کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در مرز سقوط از کانال 67 هزار واحدی


کد خبر : ۱۳۹۶۶شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۱۳۲۰۲۲ بازدید

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 3 تیرماه 94 علی رغم تمام پیش بینی‌ها مثبت ،با ادامه روند منفی با 607 واحد ریزش ...

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 3 تیرماه 94 علی رغم تمام پیش بینی‌ها مثبت ،با ادامه روند منفی با 607 واحد ریزش در مرز سقوط از کانال 67 هزار واحدی قرار گرفت.

انتظار می رفت اعلام اخباری همچون تصویب قطعنامه و توافق هسته ای شوک هیجانی مثبت کوتاه مدتی به بازار وارد کند، اما این طور نبود و شاهد افت قیمت ها هستیم. اما روند بازار در بلند مدت خوشبین  و آینده بازار مثبت پیش بینی می شود چرا که قطعاً وضعیت اقتصاد کشور با بهبود همراه و از التهاب و رکود شدید آن کاسته خواهد شد. 

بر این اساس ،امروز شاخص بورس اوراق بهادار تهران علی رغم تمام پیش بینی‌ها مثبت ،با ادامه روند منفی با 607 واحد ریزش در جایگاه 67 هزار و 36 واحدی قرار گرفت.

بعلاوه شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ،شاخص آزاد شناور،شاخص بازار دوم بیشترین روند نزولی را در معاملات امروز تجره کردند.

در جریان این معاملات بیش از 292 هزار سهم به ارزش بیش از 596 میلیارد ریال در بیش از 23 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

همچنین نباید فراموش کنیم که در حال حاضر اقتصاد کشور با رکود دست و پنجه نرم می کند و در این شرایط علاوه بر عدم اعتماد به بازار، نقدینگی لازم نیز وجود ندارد چراکه به دلیل سیاست های انقباضی دولت حجم نقدینگی در دست مردم کاهش یافته است و با رفع این موانع می توان انتظار بازگشت بورس را به دوران طلایی داشت.

 شاخص وزنی کل بازار امروز با 101 واحد کاهش به 10 هزار و 252 واحد و ارزش روز بازار به 284 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورسی بیش از 390 هزار برگ بهادار به ارزش 101 میلیارد تومان و در  30هزار نوبت معامله داد و ستد کردند.

امروز در جریان معاملات بعد از برگزاری مجامع شرکت‌ها در تیرماه که با سودهای اندک از 10 ریال تا 16 ریال و بعضی از شرکت‌ها تا 170 تومان سود تقسیم کرده و نماد آنها بازگشایی شد.

در جریان معاملات با پیام ناظر بازار نمادهای معاملاتی حمل و نقل توکاریل، سیمان خزر، شرکت کربن، سرمایه‌گذاری نفت، شرکت ساختمانی آبادگران، قند اصفهان، قند قزوین، شرکت لبنیات پاک، شرکت بیمه ملت و شرکت دشت مرغاب بازگشایی شدند.

همچنین نماد سیمان کردستان، ماسه ریخته‌گری و شرکت سخت‌آژند و پتروشیمی کرمانشاه مشمول بازگشایی نماد شده و شرکت‌هایی مانند سیمان هرمزگان دچار توقف شدند.

امروز نمادهای تاثیرگذار در کاهش شاخص شامل تاپیکو، پارسان، وغدیر، حکشتی، همراه، خودرو بودند و نماد شرکت انفورماتیک در تقویت شاخص اثر گذاشته است.

نمادهای پربیننده بورسی مربوط به پارس خودرو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، گروه بهمن، ایران خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی مبین بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز در بازار نقدی فرابورس ایران نیز شاخص کل با 11 واحد افت به 791 واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به 59 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از 60 میلیون برگ بهادار در قالب 11 هزار نوبت معامله و به ارزش 50 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به بانک گردشگری، گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، قاسم ایران، تولید برق عسلویه، مپنا، شهرسازی و خانه‌سازی باغ میشه بوده‌اند.امروز عمده نمادهای تاثیرگذار در کاهش شاخص فرابورس شامل مارون، زاگرس، میدکو، پترول، شرانل، خراسان، سمگا بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها