کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران 12 درصد است


کد خبر : ۱۳۹۲۵پنجشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱:۵۳۱۲۱۷ بازدید

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران 12 درصد است گفت:شاخص نقش مدیریتی زنان از سال ...

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران 12 درصد است گفت:شاخص نقش مدیریتی زنان از سال 88 تا پایان سال 92، 55 درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فیروزآبادی در اولین هم‌اندیشی ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی اجتماعی زنان کارگر با بیان اینکه در دنیای جدید نقش اقتصادی زنان برجسته است، و در واقع زنان در دنیای مدرن نقش اساسی دارند، گفت: امروز سبک زندگی و نقش مردم و زنان تغییر کرده است.

وی افزود: در شاخص های کیفی مشارکت زنان رو به جلو بوده ایم و به عنوان مثال شاخص نقش مدیریتی زنان از سال 88 تا پایان سال 92، 55 درصد افزایش داشته و همچنین شاخص زنان متخصص نیز در همین مدت 10 درصد افزایش را شاهد بوده و حضور زنان در حوزه کارگری 4 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تغییر نقش زنان در جامعه سرعت کمتری نسبت به تغییر زنان داشته است گفت: امروزه در تمام دنیا بحثی است به عنوان کمک کردن به تغییر پارادایم زندگی که مبتنی است بر افزایش نقش اجتماعی و اقتصادی در جامعه و این دغدغه در جامعه ما جدی تر است و یکی از برکات انقلاب اسلامی سرعت بخشیدن به این ضرورت تاریخی است.

فیروزآبادی ادامه داد: در حال حاضر با ورود فناوریها و ایجاد رفاه بیشتر بعد خانوار نسبت به گذشته کاهش یافته است این در حالی است که در گذشته بعد خانوار 6 تا 7 بود اما اکنون بعد خانوار 3.5 است.

وی گفت: زنان بسیاری از لوازم رفاهی را در منزل در اختیار دارند و به همین خاطر اوقات فراغت بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توانند در بیرون از منزل نیز حضور پررنگ‌تری پیدا کنند، در واقع نقش دوگانه زن پیچیده‌تر از نقش مردان است و مشارکت اقتصادی آنها افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان در جهان 50 درصد است گفت: این نرخ در ایران به 12 درصد رسیده است و متاسفانه این نرخ در سال های اخیر کاهش داشته است .

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشورهای خاورمیانه که شرایطی فرهنگی تقریباً مشابهی با ما دارند نرخ مشارکت اقتصادی زنان 7،18 درصد است افزود: در ایران ما با زنان تحصیل کرده زیاد مواجه هستیم ولی ما با شاخص 12 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی زنان نسبت به کشورهای منطقه در جایگاه پایین‌تری قرار داریم.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در شاخص های کیفی مشارکت رو به جلو بوده ایم و به عنوان مثال شاخص نقش مدیریتی زنان از سال 88 تا پایان سال 92،  55 درصد افزایش داشته و همچنین شاخص زنان متخصص نیز در همین مدت 10 درصد افزایش را شاهد بوده و  حضور زنان در حوزه کارگری 4 درصد رشد داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها