سید مسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راهآهن در گفتوگو با فارس درباره تأمین ریل برای اجرای پروژههای راهآهن کشور و سرنوشت ریل ملی توضیح داد: کارخانه ذوبآهن در گذشته به صورت جدی وارد این عرصه نشده بود، اما پس از توافقی که سه وزیر در شهریورماه سال گذشته به امضا رساندند، خوشبختانه ذوبآهن به صورت جدی وارد کار شده است.
وی اظهار داشت: البته کارخانه ذوبآهن خط تولید ریل را از یکی از کشورهای اروپایی خریداری کرد و تقریباً زیرساختهای آن تکمیل شده است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن ادامه داد: طبق وعده مقرر است، از شهریورماه امسال امکان تولید ریل در داخل کشور فراهم شود، ضمن آنکه عملیات اجرایی زیرساختها در این باره انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه مواد اولیه و خام تولید ریل را به وفور در داخل کشور داریم، اظهار داشت: امکان تولید انواع آلیاژها در کشور وجود دارد و اگر تکنولوژی تولید و مواد اولیه را خود در اختیار داشته باشیم و خط تولید در داخل همکاری کنند، با کاهش هزینه حمل و نقل، امکان تولید ریل طویل هم در داخل کشور فراهم میشود و این موجب کاهش قابل توجه هزینه و ارزبری است.