کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت کنسول‌های بازی، آماده برای سقوط


کد خبر : ۱۳۸۵۴سه شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۱۲۶۹۶۶ بازدید

بیش از 40 سال از عمر کنسول‌های بازی در جهان می‌گذرد و در این مدت صنعت بازی‌های دیجیتال شاهد موفقیت‌ها و ناکامی‌های زیادی از ...

بیش از 40 سال از عمر کنسول‌های بازی در جهان می‌گذرد و در این مدت صنعت بازی‌های دیجیتال شاهد موفقیت‌ها و ناکامی‌های زیادی از شرکت‌های سازنده این دستگاه‌های سرگرم‌کننده و جذاب بوده است. اما درحال حاضر سه کمپانی سونی، مایکروسافت و نینتندو، سردمدار کنسول‌های بازی در سراسر جهان هستند و هر از چند گاهی با رونمایی از مدل‌های جدید خود، سعی دارند تا سهم بیشتری را از این بازار پردرآمد به چنگ آورند.

درکشور ما هم با توجه به جوان بودن جمعیت جامعه، استقبال زیادی از این دستگاه‌های دیجیتالی می‌شود و هر کدام از این کنسول‌ها، علاقه‌مندان خاص خود را دارند. مرتضی فتاحی‌پور، یکی از فروشندگان بازی‌های دیجیتال، درباره چگونگی استقبال از کنسول‌های بازی در ایران به «فرصت امروز» گفت: در حال حاضر بازار دستگاه‌های دیجیتال در شرایط رکود به سر می‌برد، ولی با توجه به اینکه در فصل تابستان و تعطیلی مدارس هستیم، خریداران بیشتری نسبت به ماه‌های گذشته به بازار می‌آیند. وی افـزود: پـیـش‌بینی می‌شود با توجه به توافق هسته‌ای مشتریان بیشتری در روزهای آینده به بازار بیایند و اگر نرخ ارز طی چند ماه آینده کاهش یابد، مطمئنا جمعیت بیشتری برای خرید به فروشگاه‌ها خواهند آمد. 

فتاحی‌پور درباره احتمال کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده اظهار کرد: همه چیز وابسته به نرخ ارز است و اگر بازار ارز روند کاهشی را به خود بگیرد، کنسول‌های بازی نیز کاهش قیمت خواهند داشت. این فروشنده با اشاره به اینکه پلی‌استیشن پرطرفدارترین کنسول بازی در ایران است، گفت: در حال حاضر مدل‌های قدیمی‌تر به علت ارزان بودن بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند چون کنسول‌های روز دنیا، قیمت بالایی در بازار دارند و مردم ترجیح می‌دهند از مدل‌های پایین‌تر استفاده کنند.

پلی استیشن؛ ارزان‌تر از بقیه

سونی مدت زیادی است که با پلی استیشن 4، شانه به شانه رقیب خود یعنی xbox one شرکت مایکروسافت در حال حرکت است. این دستگاه با یک پردازشگر AMDبا هشت هسته Jaquar به همراه کارت گرافیکAMD Radeon با قابلیت پردازشی 84/1 ترافلاپس، توانسته تا به حال نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. پلی استیشن 4، از هشت گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 بهره برده، که قدرت و سرعت پردازش بالایی را به این کنسول بازی بخشیده است.

این کنسول همانند نسل قبلی دارای حافظه داخلی بوده و درایو Blu-Ray به همراه پورت USB 3 را در خود جای داده است. از دیگر مشخصات PS4 می‌توان به WiFi، بلوتوث، درگاه HDMI اشاره کرد. دسته کنترل پلی‌استیشن جدید با نام DualShock4 نیز امکانات جالب توجهی دارد. این JoyStick یک دکمه اختصاصی Share برای اشتراک‌گذاری اطلاعات با سایر بازیکنان به‌صورت آنلاین دارد. همچنین یک نوار نورانی برای تمایز بازیکن‌ها دارد که در بعضی بازی‌ها نیز برای هشدار به بازیکن در شرایط مختلف استفاده می‌شود. این دسته بازی همچنین امکاناتی مانند اسپیکر، صفحه لمسی خازنی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، پورتMicroUSB، پورت HeadSet و باتری جداگانه دارد. دوربین PlayStation 4 Eye با دو لنز مجزا، 85 درجه زاویه دید، به همراه چهار میکروفن حرکات کاربر را تحت نظر می‌گیرد. با وجود سخت‌افزار پیشرفته و قدرتمند، این کنسول حدود 100 دلار از رقیب خود یعنی ایکس باکس وان ارزان‌تر است.

ایکس باکس و غول نرم‌افزاری دنیا

شرکت مایکروسافت که توانسته با نسخه‌های مختلف Xbox خود را در دل علاقه‌مندان به بازی جا کند، اخیرا با مدل xboxone به جنگ با سونی رفته است. این نسخه از کنسول مایکروسافت از یک پردازنده هشت هسته‌ای AMD از نوع Jaquar با پردازنده گرافیکی AMD با دایرکت ایکس 11.1 و 32 مگابایت حافظه ESRAM بهره برده است. حافظه رم این دستگاه نیز هشت گیگابایتی و از نوع DDR3 است. حافظه داخلی ایکس باکس وان 500 گیگابایت بوده و به یک دستگاه درایو بلوری نیز مجهز است. این کنسول مایکروسافت قابلیت پشتیبانی از پورت‌های USB 3.0 و HDMI را دارد.

کنترلر ایکس‌باکس وان تفاوت ظاهری چندان زیادی با کنترلر ایکس باکس 360 ندارد. اما اگر از جهات مختلف کنترلر را تماشا کنید بزرگ‌ترین تغییر را در نمای عقبی خواهید یافت، یعنی جایی که تریگرهای راست و چپ و دو دکمه LB و RB قرار دارند. لرزش کنترلر در بازی و موقعیت‌های مختلف وابسته به تکنولوژی‌هایی است که درون سخت‌افزار تعبیه شده‌اند و بسیار دقیق و حساس هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها