کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت بلیت هواپیما ناشی از عوارض فرودگاهی است


کد خبر : ۱۳۹۰۷پنجشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۱۵۱۲۸۶ بازدید

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما ناشی از عوارض فرودگاهی است گفت: ایرلاین‌ها نفعی از این بابت نمی برند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خداکرمی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: براساس مصوبه هیات دولت هزینه دریافتی از مسافران برای پروازهای داخلی بابت عوارض فرودگاهی از پنج به هفت هزارتومان و برای پروازهای خارجی از 25 هزار تومان به 35 هزار تومان افزایش می یابد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری صورت نگرفته است، افزود: قیمت بلیت هواپیما متاثر از چهار پارامتر قیمت پایه، عوارض شهرداری، عوارض فرودگاهی و عوارض هلال احمر است که این اعمال افزایش قیمت ها فقط مربوط به پارامتر عوارض فرودگاهی است بنابراین هیچ نفعی برای ایرلاین ها ندارد.

خداکرمی درباره زمان لازم الاجرا شدن این مصوبه گفت: هنوز مصوبه هیأت وزیران به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ نشده است.

بر اساس قانون اصلاح ماده 87 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت که در سال 91 به دولت ابلاغ شده، به شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور اجازه داده می شود مبلغ 50 هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر در هر پرواز داخلی و مبلغ 250 هزار ریال به قیمت بلیت هر مسافر که با هواپیما عازم خارج از کشور است بیافزاید و از طریق درج در بلیت یا قرارداد حسب مورد دریافت کند.

طبق بخش دیگری از این قانون به دولت اجازه داده می شود از ابتدا فروردین ماه سال 1392 به بعد هرساله نرخ های موضوع این ماده را بر مبنا پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیأت وزیران تعدیل کند.

بر این اساس طبق مصوبه هیات وزیران که در جلسه 14 تیر ماه سال جاری بالغ دریافتی از مسافرین پروازهای داخلی و خارجی موضوع ماده فوق، به ترتیب از مبلغ 50 هزار ریال به مبلغ 70 هزار ریال و از مبلغ 250 هزار ریال به مبلغ 350 هزار ریال از زمان لازم الاجرا شدن این تصویب نامه تغییر می یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها