کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتظار بازگشت اونس طلا به 1250 دلار


کد خبر : ۱۳۵۹۹شنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۹۲۳۱۸ بازدید

کارشناس بازار طلا با بیان اینکه کاهش شدید قیمت انس ناشی از سقوط شاخص بورس چین و بحران مالی یونان بوده است، گفت: ورود بانک مرکزی چین برای جلوگیری از سقوط ...

کارشناس بازار طلا با بیان اینکه کاهش شدید قیمت انس ناشی از سقوط شاخص بورس چین و بحران مالی یونان بوده است، گفت: ورود بانک مرکزی چین برای جلوگیری از سقوط شاخص‌ها و تصویب بسته مالی یونان نشان می‌دهد عوامل موثر بر کاهش قیمت انس در حال حذف شدن است.

علی سلیمانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کاهش قیمت جهانی اونس به 1148.5 دلار در هفته گذشته اظهارداشت: پایین‌ترین قیمت اونس مربوط به اوایل سال گذشته میلادی می‌شود که به 1130 دلار رسید.

وی با بیان اینکه روز گذشته به خاطر وضعیت بدهی یونان قیمت اونس اندکی افزایش یافت، افزود: تقویت نرخ دلار آمریکا مهمترین عاملی کاهش قیمت اونس در سال‌های اخیر بوده است؛ تقویت دلار هم به دلیل افزایش تولید ناخالص داخلی و صادرات در این کشور بوده است.

این کارشناس بازار سکه و طلا گفت: به نظر می‌رسد اولین بانک مرکزی که به سیاست پولی انبساطی پایان دهد بانک مرکزی آمریکا باشد و  پیش‌بینی می‌شود اواخر سال میلادی بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود قیمت اونس در ماه‌های آینده افزایش یابد زیرا کاهش قیمت در هفته‌های اخیر تحت تاثیر دو عامل کاهش شاخص بورس چین و بحران مالی یونان است؛ مجلس یونان به بسته جدید مالی رای مثبت داد و اتحادیه اروپا برای کمک مالی به این کشور اقدام خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به ورود بانک مرکزی چین برای جلوگیری از سقوط شاخص‌ سهام، اضافه کرد: بانک مرکزی چین توانسته جلوی سقوط شدید شاخص سهام را بگیرد؛ در نتیجه این تحولات قیمت طلا و نقره، فلزات گران‌بها و صنعتی در هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت.

به گفته وی با در کنار هم قرار دادن این عوامل، احتمال افزایش بهای اونس به 1200 تا 1250 دلار در ماه‌های آینده زیاد است.

این کارشناس بازار سکه و طلا با بیان اینکه بازار داخل تحت تاثیر مذاکرات سیاسی است، گفت: در بازار داخل علاوه بر قیمت اونس کاهش نرخ ارز در چند هفته اخیر بر قیمت‌ها اثرگذار بوده و سکه را به سطح 870 هزار تومان رسانده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد روند احساسی کاهش نرخ ارز متوقف و در سطح 3300 تا 3350 تومان قرار گیرد چراکه در صورت حصول نتیجه در مذاکرات سیاسی، اجرای آن حداقل شش ماه زمان خواهد برد.

سلیمانی با اشاره به کاهش شدید تقاضا در بازار سکه، اظهارداشت: انتظار کاهش قیمت‌ها و ماه رمضان بر سطح خرید و فروش‌ها در بازار سکه تاثیر زیادی داشته و تقاضا را به حداقل و قیمت سکه را به زیر ارزش واقعی رسانده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها