کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجارتی با تار و پود هزار رنگ


کد خبر : ۱۳۷۶۶جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶:۴۹۲۱۴۸ بازدید

نیمه نخست شهریور زمان برگزاری یکی از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین نمایشگاه‌های کشور است. در این ماه نمایشگاه فرش و موکت که سال ...
تجارتی با تار و پود هزار رنگتجارتی با تار و پود هزار رنگ

نیمه نخست شهریور زمان برگزاری یکی از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین نمایشگاه‌های کشور است. در این ماه نمایشگاه فرش و موکت که سال گذشته نیز همزمان با ششمین دوره این رویداد گزارشی مفصل از جذابیت‌های آن تهیه کردیم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران کلید خواهد خورد.

به گزارش صمت، واقعیت این است که تماشای دنیای رنگارنگ فرش‌ها همیشه لذت بخش خواهد بود و همین موضوع عاملی است برای پربازدید بودن نمایشگاه‌های فرش در سراسر جهان. 

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته از ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه میزبان مخاطبان خواهد بود. به همین بهانه گفت‌وگویی داریم با عظیم دست فال، مجری برگزاری این رویداد تجاری که سال گذشته چندان از روند برپایی این نمایشگاه راضی نبود اما امسال شرایط را مثبت ارزیابی می‌کند. با صمت همراه باشید: 

در نمایشگاه فرش امسال چند شرکت حضور دارند واساسا این نمایشگاه در چه شرایطی وبا چه ویژگی‌هایی برگزار می‌شود؟
این نمایشگاه یکی از رویدادهای تخصصی در حوزه صنعت فرش ماشینی است که به دلیل بهره‌گیری از جذابیت‌های بصری همواره با استقبال عمومی بسیار خوبی مواجه است. در این نمایشگاه انواع فرش‌های ماشینی، صنایع و تجهیزات وابسته، واحدهای تولیدکنندگان نخ، انواع پارکت، واحدهای طراحی فرش، دستگاه‌های خط تولید، انواع کف‌پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه، مواد اولیه و همچنین نوآوری در عرصه تولید و خدمات این حوزه ازجمله فرش‌های ضدلک، ضدآب، ضدمیکروب و انواع فرش‌های با عرض بلند، به نمایش گذاشته می‌شود. 

در این رویداد بین‌المللی همچنین جدیدترین فرش‌های ماشینی طراحی و تولید شده در شرکت‌های مختلف داخلی با بهترین نقشه‌ها و ترکیب رنگ‌های متنوع با استفاده از بهترین ماشین‌آلات و مواد اولیه متنوع مانند الیاف اکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و... با آخرین نوآوری در معرض دید متخصصان و مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.در این نمایشگاه که با حضور تولیدکنندگان معتبر داخلی و خارجی برگزار می‌شود بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی تازه‌ترین تولیدات خود را در ۹سالن مجزا به نمایش خواهند گذاشت.

نمایشگاه امسال نسبت به گذشته چه میزان رشد کمی و کیفی را تجربه می‌کند؟
سال قبل متاسفانه با توجه به شرایط کشور و تحریم‌هایی که دامنگیر ما بود دعوت از شرکت‌های نمایشگاهی از دیگر نقاط دنیا مقدور نشد. از طرفی با توجه به ممنوعیت واردات فرش ماشینی و تجهیزات مربوط به آن، این فرآیند بسیار پیچیده‌تر شد اما امسال شرایط بسیار بهتر است و توانستیم از ۲ کشور چین و ترکیه تاجرانی را برای حضور در نمایشگاه دعوت کنیم.

ضمن اینکه متراژ نمایشگاه نسبت به سال گذشته حدود ۲هزار متر افزایش پیدا کرد. واقعیت این است که کیفیت محصولات عرضه شده در هر دوره برگزاری نسبت به دوره قبل ارتقایی قابل‌توجه پیدا می‌کند. البته خطری که هم‌اکنون به شدت محصولات داخلی ما را تهدید می‌کند عرضه کالاهای نامرغوب مشابه، با کیفیت‌های نه چندان مطلوب خارجی ولی با قیمت‌های نازل در بازار داخلی است.

مهم‌ترین هدف از برگزاری این رویداد نمایشگاهی چیست؟
نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، فرش ماشینی و موکت با نگاهی به افزایش راندمان تولید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، راهیابی به بازارهای صادراتی جهان، معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه تولید بازرگانی و خدمات مرتبط، شناسایی و معرفی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در این صنعت عظیم، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان کشورمان برای ارتقای کیفیت تولید، ایجاد ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد یا ارتقای رویکرد صادرات محصول به سایر کشورها، تبادل‌فکر و فناوری و محصول میان مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی، شناسایی واحدهای برتر در زمینه صادرات، بازرگانی و خدمات وابسته با موضوع نمایشگاه و آشنایی با نوآوری و ظرفیت موجود در کشورها برگزار می‌شود. گفتنی است که تولیدات ما در حوزه فرش ماشینی درحال‌حاضر به بیشتر کشورهای مختلف ازجمله روسیه، افغانستان، پاکستان، آلمان، عراق و افریقای‌جنوبی صادر می‌شود.

آیا برنامه‌های جانبی هم برای این نمایشگاه در نظر گرفته‌اید؟
بله. امسال هم سعی کردیم همچون سال قبل بیشترین تمرکز را روی جذابیت ظاهری و زیبایی بصری نمایشگاه بگذاریم. فکر می‌کنم تا امروز هیچ نمایشگاهی به زیبایی و قشنگی نمایشگاه فرش‌های ماشینی نبوده است. اگر در میان غرفه‌های این نمایشگاه قدم بزنید، متوجه طراحی متفاوت هر غرفه با غرفه‌های دیگر خواهید شد. البته برنامه‌های دیگری نیز خواهیم داشت.

 برگزاری نشست هم‌اندیشی روسای اتحادیه‌ها، برگزاری کارگاه آموزشی طراحی فرش ماشینی و حضور ۲ هیات تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه‌های جانبی هفتمین نمایشگاه کفپوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته خواهند بود. 

وضعیت کلی بازار فرش‌های ماشینی را در کشور چگونه ارزیابی می‌کنید و به اعتقاد شما نمایشگاه چه تاثیری می‌تواند در این زمینه داشته باشد؟
در سال‌های اخیر صنعت فرش ماشینی حدود ۵۰ درصد از ارزش صادرات سالانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و حدود ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری در سال گذشته به همراه داشته است و اشتغال‌زایی مناسبی را در کشور ایجاد کرده است. ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور افزون‌بر ۱۲۰ میلیون متر مربع است و تولید سالانه آن به ۸۰ میلیون مترمربع می‌رسد که حدود ۵۰ میلیون مترمربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود.مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود ۲/۳مترمربع برآورد شده و مازاد تولید نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود که در صورت تامین نقدینگی موردنیاز، تسهیل تجارت خارجی و البته برپایی مداوم نمایشگاه‌های اینچنینی امکان تولید سالانه تا مرز ۱۰۰میلیون مترمربع و صادرات ۵۰ میلیون مترمربع دور از ذهن نیست.

برای افتتاحیه چه برنامه‌هایی دارید؟
از آقای خسروتاج، معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کرده‌ایم. ضمن اینکه آقای فتحی‌پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز احتمال حضور دارند. امیدواریم که این نمایشگاه هزار رنگ و زیبا نسبت به سال گذشته با انرژی و شرایط بهتری برگزار شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها