کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توافق هسته‌ای قطعی شد


کد خبر : ۱۳۶۹۳سه شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۵۲۲۰۴۰۷ بازدید

خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک ایرانی از توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای خبر داد.
توافق هسته‌ای قطعی شدتوافق هسته‌ای قطعی شد

به گزارش تابناک، مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 دقایق پایانی خود را سپری می کند، با لحظه به لحظه این اتفاق مهم را همراهی کنید.


در حال تکمیل ....

آخرین تحولات مذاکرات هسته ای روز سه شنبه

12:30 
گمانه زنی ها همچنین حاکیست احتمال می رود تا ساعاتی دیگر، بیانیه ای حاوی جمع بندی نهایی بین دو طرف انتشار یابد که در آن از یک سو تحریم های بین المللی و یکجانبه علیه ایران لغو و از سوی دیگر ایران نیز بر تعهدات خود در جهت اطمینان بخشی درمورد صلح آمیز بودن برنامه های اتمی صحه خواهد گذارد. 

12:27 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توییتر خود نوشت: «اگر توافق به دست بیاید، پیروزی دیپلماسی به معنی آن است که وقتی که همه می توانستیم ببازیم، همه برنده شده ایم. به همین سادگی، احتیاجی به تبلیغ و تفسیر هم ندارد.»

12:20 : ایران همواره فعالیت های هسته ای خود را صلح آمیز معرفی کرده و اتهامات منتشره از سوی محافل صهیونیستی را کذب دانسته است. 

12:09 گفت‌و‌گوی تلویزیونی روحانی با موضوع مذاکرات هسته‌ای امروز برگزار می‌شود. پس از تایید نهایی دستیابی ایران و 1+5 به جمع‌بندی نهایی در مذاکرات هسته‌ای، گفت‌و‌گوی تلویزیونی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود.این نشست به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی کشور به صورت زنده پخش خواهد شد.روز گذشته پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از برگزاری گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس‌جمهور پس از پایان مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 خبر داده بود.زمان پخش این گفت‌و‌گو متعاقبا اعلام خواهد شد .

12:00 نشست جمعی میان ایران و وزرای خارجه گروه 1+5 قرار است ساعت 10:30 (13 به وقت تهران) برگزار شود. این نشست احتمالا در دفتر سازمان ملل برگزار خواهد شد.همچنین پس از آن محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کنفرانس خبری مشترک برگزار خواهند کرد.سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز قرار است کنفرانس خبری جداگانه‌ای برگزار کند.

11:45 : دکتر ظریف در ساعت 13 به وقت ایران متن بیانیه را قرائت میکند .

فوری  / 11:15 خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک ایرانی از توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای خبر داد.

11:05 خبرنگاران تا نیم ساعت دیگر به مرکز رسانه‌ای وین منتقل می شوند. محلی که قرار است ظریف و موگرینی بیانیه در خصوص جمع بندی مذاکرات را قرائت کنند. این مراسم پس از آخرین نشست وزرا در دفتر سازمان ملل برگزار خواهد شد.

10:35 کاترین سخنگوی موگرینی رسماً برگزاری نشست جامع در ساعت 13 به وقت تهران و پس از آن نشست خبری در آستریا سنتر را تائید کرد.

10:29: اسپوتنیک گزارش داد که ایران و ۱+۵ همچنان در حال کار بر روی بیانیه پایانی مذاکرات هستند. 

09:30: جلسه معاونان وزرای خارجه ایران و ۱+۵ تا چهار بامداد طول کشید

6:50  خبرگزاری رویترز در ادامه انتشار مطلبی درباره برخی از توافقات هسته‌ای ایران و 5+1، مدعی شده است که یک بار بازدید آژانس از پارچین بخشی از توافق ایران و آژانس برای پاسخ دادن به موارد اصلی مطرح در پرونده ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران است. بنا به ادعای رویترز، ایران و آژانس همچنین بر سر مصاحبه آژانس با تعداد معدودی از دانشمندان ایرانی نیز به توافق رسیده‌اند و برداشته شدن برخی از تحریم‌های ایران به حل این مساله منوط شده است.

5:35  برخی رسانه‌ها از قطعی شدن برگزاری اجلاس نهایی وزرای ایران و 5+1 در ساعت 13 به وقت تهران خبر می‌دهند. پیش از این، زمان قرائت بیانیه از سوی ظریف و موگرینی نیم ساعت پس از این جلسه اعلام شده بود.

5:25 تریتا پارسی در صفحه توئیتر خود نوشته که تنها در دو ساعت اخیر، پنج هزار نفر به تعداد دنبال‌کنندگان صفحه ظریف در توئیتر اضافه شده است. تعداد دنبال‌کنندگان توئیتر ظریف به 292 هزار نفر رسیده است.

5:20 رویترز مدعی شده است که ایران به آژانس اجازه یک بار دسترسی دیگر به پارچین را خواهد داد.

در خبری دیگر آمده است که مجوز صادرات فرش و مواد غذایی ایران به آمریکا صادر خواهد شد و ایران هم امکان خرید هواپیمای مسافربری را خواهد داشت.

5:05  بنا به ادعای خبرگزاری رویترز، طبق توافق به دست آمده، بازرسان آژانس طبق یک مکانیزم مشورتی مشترک بین ایران و 5+1 به تاسیسات مشکوک به فعالیت هسته‌ای و از جمله تاسیسات نظامی دسترسی خواهند داشت. رویترز در ادامه به نقل از منابع خود مدعی شده است که در حالت ایده‌ال، قطعنامه شورای امنیت در تائید توافق هسته‌ای در ماه جاری میلادی به تصویب خواهد رسید و طرفین اقدامات خود را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌ها در نیمه اول سال 2016 اجرایی خواهند کرد.

رویترز یادآور شده است که این زمان‌بندی ممکن است قطعی نباشد. نکته مهم این است که زمان اعلام شده از سوی رویترز برای تصویب قطعنامه شورای امنیت پیش از اعلام نظر کنگره آمریکا درباره توافق هسته‌ای است

04:44 احتمالا ساعت 10:00 به وقت وین نشست جامع ایران و 5+1 در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود. بیانیه مشترک را ظریف و موگرینی قرائت خواهند کرد، پس از آن وزرای خارجه کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت.
04:25 خبرنگاران روس از اعلام توافق در ساعت 8:30 به وقت گرینویچ خبر دادند.

04:25 فابیوس 45 دقیقه دیگر برای خبرنگاران فرانسوی نشست توجیهی برگزار می‌کند

04:18 سی ان ان: توافق انجام شده و فقط کاغذهای توافق در حال آماده شدن است

04:11 لاوروف زمان خروج از هتل گفت می‌روم بخوابم

04:05 ظریف و کری  به همراه وزرای خارجه آلمان و انگلیس به گفت‌وگو نشستند. وزرای خارجه چین و روسیه هتل کوبورگ را ترک کردند.

04:04 جلسه سازمان ملل به احتمال قوی امشب نخواهد بود.

03:23 نشست عراقچی و روانچی با شرمن و رابرت مالی آغاز شد.

02:51 جلسه وزرای خارجه 1+5  به منظور هماهنگی داخلی آغاز شد.

02:04  نشست ظریف کری و موگرینی تمام شد.

01:47 یک مقام ارشد غربی در ساعات پایانی روز دوشنبه اعلام کرد ایران و کشورهای قدرتمند جهان، بر اساس برنامه ریزی های احتمالی قرار است مراسم گرفتن عکس جمعی را با حضور تمام وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در گفتگوها برگزار کنند.

01:40 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه طبق برنامه قبلی خود قصد داشت امشب وین را ترک کند، عزیمت خود را به تعویق انداخته و در وین مانده‌است.

01:34 وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست سه جانبه‌ای را در هتل کوبورگ آغاز کردند. نشست های معاونین و کارشناسان ادامه دارد. سه دیپلمات آشنا با مذاکرات هسته‌ای  اظهار داشتند اعلام توافق هسته‌ای احتمالا در ساعات پیش از سپیده دم خواهد بود.

00:59  خبرگزاری رویترز مدعی شده که خبر اعلام جمع بندی بامداد امشب صحت ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها