کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران هم پس از توافق هسته‌ای منفی شد !


کد خبر : ۱۳۷۲۴چهارشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۲۴۲۹۹۹ بازدید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم اکنون با 432 واحد کاهش به 68 هزار و 990 واحد رسید.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه‌های سنگین در بسیاری از نمادهای موثر بر شاخص کل به ویژه توسط حقوقی‌ها موجب منفی شدن روند بازار شده است.

علی کاوه در گفت و گو با تسنیم گفت: دستیابی به جمع‌بندی نهایی در مذاکرات هسته ای میان اعضای گروه 1+5 و ایران پس از 12سال یکی از اتفاقات خوب و سرنوشت ساز برای اقتصاد و بازار سرمایه کشور است؛ چرا که با این اتفاق سایه سنگین ریسک سیاسی از بالای سر اقتصاد و بازار سرمایه کشور کنار رفت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از دلایل اصلی افت بازار سهام در ماههای گذشته ابهام در نتیجه مذاکرات هسته ای بود که با رویدای که روز گذشته در این زمینه رقم خورد می توان امیدوار بازگشت سرمایه و نقدینگی به بورس بود.

وی اذعان داشت: البته اقبال معامله گران از این پس به صنایعی خواهد بود که بیشترین ضربه را از شرایط تحریمی خورده اند و توافق دیروز فرصت مناسبی را برای بهبود شرایط آنها فراهم خواهد کرد که باید معامله گران بورسی با دید میان و بلندمدت انتظار بهبود شرایط و سودآوری این صنابع را داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص چرایی عدم تاثیر پذیری بورس از توافق هسته ای گفت: درحالی که همگان انتظار داشتند با انعکاس خبرهای مثبت، شاهد تشکیل صف های خرید در بازار باشیم اما عرضه‌های سنگین در بسیاری از نمادهای موثر بر شاخص کل به ویژه توسط حقوقی ها موجب منفی شدن روند بازار شده است.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از عامل اصلی عرضه در بازار سرمایه این است که نمادهای معاملاتی که به مجامع سالانه خود نزدیک می‌شوند فشار فروش دارند؛ چرا که سهامداران این نمادها ترجیح می‌دادند پس از رشد سهامشان در روزهای گذشته سود ذخیره کنند و به مجمع نروند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بر این اساس گروه بانکی نیز یکی از گروههای بازار سهام است که عرضه ها و صف فروش آن را می توان به این دلایل تعمیم داد.

وی در خصوص چرایی عدم اقبال سهامداران از حضور در مجامع شرکتها گفت: یکی از دلایل اصلی این موضوع تقسیم سودهای بلندمدت شرکت‌هاست که در برخی موارد تا بیش از 8 ماه این سود به دست سهامداران نمی رسد و بلوکه شدن سرمایه سهامداران برای آنها همانند سمی است که تلاش می کنند از آن دوری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها