کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

آمادگی بوئینگ برای فروش و لیزینگ هواپیما به ایران

کدخبر:۱۳۷۴۵پنجشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴:۳۴۸۲۲۱ بازدید

رویترز در گزارشی نوشت: در پی امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت بزرگ جهان که فرصت‌های قابل توجهی را برای شرکت‌هایی ...

رویترز در گزارشی نوشت: در پی امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت بزرگ جهان که فرصت‌های قابل توجهی را برای شرکت‌هایی مانند بوئینگ و ایرباس ایجاد می‌کند فروش هواپیما به ایران آماده اوج گرفتن است.

 این توافق لغو همه تحریم‌های بازرگانی اقتصادی از جمله تحریم‌های مربوط به فروش هواپیماهای مسافری را در پی خواهد داشت و به شرکت‌های امریکایی برای گسترش فعالیت در ایران فرصت‌ می‌دهد. به این ترتیب شرکت‌های امریکایی مانند بوئینگ با دریافت مجوز از سوی دولت امریکا اجازه خواهند داشت به فروش یا لیزینگ هواپیماهای مسافری به ایران بپردازند. بوئینگ اعلام کرده است: برای فروش هواپیما به ایران که طبق گزارش مؤسسه انگلیسی آسانت فلایت گلوبال متوسط عمر ناوگان هواپیمایی آن 23 سال است، بازاری برای خود می‌بیند.

 مقامات صنعت هواپیمایی ایران و غرب برآورد می‌کنند که ایران ظرف یک دهه آینده به 400 فروند هواپیمای جدید به ارزش 20 میلیارد دلار نیاز خواهد داشت که نشان می‌دهد برای هر دو شرکت ایرباس و بوئینگ که مدت‌ها منتظر فروش هواپیماهای جدید به ایران بوده‌اند فرصت تجاری مناسبی وجود خواهد داشت.  تیم نیل سخنگوی بوئینگ با اشاره به اینکه این شرکت منتظر دستورالعمل از جانب دولت درباره فروش هواپیما به ایران است اظهار کرد که این هواپیماساز تا زمان اقدام کنگره همچنان منتظر خواهد ماند. ایرباس هم در این باره اظهار احتیاط کرد و سخنگوی این شرکت به رویترز گفت: توافق میان ایران و کشور‌های گروه 1+5 هنوز رسمی و اجرا نشده است و به محض اینکه عملی شود، این شرکت به ارزیابی فرصت‌های تجاری در چارچوب توافق مذکور خواهد پرداخت.  به گفته منابع صنعتی، به نظر می‌رسد بوئینگ در نخستین موج از فروش هواپیما در موقعیت بهتری از ایرباس قرار دارد که تا حدودی به دلیل مواضع سختگیرانه‌تر دولت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای با ایران است. دولت فرانسه 11 درصد سهم در هواپیماسازی اروپایی ایرباس دارد.

یکی از مهمترین بخش هایی که در سال‌های گذشته هدف تحریم‌های غرب علیه ایران قرار گرفت بخش حمل و نقل بود. موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه باعث شده که ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر از کشورهای منطقه به سمت اروپا، چین و هند و بالعکس از نظر اقتصادی، کاهش هزینه‌های حمل و نقلی و امنیتی از ایران به صرفه تر از کشورهای دیگر باشد. بنابراین درآمدزایی ایران از طریق صنعت حمل و نقلی شکوفایی اقتصاد کشور را موجب می‌شود به همین دلیل تحریم صنعت حمل و نقل از مهمترین تحریم‌ها بر ضد کشور بود. با حصول توافق هسته‌ای و امکان لغو تحریم‌ها تا دو ماه آینده، لغو تحریم‌های حمل و نقلی مانند لغو تحریم خرید هواپیماهای مسافربری، یکی از بندهای مهم توافق هسته‌ای است.

بر اساس متن توافق برای نخستین‌بار پس از سه دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری مرتفع و امکان بازسازی ناوگان هوایی کشور و ارتقای ایمنی پروازها فراهم خواهد شد. لغو تحریم‌ها این امکان را فراهم می‌کند ناوگان حمل و نقل هوایی کشور که عمر متوسط آن به 23سال می‌رسد نوسازی شود. آن‌طور که وزیر راه و شهرسازی گفته ایران برای نوسازی ناوگان هوایی خود به 400 هواپیمای جدید نیاز دارد که همین موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های سازنده هواپیما برای دستیابی به بازار ایران بعد از تحریم‌ها رقابت کنند. بازار ایران برای این شرکت‌ها 20میلیارد دلار ظرفیت دارد و برهمین اساس شرکت هایی نظیر ایرباس و بوئینگ برای ورود به بازار ایران و فروش محصولات خود رقابت شدیدی دارند. البته وزیر راه و شهرسازی در خصوص رفع تحریم‌ها و آثار آن بر صنعت حمل و نقل می‌گوید که بعد از توافق ایران و 1+5 برای نوسازی حمل و نقل در حوزه‌های هوایی، دریایی،‌ زمینی، ریلی و توسعه شهری قطعاً در فضای رقابت بین‌المللی از هرگونه سرمایه‌گذاری حمایت خواهیم کرد، اما در اقتصاد واقعی بعد از رفع تحریم‌ها یک شبه اتفاق عجیب رخ نمی‌دهد.به گفته عباس آخوندی برخی از حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی اساساً ماهیت بین‌المللی و مقررات بین‌المللی دارند بنابراین مبنای ما این است که یک نوع رقابت بین‌المللی داشته باشیم و مشکلاتی که پیش از این به دلیل نبود گفت‌وگوهای مستقیم داشتیم راه را برای ورود دلالان در بحث تجارت بین‌المللی باز کرد، باید تلاش کنیم ورود دلالان به این عرصه حذف شود و شرکت‌های اصلی و بدون واسطه و در یک رقابت بین‌المللی حضور پیدا کنند تا به نفع توسعه زیرساخت‌های کشور و ناوگان‌های چهارگانه بر مبنای رقابت استفاده کنیم.

نوسازی هواپیماهای زمینگیر هدف نخست

معاون سازمان هواپیمایی قدم نخست برای نوسازی ناوگان هوایی بعد از لغو تحریم‌ها را نوسازی ناوگان موجود و تأمین قطعات هواپیماهای زمینگیر عنوان کرد و گفت: با تأمین قطعات، 70 درصد ناوگان زمینگیر وارد چرخه هوایی می‌شود.

حمید حبیبی، درگفت‌و‌گو با «ایران» در خصوص لغو تحریم‌های صنعت هوایی افزود: برنامه ریزی برای تعمیر و بازگرداندن هواپیماهای زمینگیر به چرخه هوایی نخستین هدف ما بعد از لغو تحریم‌ها خواهد بود.وی تعداد ناوگان زمینگیر کشور را در حال حاضر 110 هواپیما ذکر کرد و ادامه داد: با لغو تحریم‌ها و تعمیر و نوسازی این هواپیماها 70 درصد آنها وارد ناوگان هوایی می‌شود که وارد شدن این هواپیماها به ناوگان کمک بسیاری به جبران کمبود هواپیما و نوسازی ناوگان است. به طوری که از 110 فروند هواپیمای زمینگیر حدود 77 فروند به ناوگان فعال افزوده می‌شود. گفتنی است هم‌اکنون تعداد ناوگان هوایی مسافری ایران حدود 245 فروند هواپیماست که 135 فروند آن فعال است، اما با اضافه شدن 77فروند هواپیمای زمینگیر به آن تعداد ناوگان فعال ایران به بیش از 212 فروند می‌رسد. وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد ناوگان هوایی کشور زیر ۱۵ سال عمر دارد، اظهارکرد: هم‌اکنون میانگین سن هواپیماهای مسافری ایرلاین‌های داخلی ۲۱ سال است که حدود 85 درصد آن بین 15 تا 40 سال عمر دارند.

خرید هواپیما هدف دوم

حبیبی با بیان اینکه خرید هواپیما به توان مالی شرکت‌های هوایی بستگی دارد افزود: دولت حمایت لازم را از شرکت‌ها به عمل می‌آورد تا آنها بتوانند با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی یا منابع بانکی هواپیمای مورد نیاز خود را وارد کنند. وی تأکید کرد: حتی از قبل توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها شرکت‌های بزرگ خارجی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند و هم اکنون هیچ مانعی دراین مسیر وجود ندارد. به گفته حبیبی بالا بودن قیمت هواپیما و کم بودن توان مالی شرکت‌ها یکی از مشکلاتی است که ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما با آن مواجه هستند. وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال قیمت ایرباس 360 حدود 50 میلیون دلار است که اگر شرکتی با استفاده از تسهیلات بتواند این هواپیما را خریداری کند باید بتواند اقساط خود را بازپرداخت کند در واقع باید خرید برای ایرلاین به صرفه باشد تا توان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشد.وی افزود: به همین دلیل تعمیر و نوسازی ناوگان فعلی نخستین برنامه سازمان هواپیمایی بعد از لغو تحریم‌ها است و هدف دوم ما خرید هواپیماهای جدید است که می‌تواند شامل هواپیماهای نو یا با عمر پایین باشد.وی  گفت: البته بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات خرید هواپیما شرایط خاصی دارند و همین شرایط و طی کردن مراحل اداری موجب شده استقبال شرکت‌های هوایی برای استفاده از این تسهیلات کم باشد.

رفع مشکل سوختگیری در کشورهای خارجی

یکی از مشکلاتی که ایرلاین‌ها بعد از اعمال تحریم‌ها با آن مواجه شدند جلوگیری بسیاری از کشورها از سوختگیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های خود بود. این موضوع هزینه شرکت‌ها را چند برابر کرد چون آنها مجبور بودند برای سوختگیری مسافت زیادی را طی کنند تا در یک کشور واسط سوختگیری کنند.معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه جلوگیری از سوختگیری هیچ گاه جزو تحریم‌های هوایی نبوده است گفت: اما کشورها با استفاده از موضوع تحریم‌های انرژی از سوختگیری هواپیماهای ایرانی در کشور خود جلوگیری می‌کردند. وی افزود: با لغو تحریم‌ها این مشکل نیز برطرف می‌شود که موجب  کاهش هزینه‌های جانبی شرکت های هواپیمایی می‌شود.

شرط ایران برای همکاری با شرکت‌های خارجی

به گفته حبیبی نیاز ایران به نوسازی ناوگان و به‌وجود آمدن بازار پرسود باعث شده بسیاری از شرکت‌های تولید کننده هواپیما از ماه‌ها قبل برای همکاری با ایران بعد از رفع تحریم‌ها ابراز تمایل کنند.وی گفت: شرط همکاری ایران با این شرکت‌ها تأمین قطعات مورد نیاز هواپیماهای موجود و هواپیماهای زمینگیر است که هر شرکتی که در این زمینه زودتر اقدام کند در اولویت همکاری ما در آینده قرار می‌گیرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

آقا محمد: 1394/4/2508:46:58،
75
15
خخخخ ایران تا حالا لنگ شرکتای هواپیماسازی بود ولی حالا واسشون شرطم ميذاره.. خخخخخ
محمد حسین : 1394/4/2511:38:09،
27
21
ایران جیب
چیزی به اسم لیزینگ در فارسی وجود نداره، این کلمه من درآوردی است
واژه درست اجاره اعتباری است
شعار ایران ایر(هما): 1394/4/2513:33:19،
45
17
ما ترکیش ایر ویز و امارات ایر را زیر پا میگذاریم.

فقط بویینگ امریکا
مهتاب: 1394/4/2513:53:38،
43
22
جان مردم که اهمیتی نداره همون هواپیماهای 30 40 سال پیش را تعمیر کنید تا مردم سوار بشن پولش را برای یمن و سوریه که واجبه خرج کنید
هومن: 1394/4/2516:13:08،
17
12
لیزینگ مقلوب کلمه لیسینگ هست, که خود لیسینگ ( leasing ) در انگلیسی به معنای عام اجاره به کار می ره.
یعنی اجاره هواپیما.
گروه آگهی HP: 1394/4/2508:48:47،
82
21
هدف اول تعمیر ناوگان زمینگیر 200 ساله هست بعد خرید ..این همه اختلاص میشه یه خوردشه بزارین واسه رفاه مردم
هومن: 1394/4/2508:54:09،
57
15
کسی قطعه هواپیما به شما نمی فروشه. بفروشه هم ارزش نداره.
747 ای که 35 سال از عمرش گذشته باید برگرده بره آمریکا, یه اورهال اساسی بشه, داخل کابین و صندلی ها تعویض بشن, موتور ها و استراکچر کاملا بازبینی بشن و ...
بعید می دونم شماها پول خرید هواپیما های جدید رو داشته باشید. بخواید بخرید هم حتما به این بهونه می خواین 200 درصد قیمت بلیط گرون کنید.
بهنام: 1394/4/2509:47:07،
62
14
ایرباس 350 یکی از کم مصرفترین بروز ترین و گرونترین مدل های ایرباس هست
واسه اینکه بهونه بیارن دست گذاشتن رو گرونه این همه مدل های 30_35 ملیون دلاری هست .
واقعا مردم رو چی فرض کردید
اینا حاضر نیستند دست از خودرو هایی بنجول چینی و خط مونتاژ پژو 20 سال پیش و پراید 30 سال پیش و نیسان 40 سال پیش بردارن اونوقت میخاین واستون هواپیمای نو بیارن سوارشین!!!!!!!
سعید: 1394/4/2508:55:33،
65
12
اول هواپیما ها رو تعمیر میکنیم ،بعد اگر حال و حوصله ای داشتیم وام میدیم به ایرلاین ها هواپیما وارد کنن یا کم سن و سال یا نو ...
ما ایرانیها اصولا مردم خوش خیالی هستیم ، مرد حسابی هواپیما نو واجب تره یا اختلاس ؟ با این ارقام غارتگری هایی که خودتون اعلام میکنید هر ماه میشه کل ناوگان هوایی ایران و بازسازی کرد اونم بی منت !!!
محمود : 1394/4/2509:04:20،
53
14
عجب مردم بد بختی هستیم سوار شدن هواپیمای نو برایمان ظاهر ا دست نیافتنی است خاک بر سر تان فقط بلدین پول این ملت را خرج هواپیمای اسقط و از رده خاج کنید از امارات یاد بگیرد یک مشت آدم های کوتاه بین و دست دوم خرین شدن مدیران صنعت هواپیمایی؟!
بهنام: 1394/4/2509:22:05،
32
14
از دید اقایون حیف مردم سوار هواپیما نو بشن 50 ملیون دلار بدن که من و تو سوار شیم ؟خوب 50 ملیون رو میزاریم جیبمون با یسری خرتو پرت و جنس استوک میفرستیمش بالا همه هم خوشحال . دیه 200 نفر میشه 40 میلیارد ولی 50 ملیون دلار میشه 165 میلیارد.
مجید: 1394/4/2510:09:01،
44
13
هواپیمایی ها پول خرید هواپیما ندارند؟ چه دلیلی دارد ما این همه شرکت کوچک داشته باشیم که با رانت پدید آمدند، خدمات خوب نمی دهند و خالا هم از کیسه مردم باید هواپیما بخرند! کشوری مانند امارات دو تا هواپیمایی دارد به همه ی جهان سرویس می دهد. پیش از انقلاب هما دومین هواپیمایی ایمن حهان و پردرآمدترین شرکت ایرانی پس از شرکت ملی نفت بود. شرکت های کم درآمد اگر پول خرید هواپیما ندارند با هم ادغام شوند!
امير: 1394/4/2511:32:18،
32
12
دوستان مطمئن باشید با برداشته شدن تحریم ها هم هواپیمای نو وارد این مملکت نخواهد شد . چون در خرید هواپیمای نو لفت و لیسی در کار نیست قیمت هواپیمای نو همه جای دنیا معلوم است . ولی هواپیمای دست دوم قیمت توافقی است و تا دلت بخواهد لفت و لیس و رو میزی و زیر میزی آزاد است.
از این دست دو تا آن دست دو: 1394/4/2517:33:21،
15
14
دست دوم داری تا دست دوم،دست دوم باشه ولی بویینگ با حالا مثلا 10سال کارکرد کجا تا اینکه توپولوف باشه با 25سال کارکرد!!!
ف: 1394/4/2511:37:34،
21
13
هواپیما نداشته باشیم بهتر از اینه که اموال کشور توسط یکسری دلال و رانت خوار و آقازاده چپاول بشه بعدش هم بگن هواپیما خریدیم.
مقاومت اسلامی: 1394/4/2512:09:46،
23
18
ما باید با مقاومت و خرید هواپیماهای روسی به کشور دوست و برادر روسیه کبیر کمک کنیم چرا که روسیه نیز زیر بار تحریم می باشد
حمیدرضا: 1394/4/2514:24:06،
20
18
حتی روسیه هم هواپیمای خوب با موتور غربی داره که به خاطر تحریم نمیتونست به ما بفروشه مثل سوخو سوجت 100
اسلام و کمونیست...: 1394/4/2517:31:48،
17
18
مقاومت اسلامی چه ربطی به حمایت از کمونیستهایی مثل روسیه داره؟!اصلا میدونی کمونیست به کیا میگن و مسلمون به کی؟؟!
فرد: 1394/4/2610:55:17،
16
13
جدی همونایی که کشتن هشت هزار مسلمون در یوگوسلاوی رو تا یید و توسازمان ملل برای محاکمه نشدن عواملش وتو کردند؟تو واقعا نشونه خود اسلامی.
ایرباس: 1394/4/2512:14:46،
33
14
اینا اونقدر پول دارند که 1000 تا ایرباس A-350 واسشون چیزی نیست. افسوس که کسی که دلش به حال مردم نمی سوزه.
حمیدرضا: 1394/4/2514:22:43،
25
14
تا بویینگ 787 چرا ارباس 350 که تکنولوژی پایین تری داره و ساخت فرانسه هست که اینقدر ایران رو اذیت کرده بخریم بویینگ 787 شاهکار صنعت هوایی هست
توپولوف یا بویینگ،مساله اینست.: 1394/4/2517:30:10،
17
11
مگه توپولوف جون مرده که بریم سراغ بویینگ؟؟!!!
مگه فضولی: 1394/4/2518:27:11،
18
12
لطفا یکی به من بگه از کجا مینوانم یک بوئینگ صفر بخرم...
فول آپشن ...
نیما: 1394/4/2523:34:18،
16
14
این همه سال فرسودگی ناوگان هوایی رو انداختن گردن امریکا حالام که امریکا تحریم رو برداشته می گن هواپیمای نو گرونه!!! تا حالا که تحریم بودیم از قیمت هواپیمای نو بی خبر بودید؟! یه سرچ می کردید تو گوگل قیمت دستتون بیاد هی گردن تحریم ننداذید.
بعدش هم Boeing و Airbus هواپیماهاشون رو با تسحیلات و لیزینگی هم می دن.تازه چون درست شدن هر هواپیما چندین ماه طول می کشه خیلیاش رو پیش فروش می کنن.مثلا 80 تا Boeing 787 سفارش می دین باهاتون قرارداد می بنده 10 تاش رو که آماده داره فوری تحویل می ده بقیش رو در چند مرحله تحویل می ده پولش هم در چند مرحله می گیره.تو این مدت ایرلاین های ایران هم از پول بیلیت پولش رو در می ارن.موفتی که نمی خواین مردم رو سوار کنید!
پیمان: 1394/4/2523:56:59،
13
13
آیا ما ایرباس مدل 360 داریمممممممممممممممممممممممممم یکذره دقت در ضمن شاید فقط ایران ایر هواپیمای نو بخره بقیه شرکت های ما یه همچین پولی نمیدن چون وقتی با یه ام دی 5میلیون دلاری کارشون راه میفته اصلا ایمنی پرواز براشون مهم نیست
نیما: 1394/4/2600:10:29،
21
15
هواپیما های استوک کلی مخارج تعمیر و نگهداری رو دست صاحباشن می ذارن که در نهایت باعث می شه گرونتر از هواپیما ی نو از اب در بیان. کمپانی Boeing هم هواپیما هاش از ایرباس عمر طولانی تر و مخارج کمتری داره و اولویت بیشتری دارن چون تکنولوژی شون هم جلوتره.
از این 400 تا برای پرواز های داخلی تعداد زیادی Boeing 737 می خوایم که در 3 کلاس MAX7,MAX8,MAX9 ساخته می شن و میانگین قیمتشون 100 میلیون دلاره و 180 نفر گنجایش دارن.
واسه پروازای خارجی هم چون باید جلو دنیا آبروداری بکنیم حداقل 200 تا Boeing 787-8 , Boeing 787-9 که بترتیب 220 و 280 نفر ظرفیت و 212 و 257 میلیون دلار قیمت دارن.واسه پروازهای بین قاره ایی و دوربرد هم تعدادی Boeing 777-8X , Boeing 777-9X با ظرفیت 350 تا 400 نفره می خوایم با 350 تا 380 میلیون دلار قیمت.از این 2 مدل آخر قطر و امارات روهم 236 تا پیش خرید کردن!! بجنبید خیلی کار داریم!!
مهدی: 1394/4/2601:09:58،
15
24
با سلام چرا ما روی ساخت وانتقال فناوری ساخت هواپیما فکر وکار نکنیم تا در شرایط بحرانی به مشکل نخوریم وهم ایجاد اشتغال بشه
رضا: 1394/4/2613:49:34،
17
13
انشاله در آینده نزدیک بتونیم تکنولوژی ساخت هواپیما رو بدست بیاریم تا در آینده مهتاج دست بیگانگان نباشیم
امیر: 1394/4/2614:21:11،
17
16
چرا بخرند مگه مردم ایران مردم آمریکا. و اروپا هستند از بهترین خدمات استفاده کنند آقا نخر راضی به زحمت نیستیم فقط شما لطفا مثل همیشه سالی 4 بار قیمت بیلت ها را بالا ببرید و اگه میشه صندلی ها را بردارید جاش جعبه نوشابه بیارید فقط دقت کنید جعبه ها مال کوکاکولا نباشه زمزم باشه
امیر حسن: 1394/4/3019:46:30،
18
16
همه شما فکر میکنید ایران نمیتونه هواپیما صفر بخره مگه ایران
ازترکیه کمتره ایران هواپیما می خره خوبشم می خره مگه ایران
فقیره ایران اینقدر پول داره که خرید یه ایرباس 380 یا بویینگ
787 براش کارنداره فقط تا امروز تحریما دستشو بسته بودند
درضمن ما ها از خودمان در نمی آوریم که ایران می خواد
هواپیما بخره خود دولت گفته شما ها اول برید یاد بگیرید کشور
خودتان را دستکم نگیرید بعد بیان حرف بزنید
امیر : 1394/5/1622:16:15،
12
14
هواپیماها چون از آلومینیوم ضد سایش ساخته میشن، اگه مال صد سال پیشم باشند، خودشون رو ترمیم میکنند پس نگرانی نداریم. فقط تعمیرات میخاد. ضمنن دادش ارباس 360 نداریم اصلن. آخرین مدل که کمتر از 10 فروند دادن بیرون 350 هست. بعدم بویینگ محصولاتش بهتر از ارباسه. هم مردم اعتماد بیشتری دارن و هم ما به صورت سنتی از اولین مشتری هاشون بودیم. امیدوارم یه روزی همای ایران دوباره جهانگیر بشه. به امید اون روز.
مهرداد: 1394/6/1622:27:44،
11
12

یادتان نرود که ایران ایر اولین ایرلاینی بود که هواپیما پیشرفته 747 را در خاورمیانه دارا بود و پرواز مستقیم به واشنگتن داشت !
ایــران ایـر ما فقط برازنده هواپیمای پیشرفته و نو است تا جایگاهی را که 35 سال است به ترکیش امارات یا قطر داده را باز پس گیرد پس باید هدف آن باشد نه بازگشت به عقب و تعمیر هواپیماهای موزه ای !
بیایید به ابروی از دست رفته مان توجه کنیم و مانند قبل با افتخار از همای ایران صحبت کنیم !
mohsen takhtdar : 1394/8/3000:12:07،
12
8
زنده باد ایران ایر به امید روزی که تحریم ها برداشته بشه و هما بتونه مثل دهه هفتاد در دنیا رکورد شکنی کنه ب
سعید: 1394/10/911:16:54،
24
23
فقط 29 روز مانده به خرید ایرباس صفر کیلومتر از فرانسه......امیدوارم آمریکا هم اجازه بویینگ رو صادر کنه...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما