کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی در بازار امروز


کد خبر : ۱۳۷۵۰پنجشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۲۴۲۳۲۰ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه تحت تاثیر اظهارات روز گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شد و نزدیک به ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه تحت تاثیر اظهارات روز گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شد و نزدیک به پایین ترین سطح در 4 ماه گذشته رسیده است.

به گزارش رویترز، یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز گذشته در اظهارات مهمی در کنگره از افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی تا پایان امسال خبر داده است.

بر اساس این گزارش یلن تاکید کرده است که فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره تا پایان امسال قرار دارد. افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد.نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 28 و 29 جولای برگزار شود. یلن امروز پنج شنبه نیز قرار است در نشست کمیته بانکداری سنای آمریکا نیز سخنرانی داشته باشد.قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز پنج شنبه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1146 دلار رسیده است. قیمت طلا چهارشنبه گذشته نیز به کمتر از 1143 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 4 ماه گذشته به شمار می رود.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد: افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا از اوایل سال 2013 میلادی مورد بحث بوده و این مساله تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت جهانی طلا داشته است.

وی افزود: بی شک افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند به ضرر قیمت طلا باشد هرچند افت قیمت طلا کوتاه مدت و موقتی باشد. به نظر من در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا تا 1100 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.شواهد بیشتری نیز نسبت به بهبود وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در ماه های اخیر وجود دارد. تولید صنعتی آمریکا طی ماه گذشته با افزایش روبرو شده است. گزارش سایت طلا حاکیست، برخی تحلیلگران نیز ضمن اشاره به وضعیت نگران کننده اقتصاد چین بر این باورند که تقاضای فیزیکی در بازار این کشور با کاهش روبرو خواهد شد.

وزارت بازرگانی هند نیز روز گذشته اعلام کرده است که میزان واردات طلای این کشور طی ماه ژوئن با افت 37 درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده و به کمتر از 1.96 میلیارد دلار رسیده است.پارلمان یونان نیز شب گذشته به طرح ریاضت اقتصادی رای مثبت داد. اکنون باید منتظر تحولات آتی بحران مالی و بدهی یونان و تاثیر آن بر بازارهای بین المللی باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها