کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخفیف 26 میلیون تومانی برای فروش خودرو چه معنایی دارد ؟


کد خبر : ۱۳۸۵۵سه شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶:۲۴۲۷۰۷۰ بازدید

عدم قیمت‌گذاری صحیح و توقع واردکنندگان به داشتن سودهای کلان خودروهای وارداتی در روزهایی که توافق هسته ای در مجامع جهانی به تصویب ...
تخفیف 26 میلیون تومانی برای فروش خودرو چه معنایی دارد ؟تخفیف 26 میلیون تومانی برای فروش خودرو چه معنایی دارد ؟

عدم قیمت‌گذاری صحیح و توقع واردکنندگان به داشتن سودهای کلان خودروهای وارداتی در روزهایی که توافق هسته ای در مجامع جهانی به تصویب رسیده است، این روزها آنان را وادار به عرضه خودروهایشان با تخفیف چند ده میلیون تومانی کرده است .

توافق اولیه هسته‌ای و چشم‌انداز بازار خودرو برای حضور بیشتر خودروسازان خارجی در ایران و افزایش تنوع در عرضه خودروها، تکاپوی برخی شرکت‌های خارجی را برای ارائه تخفیف‌های 14 تا 26 میلیون تومانی به همراه داشته است.

توافق اولیه ایران با کشورهای 1+5 و هموار شدن راه برای حضور بیشتر خودروسازان خارجی در کشور، خیز برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای خارجی را برای کاهش قیمت محصولاتشان در ایران به همراه داشته است.

بر این اساس، در صورت لغو یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران که در توافق اولیه هسته‌ای مورد تأکید قرار گرفته است، زمینه برای حضور بیشتر شرکت‌های خارجی در ایران و عرضه بیشتر خودروهای خارجی در کشور فراهم خواهد شد. این مسئله باعث ایجاد نوعی نگرانی در بین برخی عرضه کنندگان خودروهای خارجی ایجاد کرده و خیز آنها به سمت اعمال تخفیف بر روی برخی محصولاتشان را موجب شده است.

نمونه این مسئله را می‌توان در مورد محصولات جیلران موتور از جمله جیلی امگرند X7 مشاهده کرد که اخیراً با تخفیف 26 میلیون تومانی به خریداران عرضه می‌شود که در جدول زیر مشاهده می نمایید .

3fxxpqf43yy7tr75i8m.jpg

بنابراین پر واضح است که خریداران و مالکین قبلی خودروهای جیلی دچار ضرر و زیانی قابل توجه می شوند.برای مثال SUV ایکس 7 که پیش از این با قیمتی نزدیک به 116 میلیون تومان به فروش می رسید حالا ناگهان به قیمت 89.5 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر عرضه می شود و بنابراین مشخص است که چنین قیمت گذاری ای به شکل مستقیم باعث افت ارزش نمونه های دست دوم و کارکرده خواهد شد.

شرکت آسان موتور نیز هیوندای سوناتای LF را با تخفیف 16 میلیون تومانی از قیمت 179 به 163 میلیون تومان کاهش داد .

علاوه بر این تخفیف‌ها، عرضه اقساطی خودرو با شرایط بهتر از قبل نیز از جمله اقدامات شرکت‌های عرضه کننده خودرو برای جذب مشتریان بیشتر است.در این شرایط، خیز شرکت‌های خارجی در کاهش قیمت محصولاتشان نشان دهنده نزولی بودن قیمت‌ها در بازار خودرو طی روزها و ماه‌های آینده است.در کنار شرکت‌های خارجی، شرکت‌های داخلی تنها نسبت به ارائه برخی خدمات پس از فروش جدید از جمله افزایش مدت زمان گارانتی خودرو و یا عرضه چِکی محصولاتشان اقدام کرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها