه­ها و با شعار «سهم من از ایمنی راه‌­ها؟» شروع به فعالیت کرده است که توانسته توجه رسانه‌­ها را به خود معطوف دارد. 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

شگفتا!!!: 1394/5/412:15:41،
273
24
ما رکورد زدیم
تبریک مجدد به مسئولین واقعا دستتون درد نکنه که انقدر به فکر جان مردمید!
آرش: 1394/5/412:23:14،
132
28
[ود ملت هم مقصر هستن وقتی هیچ قانونی رو رعایت نمیکنن مجموع عللی چون جاده و وسایل بی کیفیت و قانون گریزی منجر به این مسله شد
Dandan: 1394/5/412:35:15،
108
22
همیشه سختگیری برا مردمه،فقط با افزایش جریمه و خوابوندن ماشینو اینکارا میخوان امار رو کنترل کنند،عیبی هم نداره بالاخره این بخشی از کنترله،اما ایا ماشیاناشونم تو این 20سال تغبیری ایجاد کردن،ایا جاده ها امنیتشون فرق کرده،ما هنو داریم از جاده هایی استفاده میکنیم که برای چند نسل قبل تره،حتی اسفالتامون استاندارد نیست،
: 1394/5/413:03:24،
162
25
فقط به خاطر داشتن این صنعت و اشتغال زایی برای 10,000 نفر؛
سالی 20,000 نفر کشته داریم ...
ایرانی: 1394/5/413:09:26،
43
116
مردم قوانین رو رعایت نمی کنند دودش باید تو چشم مسئولین بره؟
ناشناس: 1394/5/413:18:43،
199
9
سال 87 توي يه تصادف برادر و ماردم رو از دست دادم. داداشم 36 سال و مادرم 55 سال داشتن. بعد اون ماجرا كل زندگي خونوادمون از هم پاشيد. بچه هاي داداشم بي پدر شدن و پدرم به طور كامل خانه نشين شد. يعني زندگي چند نسل آيندمون هم تحت تاثير اون تصادف قرار خواهد گرفت. تبعات تصادف تنها به آمار كشته شده ها محدود نمي شه. خدا مي دونه چقدر از هم پاشيدگي و .......... به دنبال اين تصادفات مياد. خدا از باعث و بانيش نگذره. ماشين غير استاندارد، جاده درب و داغون، بي فرهنگي در رانندگي، اورژانس فشل، بيمارستان بي دروپيكر و ........ در نهايت هم مسئولين بي مسئوليت و حاكمان مسئوليت ناپذير و ........... درد زياده.
p: 1394/5/413:37:10،
69
14
این ها همه درست جاده ها نقش دارند- ماشین ها اگه از ایمنی لازم برخوردار باشند تلفات کمتر میشه یعنی ماشین دارای ایمنی بالا هم در صورتی که مسائل زیر رعایت نشوند باعث تصادف و حتی تلفات جانی میشه - ولی مهم ترین عامل تصادفات عدم رعایت توسط خود ماست و تا وقتی که ما فرهنگ رانندگی و توی ماشین نشستن را نداریم باید با زور به ما دیکته کنند
کمربند نمی بندیم نه مسافر و نه راننده مگه اینکه پلیس ببینه
سرعت غیرمجاز
سبقت غیرمجاز
عدم رعایت فاصله جانبی یا کناری
عدم رعایت فاصله طولی با وسیله نقلیه جلو
گردش به چپ و راست بدون رعایت حق تقدم
اصلا حق تقدم تو ایران معنی نداره
ویراژ رفتن
خط که اصلا معنی نداره که بین خطوط برانیم
اس ام اس خواندن و نوشتن
با تلفن حرف زدن
اگه اینها رعایت بشن مطمئن باشید سوار ماشین کاغذی هم باشی و جاده ها هر دو قدم یه خمپاره هم خورده باشه تصادفات به حداقل ممکن میرسه
الوند: 1394/5/414:22:39،
40
34
دلیل این رکورد که کامل مشخصه برای نمونه کشور آلمان 5 برابر ایران ریل راه آهن داره مردم آلمان هم برای سفر از قطار استفاده می کنن نتیجه میشه که آمار مرگ و میر هم یک پنجم ایران میشه
اگه اونا هم قرار بود همه راه بیافتن با خودرو شخصی مسافرت برن معلوم بود تلفات جاده ای بالایی داشتن
محمد: 1394/5/414:25:13،
84
18
میدونین چرا رکورد زدیم؟چون اشغال ترین ماشینا تو کشورن و یه عده باید سود کننو باید این ماشینا باشن
ما از روشنفکران اینترنتی بیزار: 1394/5/414:38:01،
28
45
نمیخواستم پاسخ بزنم ببخشید دوستان...ولی ما اینقدر فرهنگمون پایینه که برای دیده شدن نظرمون به کامنت اول که ربطی به کامنت ما نداره پاسخ میدیم...اون وقت انتظار دارین باقی چیزامون درست میشه؟؟ فرهنگ رانندگیمون درست بشه؟؟؟ حالا حالا کار داره
علی S: 1394/5/414:58:28،
57
19
بجای کمک کردن به این کشور و اون کشور جنگ زده . اون پولو وارد صنعت خودرو کنین که جوونامون اینظور پرپر نشن که آمار کشته شده هاش چند برابر کشته شده های جنگ اون کشور هاست
یاسر: 1394/5/415:18:08،
44
14
چیزی که من خودم شاهدش بودم اینکه تو مسافرت بودیم یه پراید حدود 100 متر جلوتر از ما داشت میرفت یهو سر پیچ چپ کرد و دو سه دور دور خودش چرخید!
یا حتی یه روز خودمون با پراید داییم کم مونده بود به خاطر یه نیمچه گرد باد با سرعت 60 کیلومتر تو جاده کاملا صاف چپ کنیم!
خوب اونایی که میگن سرعت و سبقت غیر مجاز عامل اصلیه، پس این چیه؟
البته به نظر من صد در صد خود ملت مقصرن!!
چونکه عقل خودمونو دادیم دست گاری سازای ایرانی و هر چی تولید میکنن بهشون اعتماد میکنیم و میخریم بعدش از دست اونا شاکی میشیم!
خوب ما میتونیم دست نگه داریم پولامونو جمع کنیم و یه ماشین با کیفیت خارجی بخریم و از زندگی و رانندگی لذت ببریم.
....: 1394/5/415:33:47،
36
18
بنظر بنده:
1- انحصار انهم در خودروهای با کیفیت پایین
2-وجود اهرم فشار پلیس(جاییکه پلیس نیست قوانین زیرپاست یعنی ازادی کاذب پس بهتر که بجای زور و جریمه از اهرم فرهنگسازی استفاده شود تا ملت عقده ای نشوند)
3-فرهنگ ضعیف رانندگی
4-جاده های نامناسب
5- بعضی از افراد دارای گواهینامه واقعا صلاحیت رانندگی ندارند
اختیار دارین: 1394/5/415:45:34،
30
16
ما اصولا در کارهای شگرف حرف اول را میزنیم

یکیشم همین پاسپورت که یه زمانی همه جا راحت می رفتیم و الان........
یه زمانی صد تومنی تو لندن میدادیم کالا ميخريديم بقیه اش را به پوند انگلیس پست میدادن!!!!!!!!!!!!!!!
الان...........
رضا: 1394/5/415:46:57،
38
20
262 هزار نفر در 8 سال جنگ و 202 هزار نفر در 8 سال یعنی 84 تا 94
هیچی نمیگم فقط میگم اونایی که از صنعت ملی حمایت میکنن بیان یه چیزی بگن.......
رضا: 1394/5/417:28:47،
21
17
فرهنگ افتضاح رانندگی خودتون رو گردن پراید نندازید!
مهدی: 1394/5/419:22:42،
21
16
چگونه اول شدیم ؟
با تولید پراید و پژو و خودروهای نا امن و قدیمی و انحصار در تولید و بیش از حد بها دادن و کشیدن ناز خودروسازان داخلی با ایجاد انحصار و ظلم به مصرف کننده ، و مجبور کردن مشتری به خرید خودروی داخلی با با بردن تعرفه واردات .
آرمان51: 1394/5/419:29:19،
26
12
زمستون یکی از اقوامون با یه موهاوی و5 نفر سرنشین به کف دره خوردن ولی چون ماشینش کاملا به کیسه هوا مجهز بود فقط یه کوفتگی مختصر پیدا کردن اگه پراید یا پزو یا... بود باید تکه تکه درشون میاوردند
پس کیفیت ماشین تو مرگ و میر اولین نقشو داره که تو ایران اصلا برای خودرو سازامون فقط سودش مهمه
میثم: 1394/5/420:30:25،
23
10
اینجاس که شاعر میگه :
ما رکورد زدیم ................................... ما رکورد زدیم !
من: 1394/5/420:47:24،
24
17
بیشترش به ماشین مربوط نیست.
خوبه عکس های اون لکسوس های LX570 رو که سوار خودرو بر بودند دیدید. ماشین هر چه قدر هم که ایمن باشه, تانک که نیست. یه ورق نهایتا 1.5 میلی متریه که تا یه حدی تحمل ضربه داره.
شما با هر ماشینی ( هر ماشینی ! ) با سرعت 150 کیلومتر به دیوار برخورد کنی, بی برو برگرد می میری. چه پورشه باشه چه پراید. این 150 کیلومتر یعنی دو تا ماشین, هر کدوم با سرعت 75 کیلومتر شاخ به شاخ بشن که خوشبختانه تو جاده های فوق استاندارد ما زیاد پیش میاد.
از همه اینها مهمتر, باید حتما حتما کامیون های تولیدی ایران استاندارد بشن. الان سپر های جلو و عقب کامیون های بنز و ... که هنوز که هنوزه داره تولید میشه به شدت خطرناکه و باعث میشه در تصادف ماشین بره زیر کامیون و له بشه. توی جاده ها هم نگاه کنید یک طرف تصادف های فوتی اکثرا همین کامیون ها هستند.
ماشین باز: 1394/5/412:22:16،
76
14
سالها موبایل رو بعنوان یک تکنولوژی جدید به قیمت گزاف به دست مردم میرسوندن . الان هم سالهاست خودروهارو به همین شکل بدست مردم میرسونن . خدا میدونه چه وقت راضی شن خودروهای با ایمنی رو با قیمتهای واقعی بدست مردم برسونن . اون روز آمار مرگ و میر مردم پایین میاد .
آرش: 1394/5/413:31:32،
52
18
مهمتر از ايمني خودرو فرهنگ رانندگيه كه متاسفانه كم داريم
شما فرض كن همه ب ام و سوار، وقتي طرف حدود سرعت رو رعايت نكنه باز هم تلفات خواهيم داشت
منگول: 1394/5/413:33:39،
42
22
مگه بجز پژو و چراید و موتور وسیله دیگه ای هم ذاریم که تقصیر کشته هارو گردن اینا میندازیم.
فرهنگ رانندگیمون صفره یعنی اصلا فرهنگ رانندگی نداریم.
اگه بنزم سوار بشیم مطمئن باش مرگ ومیر کمتر نمیشه چون فرهنگ بنز سواریو هم یاد نمیگیرم
هوتن: 1394/5/413:56:50،
55
21
پراید 160 کیلومتر میره, ملت تو اتوبان 120 تا باهاش میرن تصادف می کنن می میرن.
بی ام و 240 کیلومتر میره, بعد اونی که میشینه پشتش تو اتوبان 180 تا میره تصادف می کنه بازم می میره.
مشکل اصلی ماشین نیست.
مشکل اصلی رانندگی مردمه که سراسر اشکاله. طرف اتوبان رو دنده عقب میره, از خط سبقت یهو 3 لاین رو میبره که بره توی خروجی, اصلا توجهی به حق تقدم نمی کنه, زده 100 کیلومتر سرعت مجاز, داره 130 کیلومتر میره, توی پیچ سبقت می گیره و ...
چه بوگاتی بدی به این آدم, چه پراید, تصادف می کنه و میمیره.
محمد: 1394/5/415:34:27،
29
21
آرش جان حرفت درسته ولی مهمتر از فرهنگ رانندگیم جاده س.وقتی جاده ایقد داغون و دو طرفه باشه که سرعته مجاز بشه 95 معلومه راننده عصبی میشه یا به قوله ما بی فرهنگ میشه
حسن تاج: 1394/5/513:00:09،
12
8
کار دلم به جان رسد کارد به استخوان رسد ناله کنم بگویدم دم مزن و بیان مکن !!
ماشین باز: 1394/5/412:25:10،
64
13
دقت کردین ماشینهای داخلی با ای بی اس اگه درست هم کار کنن ( باعث قفل شدن چرخها نشن ) مسافت توقفشون به شکل وحشتناکی از ماشینهای بدون ترمز ای بی اس بیشتره و این خطر تصادفات رو بجای کاهش افزایش هم میده . تا به ترمز اشاره میکنی میره روی ای بی اس و خدا میدونه کجا وایسه .
حمید: 1394/5/412:26:01،
32
18
ما افتخار میکنیم که در بعضی موارد اولیم حال در موارد مثبت چون رشد علمی وتکنولوژی و ایجاد کارخانجات وتولید نشد لااقل بذارید در منفی ها اول باشیم
حمید0631: 1394/5/412:26:28،
75
16
یا قمر بنی هاشم تو8سال جنگ مگه چقد شهید دادیم?طرفا 214000نفر
خدا ازتون نگذره از صدامم بدترید
تو8سال 202000نفر کشته??!!!
خدا ب مردم عزیز و شریف ایران صبر بده..
محمد: 1394/5/412:39:00،
33
15
اخوی عزیز
این آمار شهدای غیرنظامی هستش.
ماشین باز: 1394/5/412:27:08،
41
16
فعلا در صورت نیاز مبرم به خرید خودرو . دست دوم سالم تهیه کنین شرکتهای خودرو سازی وقتشه واسه جان و مال مردم ارزش قایل بشن .
صمد: 1394/5/412:27:32،
43
21
به جاش صنعت خودرو (!!!) داریم.
سعید: 1394/5/412:30:33،
32
14
از برکات تولید داخل و اهمیت به مردم جامه هست.
شهریار: 1394/5/412:36:35،
29
13
چگونه نداره دیگه...!! با این ماشین هایی که سوار می شیم و با این وضع جاده ها انتظار دیگه ای دارین؟؟؟!!
جاسم: 1394/5/412:37:16،
29
16
سلام علیکم لطفا می شه پرایدراتولید نکنید یا اقازادها راضی نیستندچرا میندازید گردن راننده بدبخت چرا نمی گید جاده چرانمی گیدایمنی خودروتبریک به من تبریک به تو تبریک به همه که مسخره دنیاهستیم براپرکردن جیب چندنفرازخدا بی خبر
میلاد: 1394/5/412:38:14،
40
19
آمار کشته ها از سال ۸۴ تا الان با آمار کشته شدگان تو جنگ تحمیلی برابری میکنه!!!!
این خودرو سازا دست صدام و بعثی هارو از پشت بستن بخدا!
hamid: 1394/5/412:54:35،
48
22
داداش منم 92تصادف كرد فوت شد فقط 28سالش بود جرمش چی بود خرید خودرو داخلی به قیمت تویوتا خدایا نمیگزرم ازت از مسئولین بگذری
میثم: 1394/5/420:38:49،
16
23
قصد توهین ندارم . اما برادر خدا بیامرزتون فرهنگ رانندگی نداشته به احتمال 99 درصد !
علي: 1394/5/412:55:00،
19
17
اگه وسايل نقليه و جاده ها استاندار باشه(استاندار كه نه يه خورده بهتر باشه)خطاي عوامل انساني هم به حداقل ميرسه يا حد اقل اوني كه قانون رو رعايت ميكنه اسيب نمي بينه-راههاي كه فقط ساخته و افتتاح شدن تا امار فعاليت برخي از فراد رو بالا ببرن-از استاندار سازي هم كه خبري نيست -5سال بعد همون راه رو خراب ميكنند كه بهترش رو بسازند-افسوس از خرجهاي بي هوده و بي هدف-خودرو هم كه گفتن نداره تكليفش مشخصه
حرف حساب: 1394/5/412:55:25،
31
16
همش به خاطر این آشغال سازهای داخلی ،آخه 405 یا نیسان یا پراید ماشین سوار شدن که نیست ،ماشینهای خارجی هم که قیمتش سه برابر قیمت کارخانه هایش داخل کشورهای صادر کننده هست،بعد میگن مردم ،تنها چیزی که تو این مملکت مفت،جون عزیزانمونه،
بی نام ماشین شناس: 1394/5/412:55:34،
30
16
با تولید لگن و فروختن به اسم اتومبیل و حمایت زیاد و نا بجا
فرد: 1394/5/412:56:56،
22
21
جون هر ایرونی تقریبا در بازار جهانی در تعریف تعیین خسارت حدودا چهار هزار دلار ارزش داره.یعنی اگر امریکایی بابت مردن شهروندش در ایران بخواهد به شهروندش غرامت بده زیر ملیون دلار تعرفه ندارند(نمونش هم برداشت از حسابهای ملیاردی بلوکه شده ایران در آمریکا جهت تصفیه حساب برای مرده های بمب گذاری آرژانتین و گرو گانهای سفارت در تهرون) و اگرهمون بلا سر ایرونی تو امریکا بیاد پول ارسال جسد و وکیل رو هم از ما میگیرند.ا نوقت دولت میگه امریکاییها زور گو هستند.نه عزیز اونا تعرفه خود مملکت ایران و نوع برخورد در ارزش گذاری جون انسان تو دستگاه قضایی رو مبنا میگیرند.
شما اگر از دولت متضرر شی چی گیرت میاد؟
محمود: 1394/5/412:57:31،
35
14
از وزیری صنعت تجارت کشوری که عضو هیت مدیره 36شرکت خودرو ساز و قطعه ساز است چه انتظاری میشه داشت
احمد: 1394/5/413:04:01،
29
21
چه میکنه این پراید؟؟!!
پراید بلای جان ادمی. داخل مقوا بشینی امنتره
امیر: 1394/5/413:04:55،
25
27
همه چیزو گردن دولت نندازید،کسی که آهنگ داب استپ میذاره و میخواد ۲۰۰ تا سرعت توی اتوبان بره میخوره به جدول چند نفر دیگرو به کشتن میده دولت چیکارش کنه؟! بره به باباش بگه ماشین واسه بچت نگیر شعور نداره!؟
امیراز اهواز: 1394/5/413:14:06،
30
15
همیشه خلط مبحث میکنند میگن بیشترین عامل تصادفات خطای راننده است خوب در تمام دنیا همین است ولی نمی گویند که در تمام دنیا با ایمنی بالای خودرو از تلفات انسانی بعد از ایجاد حادثه جلوگیری می کنند و ما فقط و فقط بدلیل ایمنی نداشتن خودروهامون اینهمه تلفات میدیم تازه دقت کنید به این آمار در جنگ دو ماهه رژیم غاصب علیه مردم مظلوم غزه با آن همه بمب و موشک حدود 2000 نفر کشته شد و لی خودروسازان کشور ما بطور متوسط در دو ما حدود 3000 نفر می کشند ( بر اساس آمار بالا یعنی 17994 را تقسیم کنید به دوازده و بعد ضربدر دو )
H&M: 1394/5/413:20:24،
14
20
چه دروغهایی !
شرکتهای بیمه برای توجیه زورگیری چندین برابر خود از مردم بیچاره مجبورند همچین آمار اغراق آمیزی رو تحویل رسانه ها بدن...
سیروان: 1394/5/413:37:54،
32
12
خیلی از هزینه هایی که تو زندگی مون می پردازیم به خاطر بی فرهنگیمونه.اینم یکیش.رانندگی بعضیها رو که می بینم دلم برای ماشین می سوزه طرف باید الاغ سوار شه.آخه حماقت تا چه حد که برای جلب توجه یا لج بازی یا غرور ، جون خودت و مردم رو به خطر بیاندازی.
محمد: 1394/5/413:42:53،
24
16
خوب نبستن کمر بند ایمنی در ماشین های خارجی حداقل یک الارامی میده الان یکساله که ایران خودرو چراغ اخطار نبستن کمر بند ایمنی را جز اپشن گذاشته (سرنشینان جلو ) ماشین های خارجی علاوه بر روشن شدن نبستن کمر بند ایمنی شروع به الارام میکنه که راننده و سرنشین جلو کمر بند نبسته بابا ماشین قبلی من یک پراید مدل 84 بود اون این سیگنال داشت بردم نمایندگی میگن این چراغ اخطار جز اپشنه خدایش این موضوع را پیگیری نمایید حاضر ماشینمو بیارم هر جا که گفتید ببریم نشون نمایندگی بدیم ببینید چی میگن ما سه تا همکاریم هر سه ما سه تیپ مختلف 206 خریدیم همشون همین مشکلو داره
امير: 1394/5/414:01:01،
21
15
اينو بايد از اين اقا يكه زارع هست فقط بلد بياد بگه ما ماشین ارزان نمیکنیم میخوایم تازه گرونشم کنیم مدیر عامل ایران خودرو و مدیر عامل سایپا پرسید
امیر: 1394/5/414:03:30،
27
16
پراید میدن خوشحال که ۱۶-۱۷ میلیون سود کردیم اونوقت باید بیمه ۹۰میلیون دیه بده بابتش.
حسام: 1394/5/414:04:12،
30
20
جاده غیر استاندارد، وسیله نقلیه ناایمن، فرهنگ رانندگی وحشیانه، پلیس ناکارآمد، اینها علت واقعی تصادفات و مرگ و میر هستند.
عمله: 1394/5/414:12:40،
25
28
مرگ کار خداست .پراید وسیلت
هامون: 1394/5/415:44:51،
27
19
کسی که برای شخص خودش احترام قائل نیست توقع دارید به قوانین احترام بگذاره؟؟؟نظرتون چیه جناب آقای جناب آقای "عمله " ؟
امير: 1394/5/414:18:08،
27
19
یه پیشنهاد ايران خودرو وسايپا ماشین که تحویل میده با لوازم اضافه باشه مثلا با یه دونه سنگ قبر و ۱ لیتر گلاب و ۱کیلو خرما. قشنگ میتونه ۳-۴ میلیونم گرون تر بفروشه.
امين : 1394/5/414:18:49،
25
18
به علت اينكه كيفيت محصولاتى كه داخله كشورمون توليد ميشه فوق العاده بالاست
امین: 1394/5/414:44:46،
18
18
این که دیگه سوال نداره به همت ایرانخودرو و سایپا
سامان: 1394/5/415:44:36،
20
27
حالم از اونایی بهم میخوره که میان میگن ایراد از ماشین بید چرا به ما بنز نمیدین بوگاتی نمیدین...ماشینها ایراد دارن اما از اون مهمتر ملتیه که واسه جونش ارزش قائل نیست...برید یه نگا به هند بندازید با جمعیت یه میلیاردی و ماشین ها و جاده هایی درب و داغون تر از ما امارش از ما بهتره چرا چون شعور دارن میفهمن یه ماشینی که بدنش ضعیفه یا تو سرعت های بالا کنترلش سخنه رو نباید مثل بنز و ب ام و گازشو بگیرن 140 تا باهاش برن..
امین: 1394/5/415:58:39،
25
17
در واقع می شه گفت برای هر کارمند ایرانخودر و سایپا سالی دونفر قربانی می شوند. آدم یاد شاهنامه و اون شخصیت ماردوش می افته که از مغز جوان ها تغذیه می کرد!
شایان: 1394/5/416:44:45،
16
13
آفرین امین کلی لایک داری فقط اینو بگم که جون ایرونها برای عربا ارزش نداره
علي: 1394/5/416:10:31،
20
19
تنها با استاندارد شدن جاده ها و ساختن جاده ها مناسب 90% از اين تصادفات كم خواهد شد . در حال حاضر چه در داخل شهرها چه در خارج شهرها چه در پايتخت و چه در روستاها وضعيت جاده ها اصلا مناسب نمي باشد . ناخدآگاه مجبور به ويلاژ دادن تو جاده ها هستي تا دست اندازها و چاله ها و پستي بلنديها رو رد كني . با اين حال ظرف كمتر از شش ماه جلوبندي ماشين از تنظيم خارج ميشه و در نتيجه در لحظه هاي حساس كنترل مناسبي نداشته و خطر بروز تصادف بيشتر مي شود . جاده هاي ناسالم ، پيچهاي خطر ناك ، جاده هاي باريك ، ترافيك سنگين ، مسئولين غير متخصص ، پليس بي توجه به مشكلات جاده اي همگي دست به دست هم دادن تا ما در جهان اول بشيم . اونوقت براحتي مشكل به گردن رانندگان مذارن . اگر هم تا كنون كمي آمار تلفات تصادفات كم شده ، شك نكنيد بدليل ساختن جاده هاي جديد و مناسب هستش .
امیر: 1394/5/416:14:08،
21
21
اکثرا عادت داریم تقصیر رو گردن عامل دیگر بگذاریم... اصلی ترین آیتم، عدم فرهنگ صحیح رانندگی ایرانیان می باشد... از یک گذر می خواهیم عبور کنیم همگی به هم تعارف می کنیم اما در رانندگی اصلا گذشت نداریم...از مقررات فقط جایی که امکان جریمه شدن هست پیروی می کنیم... اما باز جای شکرش باقیست که با توجه به آمار تلفات سال به سال در حال کاهش می باشد... در کنار این عامل، خودرو های فاقد استاندارد لازم بایستی حذف گردد... جاده ها اصلاح گردد... حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کند. که مسافت های طولانی، ریلی صورت پذیرد.بسیاری از تلفات بخاطر خواب آلودگی می باشد...
قابل توجه است در کشور آلمان که کمترین تلفات ها را دارند، اتوبان های سرعت آزاد وجود دارد که بخاطر فرهنگ بالا و استاندارد بالای خودرو ها و جاده ها سرعت نامحدود هم باعث تلفات بالا نگردیده است.
شایان: 1394/5/416:26:56،
18
16
تصادف در سراسر دنیا امری اجتناب پذیره اما درممالک دیگر که برای جان انسانها ازش قایلند سعی شده خودرو ها را ایمن تر کنند برای همین تست تصادف را گذاشتن خودرو های باایمنی بالا حتی مانع خوابیدن راننده می شه بنز ماشین هوشمندی ساخته که حتی اگر خودتوعمدی بخواهی به دیوار بزنی مانع میشه توقف میکنه ووووو جاده های استاندار د یک طرفه نیز کاملا درکاهش تلفات نقش دارد بی فرهنگی رانندگی درصد ناچیزی از مردم شامل می شه اونم یک عده جوان چون تفریح درست حسابی ندارن ماشین شده وسیله ارضای هیجانا تشون هزینه برای جاده و ماشین برای دولت هزینه نیست سرمایه گذاری چراکه مرگ یا نقص عضو یک نیروی فعال کاری ضررجبران ناپذیری برای یک مملکت دارد
بی نام: 1394/5/416:27:25،
22
13
8 سال جنگ تحمیلی همچنان ادامه دارد گویا!
سعید: 1394/5/416:32:57،
16
24
همه از جنبه منفی به این موضوع نگاه کردند جا داره که یک جنبه مثبت این قضیه رو هم ببینیم تا بتونیم روش بیشتر کارکنیم تا مشکل تصادفات خیلی کمتر بشه.
با وجود افزایش تعداد خودروها و تحریم ها که در نتیجه خودروهای بی کیفیتتری در بازار وجود داشته تعداد کشته شدگان حدود 40 درصد در این هشت سال کاهش داشته.
که این میتونه بدلیل بهتر شدن جاده ها و یا رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و یا فرهنگ سازی و ... باشه که با تشدید این علت ها بتونیم آماررو خیلی پایینتر از این بیاریم.
پوریا: 1394/5/417:14:15،
19
14
پول به قیمت جهانی برای خودروی داخلی می پردازیم ولی خودروی
قدیمی و بی کیفیت ناایمن تحویل می گیریم.!!!
ملت: 1394/5/417:41:09،
17
16
اگه می شه آمارفوتی های خودروهای مدل بالا (ازمگان بالاتر)راهم ا علام کنند تاببینیم فقط پولدارها وصاحبان مدل بالا ها فرهنگ رانندگی رابلدندو پراید و 405 مقصر نیستند ...هرچه پول بدید (آش) امنیت می خرید
مهران: 1394/5/419:22:02،
14
13
وقتی فرهنگ رانندگی نباشه بنز و bmw هم ناامن میشن اتفاقا همین سه ماه پیش بود که خبر تصادف خودرو پورشه و bmw در بزرگراه همت و شریعتی توی رسانه ها جنجال به پا کرد.
رامین: 1394/5/418:10:16،
16
16
سن گواهینامه باید بشه 25 سال چون جوونا جنبشو ندارن چه موتور چه ماشین...
مهدي: 1394/5/418:19:12،
13
14
ايران جيب همه امارهات اشتباهه ايران٧٥ميليون جمعيت نداره بيشتره كشته هاي جنگ بيش از يك ميليون هستند بعد از سي سال هنوز دارن شهيد ميارن بيشترين كشته ها اگه مال نوروز هست امار ٥٥٠نفر در طول پانزده روز رو به سال حساب كنيم ميشه ٥٥٠*٢٤=١٣٢٠٠نفر نه ١٧٥٠٠نفر اول يكم فكر كنيد بعدا خالي ببنديد
امیرحسین : 1394/5/418:19:31،
16
11
خیلی ها تو ایران تو رانندگی بی احتیاطی میکنن قبول شما فک کن تو جاده داری با احیاط کامل رانندگی تو پرابدت با سرعت کم تر از مجاز بعد یه دفعه یه راننده بی احتیاط بیاد بهت بزنه و یه تصادف ساده داشته باشی خوب معلومه میری حالا حساب کن بجای پراید یه ماشین ایمن ساده باشه مثلا یه پیکانتو که یه خودروی بسیار پایه کوچیک و شهری ولی تو یه تصادف ساده زنده در میری شاید دست پات بشکنه ولی زنده ای
من میتونم بگم ۷۰ درصدش این درصد مرگ میر مال ماشینای اشغاله
amir: 1394/5/420:02:43،
15
13
خوب شد نمردیم و فهمیدیم کشته شدن مردم توی تصادف ها هیچ ربطی به کیفیت ماشینا نداره فقط به خاطر هواس پرتی راننده ها و سرعت زیاده
واقعا مسخرس.
هامون: 1394/5/423:01:41،
12
13
والله آنقدر که پلیس راه سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو رو عامل تصادفات اعلام کرده ،،کمتر شنیدیم نقص فنی ماشین و جاده عامل تصادف باشه هرچند که این ها هم موثرند .پلیس راه وابسته به سایپا و ایران خودرو نیست که بیاد دروغ بگه.بیاید قبول کنیم که فرهنگ رانندگی در پیشگیری از تصادفات// خیلی خیلی// مهمه.
امیررر: 1394/5/420:14:54،
16
12
خسته نباشید.هم به خاطر خودروهای استادرد هم به خاطر آموزش های قوی جهت دادن گواهینامه
آبادانی: 1394/5/420:25:04،
11
11
فرهنگ رانندگی مردم خیلی مهمه
ملت توی آبادان کامارو رو هم چپ می کنن و بنز رو منهدم می کنن
اینا بهترین ماشینای روز دنیا هستن با ایمنی بالا
گاهی احساس می کنیم راننده نابینا پشت فرمون بوده
احسان: 1394/5/423:13:28،
12
11
فرهنگ رانندگی با مجری قاطع و منظم بهبود پیدا می کنه مثل کاری که برای فرهنگ شدن کمربند ایمنی انجام شد پلیس راهنمایی و رانندگی فقط با دوربین ها یک قلک برای خودش درست کرده پول می ریزه توش کجا نقش پیش گیری دیده می شه ؟؟؟؟ همه ی خیابونها و چهاراهها رو ول کرده به امان چند تا دوربین که فقط عکس بگیرند درآمد زایی داشته باشند . موتورها توی پیاده روها مردمو بیچاره کردن ، پارک کردن جلوی در منازل مسکونی کفر همه رو درآورده ، کارواش ها تعمیرگاهها ، نمایشگاهها ، رستوران ها که عملا خیابون ها و پیاده رو ها رو به پارکینگ شخصی تبدیل کردن پلیس کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
elik: 1394/5/423:57:28،
12
13
تحولات اساسی در این زمینه لازمه...تولید داخلی در این زمینه گویا ضررش بیش از فوایدش بوده...تا تولید استاندارد را به دست نیاوردند بهتر است با جان مردم بازی نکنند ...سوار قاطر شدن گویا امنتر از سوار ماشیبن ایرانی شدن است..خخخخخ
مهدی: 1394/5/500:27:51،
22
14
چگونه اول شدیم ؟؟؟؟
همون طوری که توی اختلاس ها اول شدیم !
همون طوری که توی قاچاق مواد مخدر و فروش برای انتخابات اول شدیم !
همون طوری که توی فساد فوتبال اول شدیم !
همون طوری که توی سوء مدریت و ناشایسته سالاری اول شدیم !
همون طوری که توی آمار معتادها اول شدیم !
همون طوری که توی طلاق اول شدیم !
همون طوری که توی تورم اول شدیم !
همون طوری که توی بی آبی اول می شیم !
همون طوری که توی آمار نزاع های خیابانی اولی شدیم !
همون طوری که توی واردات کالا اول شدیم !
همون طوری که ....

ما از بحرین و یمن و سوریه دست بر نمی داریم !!!
نادر: 1394/5/508:28:10،
22
14
مگر قرار است چندم هم بشويم با اين فرقونها وپيت حلبي پرايد و000 درست ميكنند0
میری: 1394/5/509:03:31،
11
5
مابه این رکوردها افتخار میکنیم
محمود: 1394/5/509:35:50،
12
9
این حکومت ها هستند که فرهنگ می سازند چون ابزار فرهنگ سازی را اختیار دارند مثل صدا و سیما مثل مطبوعات و...... حکومت ما علی رغم اینکه در این خصوص کاری نمی کنه در ارتباط با وضع تعرفه های گمرکی و مالیات ....همیشه یکطرفه (به ضرر مردم و نفع خودش ) رفتار می کنه و عملا بجای تجارت با دیگر کشورها با مردم خوش تجارت میکنه و از آنجایکه همه قوانین و اختیارات در انحصار خودش هست مردم روز به روز ضعیف تر و حکومت چاق تر میشود .چرا باید مردم ایران خودرو ی که قیمت جهانی اش 19000دلار است 160میلیون بخرن ؟! فقط بخاطر اینکه تعرفه گمرکی بالاست ... حمایت از تولید داخل بهانه است چون ما اصلا تولید داخلی نداریم چون وقتی پژو ما را تحریم کرد ما مونتاژکننده قطعات چینی و هندی بودم تولید کجا بود؟
ایرانی: 1394/5/509:40:38،
12
10
مطمئنا آمار کاهشی نبوده به دلایل زیر :
¥در خودروها تغییری بوجود نیامده یعنی نه خودروی خودمون رو بهتر ساختیم نه به مشکلات خودروهای قبلی رسیدیم تازه خودرو های بی کیفیت چینی هم که الاماشالله وارد شدن و باقی ماجرا که خودتون بهتر میدونن
¥مساله جاده و علایم و بهسازی و غیره هم که تغییری توش بوجود نیومده
¥ فرهنگ سازی که نشده تازه بی .... هم شدن متاسفانه اونم بخاطر دغدغه های روانی شون هست + هزار و یک دلیل دیگه توش تغییری ایجاد نشده...
پس ملت مخالف حرف من - موافقها +
بهي: 1394/5/608:31:43،
10
8
مشكل اصلي ما جاده ها هستند............
حسن: 1395/8/2803:54:39،
12
18
علت این همه چاله وچوله درخیابانهای ورودی شهرها وجادههای خارج شهری چیست چرا مسئولین راهسازی فکری برای ایمن سازی جاده هانمی کنندتابخاطر این مسئله شرکت های بیمه مجبور نشوندهزاران میلیاردتومان بابت فوت ونقص عضو به حادثه دیده گان بپردازندوبه خاطر این مسئله هزینه بسیار گزافی را بردوش دولت می گذارندکه بایددر جاهای دیگر برای اشتغال ومسکن جوانان صرف بشود

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما