کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعاون و اشتغال در هفته ای که گذشت


کد خبر : ۱۳۹۱۰پنجشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۵۶۷۹۹ بازدید

یکسان شدن حقوق کارگران رسمی و پیمانی، واریز حقوق بازنشستگان فولاد تا پایان هفته، طرح جدید وزارت کار برای کارگرانی که نسخه قرارداد دستشان ...

یکسان شدن حقوق کارگران رسمی و پیمانی، واریز حقوق بازنشستگان فولاد تا پایان هفته، طرح جدید وزارت کار برای کارگرانی که نسخه قرارداد دستشان نیست و بهبود شرایط اشتغال زنان مهمترین اخبار این هفته تعاون و اشتغال بود.

به گزارش  تسنیم، مهمترین خبر این هفته تعاون و اشتغال مرتبط به یکسان شدن حقوق کارگران رسمی و قراردادی بود. همواره پایمال شدن حقوق کارگران پیمانی مسئله ای بود که موجبات رنجش جامعه کارگری را به همراه داشت. اما در این هفته معاونت روابط کار با ابلاغ بخشنامه ای مبنی بر همترازی نیروهای پیمانکاری با نیروهای قراردادی و رسمی بر یکسان بودن حقوق و مزایای کارگران رسمی و قراردادی تأکید کرد.

فرامرز توفیقی، مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از همترازی نیروهای پیمانکاری با نیروهای قراردادی و رسمی با بخشنامه جدید خبر داد و گفت: اجرای این بخشنامه احیای ماده 38 قانون کار و مقاوله‌نامه شماره 100 سازمان ILO بود.
 
خبر دیگر این هفته تعاون واشتغال خبر خوش برای بازنشستگان فولاد بود. احمدزاده، رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد از واریز حقوق خردادماه بازنشستگان فولاد تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: تلاش بر این است که طی چند ماه آینده تأخیر در واریز بازنشستگان فولاد پایان پذیرد.

 اما شواهد حاکی از این است که تا کنون حقوق بازنشستگان به حساب‌هایشان واریز نشده است. تا جایی که روز گذشته بیست نماینده در تذکری به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پرداخت حقوق معوقه خرداد و تیر بازنشستگان فولاد و ذوب آهن شدند.

اما طرح جدید وزارت کار برای کارگرانی که نسخه قرارداد دستشان نیست خبر دیگر این هفته تعاون و اشتغال بود. با جدی شدن طرح واریز حقوق به حساب کارگران می توان گفت وضعیت نامطلوب قراردادهای کار ساماندهی می شود وامید است در سایه اجرای این طرح، مشکل نبود یک نسخه از قرارداد در دست کارگران نیز برطرف شود.

از خبرهای هفته که بگذریم به هفته مهارت می رسیم. کوروش پرند، معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری خود به منظور بیان برنامه های سازمان فنی و حرفه ای در هفته مهارت از رشته های مورد نیاز بازار کار رونمایی کرد.

وی به رشته های مورد نیازبازار کار اشاره کرد و افزود: تعمیر و نگهداری لپ‌تاپ، موبایل، خودرو، ماشین آلات صنعتی، نصب و راه‌اندازی خطوط تولید، طراح، گیاهان دارویی، محصولات غذایی سالم و انرژی‌های تجدیدپذیر رشته‌های مورد نیاز بازار کار است که ضرورت دارد جوانان جویای کار در این رشته‌ها مشغول ادامه تحصیل شوند.

پرند با بیان اینکه فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات بیشترین بیکاران تحصیلکرده هستند اظهار داشت: با توجه به چنین مشکلاتی ضرورت دارد که دانشگا‌ه‌ها متناسب با نیاز جامعه جذب نیرو داشته باشند. در حال حاضر بیشترین نیاز بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات برنامه‌نویسی اپلیکیشن موبایل است و با شرایط موجود در سال 94 یکی از حوزه‌هایی که می‌توانیم روی کسب و کار آن متمرکز شویم توسعه برنامه‌نویسی اپلیکیشن است به نحوی که هم‌اکنون کشور ظرفیت جذب 100 هزار برنامه‌نویس اپلیکیشن را دارد.

و در آخر برنامه های هفته مهارت را به شرح زیر اعلام کرد: براساس نام‌گذاری روزهای هفته مهارت شنبه سوم مرداد‌ماه به عنوان روز آموزش فنی و حرفه‌ای، مردم، امام رهبری و شهدا/ یکشنبه روز آموزش فنی حرفه‌ای، مربی، نخبگان مهارتی و اشتغال پایدار/ دوشنبه آموزش فنی و حرفه‌ای، زنان، مهارت و تدبیر، تغییر سبک زندگی/ سه‌شنبه روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای/ چهارشنبه روز آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه بخش خصوصی، اقتدار ملی و توسعه پایدار/ پنج‌شنبه آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه، صنعت، افزایش توان ملی/ و جمعه نهم مرداد‌ماه آموزش فنی و حرفه‌ای، عدالت آموزشی، امید و مهارت و افق چشم‌انداز 1404 نام‌گذاری شده است.

این هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهبود وضعیت کلی اشتغال در آینده خبر داد و گفت: شرایط اشتغال زنان بهبود یافته و تشکل‌های زنان افزایش پیدا می‌کند.

علی ربیعی، گسترش وحمایت از تشکل‌های زنان را بخشی از فعالیتهای این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: مشارکت زنان در تشکل‌های حوزه رفاه و مشارکت جمعی همواره گسترده بوده و امیدواریم وضعیت زنان در این بخش را ارتقا بدهیم. تشکل‌های کارگری زنان باید به دنبال بنیان‌های زنان باشند و شرایط فعالیت‌های زنانه را به وجود آورند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها