کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی راهکارهای تقویت بازار سهام در هم اندیشی با حقوقی‌ها


کد خبر : ۱۳۶۶۱دوشنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۲۴۱۰۲۷ بازدید

در جلسه هم اندیشی مدیران بازار سرمایه، آخرین وضعیت بازار، پیش و پس از مذاکرات ایران و گروه 1+5 بررسی و مشکلات صنایع مختلف به منظور توسعه و ...

در جلسه هم اندیشی مدیران بازار سرمایه، آخرین وضعیت بازار، پیش و پس از مذاکرات ایران و گروه 1+5 بررسی و مشکلات صنایع مختلف به منظور توسعه و افزایش سودآوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

صبح امروز جلسه هم اندیشی بین فعالان بزرگ حقوقی و سهامداران عمده شرکت های بزرگ بازار سرمایه و مسوولان و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس اوراق بهادار، فرابورس، کانون کارگزاران، برخی کارگزاری ها و همچنین مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت بازار، پیش و پس از مذاکرات ایران و گروه 1+5 بررسی و مشکلات صنایع مختلف به منظور توسعه و افزایش سودآوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه، اعلام شد، پیگیری ها برای نهایی شدن قیمت خوراک شرکت های پتروشیمی به منظور شفاف سازی وضعیت این شرکت ها همچنان ادامه دارد و جلسات متعددی در این زمینه در جریان است.

همچنین در این جلسه مقرر شد، سهام داران حقوقی نسبت به سهام مجموعه خود حمایت های لازم را انجام دهند و فضا توسط سهام داران عمده مدیریت شود تا سهام داران حقیقی هم سردرگم نشوند.

 در این جلسه پیشنهاد شد تا انسجام میان فعالان اثرگذار بر بازار سرمایه افزایش یابد تا شاهد نتیجه مطلوبی باشیم، چرا که بی شک این انسجام می تواند بازار سرمایه را پس از توافق به رونق خوبی برساند. در عین حال، انتظار رشد شاخص بعد از نهایی شدن مذاکرات وجود دارد و چنین رشدی خود را سریعتر از رشد سایر ارکان و بازارهای مالی نشان می دهد.

همچنین نماینده سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که در شرایط کنونی، این سازمان عرضه ای در بازار نخواهد داشت، به گونه ای که نگرانی در این باره وجود ندارد. در عین حال اعلام شد که سهام باقی مانده نزد سازمان خصوصی سازی در زمان و مقطع مناسب عرضه می شود و این سازمان در عرضه، همگام با بازار سرمایه پیش می رود.

در مجموع، جمع بندی ها حکایت از این دارد که سهام داران حقوقی و بزرگ بازار معتقدند باید به بازار فرصت داد تا خودش را پیدا کرده و شرایطی ایجاد شود که پایان دوره رکود بازار را جشن گرفته و وارد رونق شویم. در عین حال، ورود پول های تازه می تواند رشد و توسعه بازار سرمایه، تولید و اقتصاد کشور را به همراه داشته باشد.

در این جلسه، مشکلات صنایع مختلف مانند مسایل مالیاتی، نرخ بهره، مشکلات صنعت بیمه، مشخص نبودن وضعیت سود در صورت های مالی بانک ها، انتشار شایعه در بازار و مشکلات فروش شرکت ها نیز بررسی شد و مقرر شد این جلسات به صورت دوره ای با میزبانی هر یک از اعضا ادامه یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها