کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عراق و عربستان تهدید بازار نفت هستند، نه ایران


کد خبر : ۱۳۹۲۹جمعه، ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰:۰۸۱۸۶۶ بازدید

در شرایطی که پس از حصول توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، تحلیلگران بازار نفت از تاثیرپذیری بازار جهانی از بازگشت نفت ایران صحبت ...

در شرایطی که پس از حصول توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، تحلیلگران بازار نفت از تاثیرپذیری بازار جهانی از بازگشت نفت ایران صحبت می‌کنند، تهدید ناشی از افزایش عرضه نفت عراق روی قیمت‌ها بیش از بازگشت ایران است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، ایران چندی پیش موفق شد با شش قدرت جهانی توافق هسته‌ای نهایی را به امضا برساند که به تحریم‌ها علیه این کشور پایان داده و باعث افزایش تولید و صادرات نفت این کشور خواهد شد.

تحلیلگران نگران این هستند که عرضه نفت بیشتر ایران (بر اساس برآوردها روزانه 400 هزار بشکه) می‌تواند بازار اشباع شده کنونی را بیش از این برهم بزند.

این در حالی است که تحلیلگران موسسه جی پی مورگان معتقدند که عراق در حال حاضر تهدید بزرگ‌تری علیه بازار نفت است.

توافق ایران با 1+5 سناریوی افزایش تولید نفت در سه ماهه اول 2015 را قطعی می‌کند. این در حالی است که در حال حاضر این تولید مازاد عراق است که در برهه کنونی بیش از بازگشت ایران روی قیمت‌ نفت فشار می‌آورد.

تولید نفت عراق در ماه‌های اخیر به طور مداوم افزایش یافته و باعث شده که تحلیلگران به این نتیجه برسند که این کشور احتمالا در سال جاری از عربستان به عنوان بزرگ‌ترین عامل رشد تولید اوپک سبقت خواهد گرفت.

انتظار نمی‌رود که صادرات نفت ایران در سال آینده به پتانسیل کامل خود برسد زیرا زیرساخت‌های تولید هنوز در ایران احیا نشده است. بنابراین افزایش تولید نفت عراق تهدید جدی‌تری علیه قیمت نفت است که هفته گذشته برای سومین هفته متوالی با کاهش مواجه شد.

بهای نفت سبک آمریکا در معاملات امروز مجددا کاهش یافت و به محدوده 51 دلار در هر بشکه رسید.

دویچه بانک در گزارشی اعلام کرد که عرضه نفت عراق در ماه ژوئن به رقم بی‌سابقه چهار میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسیده است.

تحلیلگران می‌گویند، این به معنای این است که تولید مازاد عراق روزانه 920 هزار بشکه بالاتر از سهمیه ایران بر اساس توافق موقت بوده و پس از عربستان که روزانه یک میلیون و 670 هزار بشکه بالاتر از سهمیه تولید می‌کند در رده دوم قرار دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها