کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط عجیب بهای طلا در بازارهای جهانی !


کد خبر : ۱۳۸۷۳چهارشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۳۷۴۹۲۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه نیز روند نزولی خود را ادامه داده و به 1095 دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه برای دهمین روز متوالی با کاهش روبرو شده است که این روند نزولی از سال 1996 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. بر اساس این گزارش موسسات مالی و سرمایه گذاری بزرگ جهان نیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد کاهش به کمتر از 1095 دلار رسیده است. این برای نخستین بار از سال 2009 میلادی است که قیمت جهانی طلا به کمتر از 1100 دلار رسیده است.

موسسات مالی گلدمن ساش، ای بی ان آمرو و سوسایت جنرال فرانسه پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است. انتشار آمارهای مربوط به وضعیت ذخایر طلای چین نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی این فلز زرد داشته است. در حالی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که ذخایر طلای چین طی شش سال گذشته با رشد چشمگیری روبرو شده و به بیش از 2000 تن رسیده ولی تازه ترین گزارش بانک مرکزی چین نشان می دهد که ذخایر طلای این کشور تا پایان ژوئن امسال به 1658 تن رسیده است.

قیمت طلا روز دوشنبه نیز برای لحظاتی به کمتر از 1080 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 5 سال گذشته به شمار می رود. موسسه مالی سیتیکس فیوچرز نیز اعلام کرد که قیمت جهانی طلا پیش از نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا احتمالا تثبیت خواهد شد. البته گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کند.

برپایه گزارش سایت طلا، نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای 28 و 29 جولای برگزار شود. جانت یلن رئیس فدرال رزرو در تازه ترین اظهارات خود از احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال خبر داده است. ادامه روند نزولی ذخایر طلا در صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد کرده است.

میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا نیز طی ماه جولای به بیش از 111 هزار اونس رسیده است که این رقم بالاترین رکورد از آوریل 2013 میلادی به شمار می رود. افت قیمت جهانی طلا تاثیر زیادی بر افزایش فروش سکه طلا در آمریکا داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها