کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۳۵۳۶پنجشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۷۲۱۷۵ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه در حالی نزدیک به پایین ترین سطح در 4 ماه گذشته رسیده است که افت شاخص سهام چین و ادامه نگرانی ...

 قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج شنبه در حالی نزدیک به پایین ترین سطح در 4 ماه گذشته رسیده است که افت شاخص سهام چین و ادامه نگرانی ها نسبت به بحران یونان نتوانسته است موجب افزایش تقاضا و قیمت آن شود.

به گزارش رویترز، انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز نتوانسته است موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود. متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا ظاهرا در شرایط کنونی عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد و منتظر نشانه های بیشتری از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز پنج شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1164 دلار رسید. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1146 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 18 مارس به شمار می رود.

گز ارش سایت طلا می افزاید، در حالی که روند نزولی شاخص سهام چین ادامه دارد، مقام های پکن سهامدارانی را که بیش از 5 درصد سهام یک شرکت را در اختیار دارند از فروش سهام خود طی 6 ماه آینده منع کرده اند تا با این اقدام جلوی کاهش بیشتر ارزش سهام را بگیرند.

هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز در این باره تاکید کرد: آنچه در چین اتفاق می افتد به ضرر قیمت طلا خواهد بود چرا که بسیاری از سرمایه گذاران در شرایط کنونی نقدینگی خود را در بازار سهام سرمایه گذاری کرده و قادر به خرید طلا نیستند.

وی افزود: طلا واکنش خوبی در برابر تحولات یونان و بحران بدهی این کشور نداشته است. به نظر می رسد بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و نگرانی از افزایش نرخ بهره این کشور تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: سطح حمایتی فوری برای قیمت طلا در شرایط کنونی 1145 دلار خواهد بود و شکسته شدن این سطح می تواند قیمت طلا را تا 1100 دلار کاهش دهد.

متن مذاکرات نشست 16 و 17 ژوئن فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که بانک مرکزی این کشور هنوز برای افزایش نرخ بهره به جمع بندی نهایی نرسیده است. انتشار آمارهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا ظاهرا مقام های فدرال رزرو را بر سر دو راهی قرار داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها