کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با قانون جدید , منتظر کاهش باشیم یا افزایش قیمت ؟


کد خبر : ۱۳۹۲شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰:۴۹۶۷۷۷ بازدید

اقدامات صورت گرفته در زمینه محدود کردن واردات خودرو به نمایندگی‌های رسمی، احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی را افزایش داده است.
با قانون جدید , منتظر کاهش باشیم یا افزایش قیمت ؟با قانون جدید , منتظر کاهش باشیم یا افزایش قیمت ؟

اخیرا اخباری در رابطه با احتمال محدود شدن واردات خودرو به نمایندگی‌های رسمی با هدف جلوگیری از عرضه خودروهای معیوب منتشر شده است.اگرچه برخی واردکنندگان اظهار کرده‌اند که با این اقدام قیمت خودروهای وارداتی در بازار افزایش خواهد یافت اما کارشناسان در نظری متضاد معتقدند که این کار موجب کاهش قیمت خودروهای وارداتی عرضه شده در بازار ایران خواهد شد.

به گفته کارشناسان، نمایندگی‌های رسمی خودروهای وارداتی را در تعداد بالا و با تخفیف ویژه خریداری می‌کنند اما واردکنندگان متفرقه مجبورند خودروها را به طور موردی و با قیمتهای بالا خریداری ‌کنند.بنابراین محدود شدن واردات خودرو به شرکتهای دارای نمایندگی رسمی، از یک سو موجب جلوگیری از واردات خودروهای متفرقه شده و از سوی دیگر با کاهش هزینه‌های خرید، موجب کاهش قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

یک فعال بازار خودرو در این زمینه می‌گوید: تعداد خودروهای خارجی عرضه شده در بازار ایران در حدی زیاد است که حتی در صورت عدم ورود خودروهای جدید تا پایان سال جاری نیز کمبودی در بازار نخواهیم داشت.وی با بیان اینکه بازار خودروهای وارداتی در رکود به سر می‌برد، خاطرنشان می‌کند: با توجه به بیشتر بودن عرضه خودروهای وارداتی نسبت به تقاضای آنها، در صورت ثبات نرخ ارز و دیگر متغیرها قیمت این محصولات تا پایان سال جاری ثابت خواهد ماند.

این فعال بازار خودرو تصریح می‌کند: البته محدود شدن واردات خودرو به نمایندگی‌های رسمی تاثیر مثبتی نیز بر قیمت این محصولات در بازار دارد به‌گونه‌ای که به دلیل کاهش یافتن هزینه‌های واردات از سوی نمایندگی‌ها، قیمت این محصولات در بازار کاهش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها