کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اپل برای ورود به بازار ایران وارد مذاکره شد


کد خبر : ۱۳۷۷۰جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۴۰۷۲۹۷ بازدید

وال استریت ژورنال اعلام کرد شرکت آمریکایی اپل در حال مذاکره با توزیع کنندگان ایرانی برای صادرات محصولات خود به این کشور است.

 توافق هسته ای اخیر بین ایران و غرب ظاهرا پیامدهای دیگری علاوه بر امن تر کردن جهان در پی دارد. بخشی از این توافق  شامل لغو تحریم ها در زمینه تجارت با ایران است که درها را برای حضور محصولات شرکت اپل در این کشور باز می کند.

شرکت اپل در حال مذاکره با توزیع کنندگان ایرانی برای صادرات محصولات خود به این کشور است. گفت و گوها هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و موانعی وجود دارد که باید برطرف شود.قبل از ورود شرکت های غربی به بازار ایران، این کشور باید تبعیت خود از توافق را به اثبات برساند. این روند ممکن است تا سال 2016 ادامه پیدا کند.

ظاهرا این اولین باری نیست که اپل به فکر حضور در بازار ایران افتاده است. در حالی که کشورهای حاضر در مذاکرات هسته ای در حال چانه زنی با ایران بودند، بر اساس گزارش ها شرکت اپل در طی 2 سال گذشته در انتظار لغو تحریم ها بوده است. یک مقام شرکت اپل گفته بود، با توزیع کنندگان ایرانی در لندن دیدار کرده تا در مورد قراردادهای احتمالی برای صدور محصولات با ایران با آنها گفت و گو کند.

هرچند توافق کلی هنوز در این باره به دست نیامده، اما در ماه می 2014 تحریم ها در زمینه فروش تجهیزات مخابراتی مصرفی و نرم افزار به ایران برداشته شده است. بر اساس این گزارش همچنین اپل با مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص فعالیت در ایران مشورت کرده است.اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، محتمل ترین سناریو این خواهد بود که اپل به جای ایجاد فروشگاه های خود در ایران، خرده فروش هایی در این کشور انتخاب کند که منحصرا محصولات این شرکت را به فروش برسانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها