کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وزیر اقتصاد لهستان در صدر هیئتی تجاری به تهران می‌آید


کد خبر : ۱۳۹۳۸جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۳۲۲۱۶۹ بازدید

وزیر اقتصاد لهستان با اشاره به سفر آتی خود به تهران همراه با 60 فعال اقتصادی گفت: پیشنهادات ما (به ایران) رقیب پیشنهادات دیگر شرکای اروپایی ...

وزیر اقتصاد لهستان با اشاره به سفر آتی خود به تهران همراه با 60 فعال اقتصادی گفت: پیشنهادات ما (به ایران) رقیب پیشنهادات دیگر شرکای اروپایی خواهد بود. لهستان باید با کشورهایی نظیر آلمان برای ورود به بازار ایران رقابت نماید.

جانوسز پیچوسینسکو، وزیر اقتصاد لهستان ماه سپتامبر در راس هیئتی تجاری به تهران سفر خواهد کرد. این بخشی از تلاش های لهستان برای ورود به بازار پرسود ایران است.
پیچوسینسکو، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «پیشنهادات ما (به ایران) رقیب پیشنهادات دیگر شرکای اروپایی خواهد بود.» لهستان باید با کشورهایی نظیر آلمان برای ورود به بازار ایران رقابت نماید.وزیر اقتصاد لهستان اضافه کرد، 50 تا 6 نماینده از شرکت های این کشور به همراه وی به ایران سفر خواهند کرد.پیش بینی می شود لغو تحریم های ایران، یک فرصت برای تجارت به خصوص برای کشاورزان لهستانی فراهم سازد.

در جریان این سفر قرار است پیچوسینسکو در نشست مجمع اقتصادی ایران و لهستان در تهران شرکت کند و موافقتنامه ای را برای ایجاد یک کمیته ایرانی لهستانی جهت ارتباطات و مشورت های اقتصادی منظم  آینده به امضا برساند.

در همین حال، رامین مهمانپرست، سفیر ایران در لهستان نیز ابراز امیدواری کرد که شرکت ای لهستانی در بازار ایران فعالیت کنند.

مهمانپرست گفت: «ایران از نظر منابع هیدروکربنی، یعنی نفت و گاز در دنیا اول است. ما آماده شروع همکاری با لهستان در این زمینه هستیم. همچنین در بخش معدن، کشاورزی و صنعت داروسازی. ما (همچنین) می توانیم در صنعت مواد غذایی نیز همکاری هایی داشته باشیم.»

مهمانپرست اضافه کرد، ایران در حال آماده سازی هیئت اقتصادی خود برای اعزام به لهستان است تا در نمایشگاه های تجاری لهستان شرکت کنند.صادرات لهستان به ایران به دلیل تحریم های غرب در سال 2014 به 34.9 میلیون یورو رسید، در حالی که واردات از ایران نیز 22.4 میلیون یورو شد.در نتیجه توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی که اوایل ماه جاری در وین به امضا رسید، تحریم های اقتصادی علیه ایران لغو خواهد شد و در مقابل تهران محدودیت هایی در برنامه هسته ای خود اعمال خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها