کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

مقایسه فنی رنو داستر اتوماتیک با تندر 90 اتوماتیک

کدخبر:۱۳۴۷۲دوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۵۹۱۸۳۶۴ بازدید

زیبایی نقشی انکار ناپذیر در خرید هر کالای مصرفی دارد اما در حاشیه قرار گرفتن عوامل به مراتب مهمتری، چون دوام و پایداری خودرو ...

زیبایی نقشی انکار ناپذیر در خرید هر کالای مصرفی دارد اما در حاشیه قرار گرفتن عوامل به مراتب مهمتری، چون دوام و پایداری خودرو، ایمنی، ارزش در برابر پول پرداختی، هزینه نگهداری، مصارف روزانه، تأمین شدن سریع لوازم یدکی، مصرف سوخت و.. خود این پرسش را به وجود می آورد که آیا به واسطه فاکتورهای عموما می توان یک محصول بادوام اما ساده و کم هزینه خرید؟ موردی که تندر 90 از هنگام ورود به کشور با آن دست به گریبان بوده و برخی افراد خرید یک محصول خوش سیمای چینی را به آن ترجیح میدهند.

این مسئله حتی در خصوص برادر بلند قد تندر 90، یعنی داستر که روی همان پلتفرم B0 مشترک سوار شده صدق میکند. پلت فرمی که یکی از رموز موفقیت اتحادیه رنو- نیسان روی مدل های مشترکی چون ساندرو، کلیو، توئینگو، داتسون گو، نیسان ژوک، نیسان کیوب و... بوده است. اشاره به این نکته نیز در نوع خود جالب است که لوگان و پلتفرم B0 آن یک محصول استراتژیک برای فرانسوی ها و صنعت خودروسازی آنها محسوب میشود.

بررسی میدانی تندر 90

ما ایرانی ها وقتی تصمیم می گیریم از یک ماشین تعریف کنیم می گوییم: فقط داخل باکش بنزین و در رادیاتورش آب بریز و یک عمر سوار شو! ( البته تعویض روغن 5 تا 10 هزار تا هم اضافه کنید! ) این مسئله از قدیم در مورد ماشین های تویوتا گفته می شد، اما با پیشرفت مهندسی طراحی و تولید خودروسازان دیگر نیز سعی کردند در کلاس خودروهای اقتصادی روی این سیاست کم و بیش حرکت کنند، اگرچه بازار خودرو و خدمات پس از فروش این روزها یک بازار کاملا مصرفی است و متأسفانه آیندگان و نسل های بعد از ما شاهد معدود خودروهایی حتی از برندهای آلمانی و ایتالیایی خواهند بود که حکم کلاسیک های ارزشمند و خاص را پیدا می کنند.

در هر حال نمود ویژه این طرز تفکر حداقل در خصوص تیپ های مختلف عرضه شده لوگان در کشورمان (ازE0 تا E2 گرفته) به واسطه تجربیات مالکینی که حتی تا بیش از 170 هزار کیلومتر در ایران پهناورمان با اقلیم های گوناگون با این خودرو رانده اند صدق می کند. البته دراین مقاله مقایسه ای، قصد نداریم که مجددا مکررات کرده و برای بررسی لوگان فقط به اعداد و ارقام کاتالوگی و یا تعریف و تمجید، روی آوریم که نظرات مثبت و منفی مصرف کنندگان وطنی در مورد این ماشین خود گواه بهترین و صادقانه ترین بررسی است.



در حقیقت شاخصه هایی که میتوان در مورد این سواری کوچک شهری با موتور 1.6 لیتری و توان 105 اسب بخاری به آن اشاره کرد، موتور پرقدرت (به نسبت اتاق و وزن) و تعریف قدرت به وزن مناسب در چنین کلاس خودرویی است که در کنار جعبه دنده اتومات و بی نهایت نرم و بی صدا و بدون هیچ ارتعاشی به همراه فرمان خوش دست با بیشترین توانایی دفع ضربات و ترمزهای قوی به این موارد افزوده می شوند. اگرچه عرض و ارتفاع درهای این ماشین، ورود و خروج شما را تسهیل کرده و در ردیف جلو و به ویژه عقب مهندسی ابعاد آن، فضایی بزرگ را در اختیار سرنشینان قرار میدهد، اما به واسطه سقف بلند خودرو و ارتفاع عقب ماشین برای افرادی که نخستین بار سوار آن می شوند، کمی حس نا امنی و فاصله گرفتن بیش از حد از زمین را تداعی میکند.

اگرچه فراموش نکنیم همین ارتفاع عقب و شکستگی بین شیشه و صندوق بار سبب دو رخداد مثبت شده: یک صندوق بار بزرگ (که در محصولات داخلی به راحتی با سمند قابل رقابت است ) و البته عدم نیاز به شیشه شوی عقب که درهنگام بارش باران و حرکت خودرو در آزمایش های گوناگون عمال حجم بالایی از قطرات آب روی سطح شیشه سبب کاهش میدان دید نمی گردد. در عین حال یکی دیگر از مضرات بالا بودن بخش عقب، عدم تعادل مناسب این خودرو در طی کردن پیچ های تیز با سرعت بالا و حتی مسیرهای مستقیم با سرعتی بیش از 160 کیلومتر است.

از دیگر محسنات این ماشین، سواری نرم با وجود رینگ های آلومینیمی، به نسبت یکی از رقبای قدر داخلی خود یعنی 206 و 206 پلاس (همان 207 وطنی) است که بدون هیچ تعارف و اغماضی از محصولات جراحی شده و البته خوش رنگ و لعابو هم قیمت و هم کلاس چینی، L90 را نه تنها در مجموع امتیاز کلی با فاصله از چینی های رقیب پیش می اندازد، بلکه معتقدم در یک پروسه 100 هزار کیلومتر در چینی ها باید دنبال سر هم کردن یک لگوی از هم پاشیده گشت، در حالی که در L90 اگر زمان مناسب تعویض تسمه تایم بین 55 تا 60 هزار توسط استاد کار ماهر و شمع مناسب روی 20 هزار تا و فیلتر روغن و بنزین بین 5 تا 10 هزار تا رعایت شود، مثل یک مرد جنگی نه تنها خم  به ابرو نمی آورد بلکه برای فروشش هر زمان آماده مبدل شدن به نقدینگی است و کمترین افت را در قسمت فنی و تزئینی خواهد داشت. طی طریق نمودن و راه رفتن تندر 90 نیز بسیار شبیه برادر قد بلند خود داستر بوده که با توجه به جعبه دنده و پلتفرم مشترک، اخلاق عجیبی نیست. در واقع می توان سواری آن را نرم، با آرامش و علی رغم پشتی بلند با ثبات توصیف کرد و شاید بهترین تعریف از تشابهات دو خودروی سواری و کراس اوور با پلتفرمی مشترک را در مرسدس بنزهای کلاس E و GLK دانست که هر دو هم سواری پایداری دارند و هم حس راندن شبیه به هم، اگرچه استفاده از تکنولوژی های مشترک در دنیای خودروسازی امری بدیهی بوده و کمک شایانی به کاهش هزینه ها و افزایش سود میکند.

بررسی میدانی داستر

مهندسی پیاده شده روی داستر در برگیرنده بسیاری از قطعات مشترک با تندر 90 است که این فاکتور حداقل جدا از بحث پلت فرم و جعبه دنده در فضای داخلی و بخش هایی چون کنسول، فرمان، دسته دنده و. . . نمودی دوچندان دارد. داستر اگرچه در بحث طراحی داخلی چنگی به دل نزده و هیجانی در سرنشینان و راننده ایجاد نکرده و پس از سوار شدنش فکر می کنید بهای پرداخت دو L90 اتومات را برای آن داده اید، اما به دلیل ترکیب خوب جعبه دنده و موتور، هم سواری نرم و بی صدایی از موتور 135 اسب بخاری آن حاصل می شود و هم اینکه ماشین خوش دستی و راحتی بوده و رانندگی در شهر با آن راحت است.

 اگرچه شتاب آن همچون L90 مناسب و خوب است، ولی به شما یادآوری میکند که مرکب زیرپای شما یک جعبه دنده اتوماتیک داشته که کمبود کشش محسوس و یا تنبلی خاصی درحرکت آن به چشم نمی خورد، اما قطعا توقع مانورهای پرقدرت و جاندار نمونه جعبه دنده دستی را از آن داشت. علاوه بر اینکه فضای داخل آن با وجود سادگی محض اما جادار، راحت و خودمانی است و سریعا ارتباط برقرار می کنید.  طراحی ستون ها نیز به گونه ای صورت گرفته که احاطه بر اطراف خودرو خوب بوده و مشکلی در دید وجود ندارد. ترمز داستر نیز کمی نرم و در مقاطعی با تأخیر عمل میکند. اما ضعفی در ایمنی سرنشینان حس نمی شود و مانورپذیری این کراس اوور اقتصادی و ساده اما خوش استیل مورد توجه بوده و چسبندگی آن در مسیرهای ناهموار ایده آل است.

bq61eo1krq0l3yue9o2.jpg

درحقیقت داستر را می توان نمونه کراس اوور شده L90 با کمی تغییرات و تجهیزات بیشتر دانست که صرفا سادگی، بی آلایشی و کیفیت به نسبت پایین ادوات فضای داخلی و آپشن کمتر آن در مقابل رقبای گریم شده چینی از دلایل استقبال نه چندان مناسب مصرف کننده وطنی از آن است.

سواری هر دو فرزند رنو (داچیا) شبیه به هم با خلق و خوی مشابه، قطعات یکسان و در نهایت راندمان فنی نزدیک به هم با کمی فاصله در ارتفاع است که می توان همانند یک جفت دوقلو آنها را فرض کرد که یکی از دیگری بزرگتر بوده، اما تقریبا یک ژن ساخته شده اند. در نهایت نگارنده به استناد تجربه راندن هر دو خودرو ، مراجعه به نظرات کاربران و دوستان مالک هر دو محصول را، با توجه به فاکتورهایی چون ارزش پول پرداختی در مقابل کیفیت، امکانات، به ویژه دوام، استحکام و البته استهلاک قطعات مناسب ترین انتخاب ها می دانم که اگرچه تاکنون نتوانسته بر جو قالب شده بر بازار چینی پسند در این کلاس فائق آید، اما موفق به کسب رضایت عموم مصرف کنندگان خود شده اند .


جدول مقایسه فنی رنو داستر و تندر 90 اتوماتیک :
 

xb6i2ngs1bg7put6knu.png

* مجله ماشین

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سوشا : 1394/4/1512:48:07،
282
193
مرسدس اس کلاسم اگه ایران تولید کنه 2 زار نمیرزه، چه برسه به ال 90 با اون قیافه ضایع و هیکل اندازه پراید و اون قیمت واویلاش
مسعود: 1394/4/1513:02:31،
168
265
سوشا جون شما همون پرایدت یا نهایتا" ماشین چینیتو سوار شو . نمیخواد ماشینی رو که نداشتی واسش حرف بسازی . تا رنج 60 میلیون از نظر فنی و سواری رقیبی نداره تو بازار. حرفتم خیلی با مزه بود که اون فضای داخلش رو که شاسی بلند ها هم فقط بزرگاشون دارند (مثل اندازه سقف بلند) رو با سایز پراید خودت مقایسه کردی . قدر زر زرگر شناسد . هرکی ناراحته خیلی راحت میتونه سوار نشه. میتونه با خرید ماشین های ایران خودرو ( به جز تندر و سوزوکی ) یا ماشینای چینی یک بار برای همیشه مشتری دائمی تعمیر گاه های کشور بشه .
شناس: 1394/4/1513:02:41،
110
37
این مقاله تکراریه و از رو بیکاری ایرانجیب دوباره گذاشتتش.
مهران: 1394/4/1513:21:55،
141
116
کلا یه سری دلال و وارد کننده آشغال چینی ریختن تو این سایت تا تولید رو منفور کنن و واردات رو خوب جلوه بدن
برادر من هر ماشین تولید داخل که مشکل داشته باشه ال 90 مشکل نداره!
منفی دادن شما دلالها هم تاثیری روی حرف منطقی من نداره!
جواب به مسعود : 1394/4/1513:24:11،
96
69
خوب برو کامیون یا اتوبوس بخر سقفش بلند تره
حتما لامبورگینی یا پورش که سقفشون کوتاهه ماشینای مضخرفین نه ......مگه میشه مگه داریم !!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی: 1394/4/1514:16:24،
113
49
به غیرتی تا چه حد؟

تو مذاکرات, فرانسه بیش از هر کشوری ساز منفی میزنه. اونوقت کشور ما شده بازار آشغالهای چهل سال پیش فرانسه و حالا هم رنوهای بدقیافه.
بی غیرتی تا چه حد؟
ارمان: 1394/4/1516:06:47،
43
20
موتور داستر همون موتور مگان هست خیلی این موتور تو دل مگان پرقدرت هست ولی داستر رو فکر نکنم البته داستر با موتور2000مگان از کپچر 1200 سی سی بهتره
سالار: 1394/4/1516:11:20،
68
42
دوستان با تولید کدام خودرو موافقید
رنو مگان ++++++++
رنو تندر و داستر --------
کوشا: 1394/4/1516:52:29،
71
29
رنو بهترین و ایمن ترین وکم اصطحلاک ترین خودروی روز اوروپاست و هم اکنون از المان گرفته تا ترکیه 60% خودروها رنو هستند رنو بهتر از پژو فرانسه نیز میباشد
آرشا: 1394/4/1520:09:58،
51
24
خداییش 3 ساله ال 90 دارم با این رانندگی خشن من تا حالا هیچیش نشده خدارو شکر
میلاد: 1394/4/1522:21:55،
31
15
هزار یورو چه اختلافی ایجاد کرده
امیر: 1394/4/1600:08:51،
37
24
تندر 90 ماشین خوبیه از لحاظ موتور و گیربکس ولی به معنی واقعی کلمه ماشین کامفورتی تیست. همچنین تعادلش رو برای جاده نمیشه به کسی توصیه کرد. متاسفانه ظاهر نچسبی هم داره. این سه تا فاکتور بنظرم جذابیت خوبی موتور و گیربکسش رو کاملا می پوشونه. تو گزینه های موجود زیر 50 تومن نمیشه ماشینی بخوبی تندر پیدا کرد از نظر گیربکس و موتور. ولی بنظرم یه ماشین که برآیند عواملی مثل کامفورت بودن، زیبایی، تعادل و موتور و گیربکس خوب رو داشته باشه به مراتب از تندر که فقط دو تاش و بیشتر نداره (فقط موتور و گیربکس خوب) برتری پیدا میکنه. بعنوان مثال سمند ال ایکس با موتور xu7 بنظر من از خودرویی مثل تندر بمراتب بهتره و قیمت مناسب ترش هم آدم و از تصمیمش مطمئن میکنه. البته نباید به سمند برای چندین سال فک کرد. باید صفر خرید و بعد از اتمام گارانتی یا نهایتا دو سال ردش کرد.
aref: 1394/4/1512:50:25،
94
24
برای چی دو تا ماشین کاملا متفاوت چه از نظر قیمت چه امکانات چه کاربری و چه سال تولید را باهم مقایسه میکنید؟
نکته اینجاس که حتی داستر رو هم با اسم ایرانخودرو آدم یه جوریش میشه بخواهد بخرد
م: 1394/4/1513:02:48،
49
66
میخوان از محبوبیت نسبی L90 برای فروش رنو داستر استفاده کنن.
مقاله تابلو سفارشی تهیه شده
م م : 1394/4/1513:23:11،
38
19
داستر چه ربطی به ایران خودرو داره؟
رضا: 1394/4/1513:41:21،
26
15
نه عزیزم این مقاله مال مجله ماشین تیر ماه 94 ه
آفرودر حرفه ای: 1394/4/1522:14:05،
16
24
نکتش اینه که جفتشون تولید داچیای رومانی لاین ارزون ساز رنو هستن احتمالا بخوان داستر هم بزنه پارس خودرو و پلت فرمشونم مشترکه فقط خدا کنه مدل چار چرخشم بزنن باسه بازنشستگیم خوبه... شیش دنده دستی با قفل 50 50نزدیکترین چیزی که یه ماشین بی شاسی به شاسی بلند واقعی می تونه بشه خداییش از کولیوسم مردونه تره
کریم: 1395/12/1509:00:06،
2
2
دلیلش اینه که قیمت جهانیش فقط هزار یورو گرونتره. ینی داستر و لوگان ال 90 تقریبا هم قیمتن. ولی تو ایران داستر بیشتر از دوبرابر تندر فروخته میشه
ساسان: 1394/4/1512:51:11،
47
248
هر دو لگنی بیش نیستن
فقط پژو پارس LX TU5 داشبرد جدید
تیرداد: 1394/4/1514:25:28،
87
32
تو درست میگی برین زود لگن lx داشبورد جدید بخرین اقا نخرید من خریدم مثه سگ پشیمونم

1000 تا باهاش رفتم سر سیلند سوزند

بردم نمایندگی برا تعمیر یک هفته اس اونجاست

میگن در خواست قطعه دادیم فعلا نیومده
پشیمان م م م م م م از خریدش
فنی: 1394/4/1514:46:02،
36
106
یچیزی بگو بگنجه!!! tu5 سرسیلندر سوزوند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! من با tu5 امپر جسبیده 3 ساغت تو کوه رانندگی کردم هیچیش نشد، اصلا میدونی در مورد چی حرف میزنی؟؟؟
عجیب: 1394/4/1515:23:54،
33
43
هر ایراده دیگه ای می گرفتی میشد قبول کرد الا سر سیلندر
احتمالا با موتوره 405(L3) اشتباه گرفتی.
در پاسخ به فنی : 1394/4/1516:16:00،
63
18
البته در سرازیری کوه پارس LX در جاده صاف کم می آورد بعد چطور سه ساعت آن هم در کوه حتما هم آفرود رانندگی کردی ؟؟؟؟؟ خالی بستی ها
پاسخ به فنی: 1394/4/1516:35:37،
55
19
آقای فنی
خیال کردی این موتور TU5که میگن، همون موتور 206 تیپ 5 فرانسه است؟!!
نخیر جانم، الان نزدیک به دوسال است که این موتور ایرانیزه شده !
پس اون ینده خدا حرف نادرستی نزده است.
اول تحقیق بعد صحبت کردن.
فنی: 1394/4/1516:44:01،
26
35
من گفتم tu5، نگفتم پارس lx اونو با 206 تیپ 5 بودم و در مورد واشر ماشین گفتم نه در مورد کشش مهندس!!!!
اما پارس ال ایکس هم موتورش همونه و من روش شرط میبندم. تو کشش هم مطمئتم کم نمیاره. البته کسانی که با این موتور رانندگی نکردن یا بلد نیستن که چطور باید رانندگی کرد فکر میکنن کم میاره رو 206 هم همینطوری بود ولی آخرش همونا با اون موتور هایی که فکر میکنن اینو میگیره کلا جا میمونن D:
فنی: 1394/4/1517:11:53،
23
27
آقای پاسخ به فنی شما اول برو تحقیق کن بعد حرف بزن. من که کارم همینه.

موتور tu5 خیلی بیشتر از 2 ساله که تولید ایران شده و ایران خودرو از همون ابتدا فکر کنم سال 86 - 87 تقریبا از همون زمانی که شروع کردن به تولید sd و تیپ 5 رو متوقف کرد، امتیازشو خرید از پژو و داخل ایران تولید میشه.
ولی بازم ایراد واشر سرسیلندر و سر سیلندر توشون واقعا نایابه. کلا tu5 ایراد موتوری بسیار کمتری داره نسبت به سایر موتورهای ایران پژو داخل ایران چه به قوب شما ایرانیزه چه فرانسویزه چه چینیزه چه هر جای دیگه ایزه شده!!! D:
farbod: 1394/4/1512:52:13،
44
32
احسنت به این توصیف کامل ...
مبین: 1394/4/1513:21:28،
132
26
من کاملا با نویسنده موافقم البته برای اولین بار .چون من هر دو ماشین را دارم ال 90 پارس خودرو هم داستر 2015.منصفانه و دقیق بررسی شده بود.

به شخصه نظرم خرید داستر نبود فقط یه ماشین اتومات وارداتی غیر چینی میخواستم که پارسال با 88 تومن داستر گیرم اومد و حالا بر خلاف انتظار خودم کاملا ازش راضیم چون تجربه مگان فول اتومات را هم دارم هندلینگ بسیار خوب و سواری نرم و گیربکس عالی و بدون ضربه و کم مصرف(مشابه مگان)شهر با کولر 9.5 وجاده 7 و از همه مهمتر جادار بودنش در عین سایز بسیار مناسب برای ترافیک تهران.مکانیک و لوازم مصرفیش هم فراوانه چون با مگان و ال نود مشترک هست. فقط فرمانش مثل مگان نرم نیست.

انتظار خاصی از داستر نداشتم ولی سورپرایزم کرد!اگه کسی دنبال آپشن بازی نباشه قطعا از خریدش پشیمان نمیشه.
Amir: 1394/4/1512:52:34،
102
53
ال 90 خیلی باحاله چراغ عقبش مثل کله قند میمونه

احسان: 1394/4/1512:53:04،
42
17
عجب مقایسه ای بود !
مهدی: 1394/4/1512:59:47،
153
30
داستر ماشین نرم کم استهلاک کم هزینه پرشتاب قوی است
کیفیتش عالیه
باید روند تا شناخت
نه ا ینکه از دور نظر داد
مهدی : 1394/4/1513:19:13،
48
37
نوشته سواری نرم تر نسبت با 207 نمیدونه که 207 یه خودرو اسپرت طراحی شده درسته که تندر از لحاظ فنی خوبه ولی اصلا طراحی و خوش استیلی و اپشن و پایداری و جوون پسندی نداره کولر 207 میزنی بعد یه ربع یخ میزنی در صورتی که کولر تندر اصلا خنکی و باد نداره کلاس بدرد سن بالای 40 میخوره
شب بخیر : 1394/4/1514:58:47،
47
25
برادر من طراحی اقتصادی و جوان نپسندانه تندر دلیل بر ضعف اون نمیشه.شما اگر کولر تندر نود را تا به حال روشن میکردی هرگز این نظر را در رابطه با کولرش نمیدادی.درسته که کولرش بر قدرت موتور خیلی تاثیر داره اما اصلا با خنک کردن آن تا بحال هیچکس مشکل نداشته.در ضمن هرکس که تندر 90 میخره پیر مرد و یا بی سلیقه نیست.بلکه ایمنی و کیفیت را بر زیبایی و تجملات الکی و دروغین که در خودرو های چینی دیده میشود ترجیح داده
جواب مهدی: 1394/4/1520:17:48،
28
15
اقای مهدی 207 نه و 206 پلاس !چرا ما باید پول بدیم به همون 206 و خودمونو گول بزنیم 207 سواریم؟؟؟؟ بعد آپشن 207 چیه؟ پرواز میکنه؟ نه جدی برا من سواله 207 چه آپشن خاصی داره که مثلا ال 90 نداره؟
رضا: 1394/4/1513:21:50،
83
22
جالبه :
11000 یورو = 95 میلیون
10000 یورو = 50 میلیون
ایرانی: 1394/4/1513:25:02،
85
27
11000 یورویی 1200 سی سی
مهران: 1394/4/1514:56:02،
39
23
حالا ابن رفیقمون نوشته 1200 سی سی میگم حواسش نبوده ولی بیش از 50 نفری که بهش مثبت دادن رو موندم
عزیز من اون کپچر هست که 1200 سی سی
داستر 2000 سی سی هست

یعنی خدا وکیلی به این نتیجه رسیدم که این مثبت منفیها یعنی کشک!!!!
رفیق: 1394/4/1515:57:57،
23
16
مهران جان داستر 1200 توربودیزل هم هست.
م م: 1394/4/1516:12:37،
21
18
سال ٢٠١٤ در آلمان قيمت گرفتم مدل ١٦٠٠دو دف اتومات مانيتوردار١٤٧٠٠يورو بود و مدل ١٥٠٠توربو ديزل منوآل ١٢٠٠٠يورو قيمت داشت،اتومات ٢٠٠٠هم اونجا نبود اينهايي كه نگين خودرو آورده همه سفارش عرب هست
میراژ: 1394/4/1522:34:00،
12
22
10000 یورو مال لوگان جدید هست که ساخته شده به تازگی و نه ال 90 ایران! ال 90 ایران باید حدود 6 تا 7 هزار یورو باشه
سلام: 1394/4/1513:30:48،
32
18
متاسفم واسه اینگونه تبلیغات ایرانجیب واقعا خنده داره ارزش در مقابل پرداخت که محشره مردمو چی تصور کردین
منوچهر: 1394/4/1513:31:00،
59
16
خدای حال کردم راست میگه چراغ عقبش مثل کله قند شب حنا بندون میمونه!!!!ولی انصافا ال90ماشین چابکیه مصرف خوبیم داره نسبت به سمند پژو پارس و405خیلی نرمتره
فنی: 1394/4/1514:49:18،
16
39
ال90 نسبت به سمند پژو پارس و405خیلی نرمتره؟؟؟؟؟؟
میشه بگی نرمی چیه؟؟ مطمئنم نرمی تعویض دنده منظورته!!!!
زد: 1394/4/1513:33:26،
79
20
بارهـا گفتم هـفده ماه هـست كه رنو داستر دارم هـفتاد هـزار كار كرد داره چون كارم شهـرستانه هنوز بيصدا و نرمه كولر خوب مصرف كم و جا دارى كه واقعا تو مسافرت بدرد ميخوره فقط دو بار لِنت ترمز عِوَض كردم و روغن و فيلتر يكبار هم تعمير گاه نرفتم فقط دروغ نگفته باشم تو تعويض روغنى ترمز دستى را برام رگلاژ كرد هـمين و بس واقعا كم استحلاكه ولى بدون اپشن البته نسبت به قيمتش عاليه ضمنا از دوستان خواهـش ميكنم هـر ماشينى را تو رنج خودش مقايسه كنيد
ممل: 1394/4/1513:45:57،
34
60
رنو کلن اشغال ساز اروپاییه خدایش ببینید کجای اروپا فروش داره اروپای شرقی سابق وترکیه بعنوان ماشین خدماتی ودم دستی ودیگر هیچ صدرحمت به پژو!
مبين: 1394/4/1515:25:32،
31
18
ممل جان جسارتا شما چند بار اروپا رفتي كه به اين خوبي به بازار فروشش هم اشراف داري؟انشالله يه بار گذرت به فرانسه و آلمان بيافته،متوجه ميشي كه اشتباه ميكني!
شما تا حالا لتتيود لاگونا اسكالا سفران و رنو كليو و كپچر و فلوءنس را ازنزديك ديديد يا روندي؟اتفاقا در آلمان كه خودشون آخر ماشين ساز هستن به شكل عجيبي از داچيا و اسكودا استقبال شده خصوصا داستر و مگان هاچبك(اسكالا)
نور: 1394/4/1520:15:55،
24
20
اتفاقا برند رنو از پژو خیلی شاخ تره برو سرچ کن آمار فروشو ببین و ببین چه برندی اقتصاد فرانسه رو از بحران نجات داد با همکاری با نیسان و داچیا
کیانا: 1394/4/1513:48:26،
36
13
آخه وقتی دو تا ماشین وقتی تفاوت قیمتشون دو برابره چرا با هم مقایسه میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آرش: 1394/4/1513:49:23،
31
65
خیلی دوست دارم اونایی که حدود 100 میلیون میدن بابت داستر رو از نزدیک ببینم....
با این مبلغ میشه خودرو های شاسی بلند واقعی کارکرده هیوندای و کیا مثل سورنتو و اسپورتیج و توسان و سانتافه و حتی نیسان مورانو خرید , درسته که اینها کارکرده هست ولی زیبایی دوام کلاس خودرو و از نظر آپشن هم که کلا قابله مقایسه نیست , میشه خرید ...مثلا سورنتو مدل 2009 الان حودو 95 میلیون هست اما حجم موتور 3400 سی سی قدرت موتور 245 اسب بخار دو دیفرانسیل و کلی آپشن ....
فقط حسن داستر در مقابل اینها صفر بودنش است که به نطر من ارزش انتخاب را ندارد.
آرش 2: 1394/4/1513:57:28،
66
19
هزینه نگهداری کارکرده خودروی خارجی میدونی چقدره
اصلا خارجی داشتی
آمنا: 1394/4/1520:15:04،
31
18
حرف شما تا حدودی درسته اما سورنتو 2009 دیگه وقت خرجشه من برادرم سانتافه داشت خیلی هم عالی بود مدل 2008 اما امسال فروخت چون خرج داشت!
آرش: 1394/4/1522:37:15،
18
28
بله من خودم یه توسان ۲۰۰۸ دارم از ابتدا هم دسته خودم بوده نزدیک به ۷سال، ولی تا الان بجز موارد مصرفی هیچ هزینه دیگه ای برام نداشته و نخواهد داشت ...درضمن اگر هم به خرج بخوره نهایت ۷ یا ۸ میلیون خرج میکنی و یک عمر ازش لذت می بری... البته از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق ....من به شخصه یه موی گندیده ماشین های با اصالت را به این ماشین عقب افتاده از نظز ظاهر و باطن نمیدم آدم توی داستر میشینه یادپراید براش تداعی میشه....
م م: 1394/4/1600:36:15،
24
21
اتفاقا توسان مدل پايين(٢٠٠٧)هم بسيار طراحي بيخود و ضايعي داره ،ما گفتيم خودت حتما ب ام و سواري اينقدر به طراحي داستر گير دادي!
روی: 1394/4/1609:02:11،
22
15
آخه توسان 2008 که آخر طراحی مزخرفه که از پراید بدتره
کیارش: 1394/4/1513:50:31،
51
51
من هر وقت یه ال90 از جلوم رد میشه تصورم اینطوره که یه آدم یه دیگ گذاشته رو سرش و داره فرار میکنه......
شروین: 1394/4/1514:09:12،
31
52
اولا رنو داستر نه " داچیا داستر "
لطفا سرچ کنید که این ماشین در اصل داچیا ( ساخت رومانی ) هست و نه رنو
دوما داستر به عنوان یکی از فاجعه ترین اتومبیل های دهه اخیر شناخته شده
این موضوع رو هم سرچ کنید ( یادمه که حتی از کولرش ایراد گرفته بودند! )
ضمنا مقایسه یه سدان با یه کراس اور واقعا عقلانی نیست
فردا لطفا مقایسه الانترا و وراکروز رو هم بزارید !
جواب به شروین: 1394/4/1515:05:31،
43
13
رنو داستر با بیشتر از یک میلیون دستگاه فروش "پرفروشترین کراس آور در جهان" هست که در 15 کشور تولید یا مونتاژ میشه، فقط کافیه به ویکی پدیا مراجعه کنی
شروین: 1394/4/1515:51:18،
25
29
به عنوان مثال نتایج ایمنی این ماشین فاجعه س :
3 ستاره ... برای ماشینی با این ابعاد
و موارد دیگه ...
عماد: 1394/4/1520:13:46،
23
17
آقای شروین شما از کمبود اطلاعات رنج میبرید!!!
شما بیارید مثلا کاپرا رو هم تو همین تست که داستر شد انجام بدید ببینید 2 ستاره هم نمیگیره! بعد تستی که داستر شده متفاوت است از تستی که سال 2000 206 شد و این تست بسیار سخت گیرانه تر شده! از طرفی توجه کنید داستر یک خودرو اقتصادی است و نه لوکس
شروین: 1394/4/1622:59:08،
15
17
جناب عماد
بنده حرفی از کاپرا زدم که شما میفرمایید کاپرا نمیتونه 3 ستاره بگیره ؟!
ممنون میشم لطف کنید بگید کدوم یکی از اطلاعاتی که دادم غلط بوده که میفرمایید از کمبود اطلاعات رنج میبرم !
دانيال: 1394/4/1514:23:56،
29
51
كاري به استهلاك كم ال ٩٠ ندارم . ولي سمند ال ايكس مخصوصا اي اف سون هم ظاهر زيباتر و هم سواري نرم تر و امن تري داره . صداي موتور اي اف سون فوق العاده زيباست شبيه صداي موتور خودروهاي وارداتي و به روزه . رانندگي با سمند خيلي لذت بخش تر از ال ٩٠ هست . ولي خب سمند ماشين پر استهلاكيه . ما ايرانيا وقتي مجبوريم سوار اين ماشينا بشيم به شخصه ترجيح ميدم سمند سوار شم تا ال ٩٠ . البته همشون آشغالن !
....: 1394/4/1515:37:49،
23
38
دمت گرم حرف حقو زدی ef7 از هر نظر از تندر سر تره قیمتشم کمتره صدای موتورش فوق العاده کم و روونه مصرف گازشم عالیه
حمید : 1395/8/1719:43:57،
13
4
همسایمون یدونه ef7 صفرشو پارسال خرید ،الان 4 ماهه هر موقع از توی کوچه رد میشم میبینمش در کاپوتش بازه تا کمر رفته تو موتور ، خخخخخخخخ
حمید: 1394/4/1515:08:19،
23
24
همه چیزش اصن فرض بزاریم خوب
صد میلیون بدی ترمز کاسه ای؟؟؟؟
از توهین هم بدتره
علی: 1394/4/1515:19:51،
17
21
سلام امروز دعوتنامه ماشین من اومده ی دونه پارس ال ایکس تحویل تیر وقتی رفتم نمایندگی برای واریز وجه گف 100تومن جریمه تاخیر ماشینم میشه و ماشینو 25/05تحویل میدیم چرا اینجوریه کسی میدونه؟
امکان داره زودترم تحویل بذن؟
!!!!!!!!!!!: 1394/4/1515:37:20،
26
15
وقتی تندر 10000 یورو میشه پنجاه میلیون تو ایران پس چطور داستر 11000 یورویی نمیشه پنجاه و پنج میلیون نه شصت میلیون که میشه صد میلیون !!!!!!!!!!!!!
اصغرآقا: 1394/4/1515:45:52،
17
17
ال نود اتومات بهتره يا برليانس اچ330 اتومات؟؟

ميشه نظر واقعي بديد نه نظر تعصبي؟؟؟
سلام : 1394/4/1516:33:34،
47
19
واقعا سوال داره؟
کجای دنیا برند مسخره و بی نام و نشان برلیانس را سوار میشوند؟!
قیافش خوبه؟کیفیتش خوبه؟بازارش خوبه؟قطعاتش پیدا میشه؟موتورش قویه؟....
خودرو های چینی هیچ مزیتی ندارند.والسلام
دلال ها منفی فراموش نشه
پاسخ علي: 1394/4/1516:04:31،
19
14
كلا حساب كتاب نداره. هر جور دوست دارن رفتار ميكنن جايي هم نيست اعتراض كني. من ال نود تحويل آبان 93 پارس خودرو با 10 تومن وام دارم الان دعوتنامه زوري اومده پارس تندر بدون وام.
ali: 1394/4/1516:22:29،
19
17
خب یعنی امکان داره زودتر از اینی هم که گفن تحویل بدن؟
علی: 1394/4/1516:29:10،
24
15
تو ایران به یورو نمیدن بخریم!!؟؟
باید حتما تومن باشه؟!
پ ع: 1394/4/1516:35:23،
15
9
بله احتمال داره خصوصا ال ايكس كه الان خيلي موجودي دارن و تو بازار ميتوني به قيمت كارخونه پيدا كني
محمد: 1394/4/1517:01:46،
32
15
بنده در تاریخ 1/3/1390 یک ماشین ال نود e2 پارس خوردویی خریدم....تا امروز بعد از 115 هزار کیلومتر بجز مواد مصرفی و بنزین و یک بار تسمه تایم دیگر هیچ خرجی نکرده ام...خدا پدر اونیو بیامرزه که این ماشینو وارد ایران کرد...بنده به قیمت 13/750 خریدم...راضی ام آقا ...
پاسخ به فنی: 1394/4/1517:16:42،
17
17
سواریش نرمتره رفیق باهم مقایسه کردم.یادت باشه سیستم فنر بندی و تعلیقش بروز تره نسبت به ماشینای فوقه که گفتم
احمد: 1394/4/1517:28:31،
19
36
فقط پارس elx 2000
ملك: 1394/4/1517:33:32،
30
13
خدا هم ازت راضي باشه ولي ميتونن ماشيناي بهتر با قيمت خوب وارد كنن ولي نميكنن ديگه. خدا لعنت كنه.

منم سه سال داشتم راضي بودم فقط خيلي سادست ديگه آپشن خاصي نداره.
ابوذر: 1394/4/1518:05:39،
30
14
سلام دوستان ...من هم با خیلی از دوستان موافقم ال 90 ساده است آپشن نداره و شاید هم بد قیافه باشه من از سال 89 یه پارس خودرویی زیر پام هست خیلی راضی هستم ازش فقط بنزین ریختم و والسلام ...
آرش: 1394/4/1520:11:04،
21
16
آخه همچین میگن آپشن انگار پارس اس کلاسه ال 90 زیان! آخه پارستونم که ههیچی نداره که!!!
رضا: 1394/4/1518:50:03،
24
40
خداییش هیچ وقت از ال90خوشم نیومده.بعدش که داسترا دیدم واقعا بیاد تهوع افتادم.
اه
آمنا: 1394/4/1520:10:24،
31
15
شما پارس داشبورد جدید سوار شو هر روز برو تعمیرگاه!
کارشناس: 1394/4/1519:31:43،
29
17
رنو داستر ماشین ارزشمندی است چون در عرض چهار سال تولید ان
تعداد یک میلیون از ان در اروپا و سایر کشورهای جهان فروش رفته است. البته هدف تولید ان خودروی شاسی بلند ارزان قیمت برای
اقشار متوسط دنیا است که متاسفانه وقتی در ایران وارد شد میشود خودروی اغنیا.!!!!
جهان: 1394/4/1521:54:06،
20
17
آخه این دوتا غیر از برندشون چه ربطی بهم دارن آخه؟؟؟؟ عین اوایل 206 که با 405 مقایسه میکردن!!!!
احمد: 1394/4/1522:50:11،
30
32
خدمت دوستانی که از ال90 تعریف می کنند: سه سال مدل 87
از صفر داشتم با 40000 کارکرد سال 90 فروختم و دیگر هیچوقت
به این خودرو باز نخواهم گشت.داخل خودرو فوق العاده ساده و کسل کننده همراه با صندلی که برای سرنشین و راننده در مسافرت
اذیت کننده است. وقتی کولر روشن می کنی موتور سکته واز قدرت
ان به طرز عجیبی کم می شود.در سرعت بیش از 120 کیلومتر هندلینگ و کنترل از دست راننده خارج می شود و...در اخر همین
تعریفهای بیش از حد باعث قیمت 44 میلیونی ان شد.!!!!!
hooman: 1394/4/1602:08:09،
19
24
حرف کاملا درستی بود... این موضوع را من هم کشیدم... دوستان عزیز من هم ال 90 داشتم و واقعا سرش عذاب کشیدم...
سعید: 1394/4/1611:01:01،
26
19
نمیدونم تو این مملکت یا همه چی باید بالا باشه یا پایین حد وسط نداریم دوست عزیز من خودم ال 90 مدل 87 دارم حدود 260000 کیلومتر هم کارکرد داره تا به الان هم فقط خرج روغن بنزین دادم از نظر نفس هم با کولر و بدون کولر بعد از این همه کار هنوز کم نمیاره . شما اگه ال 90 سوار بودی میدونستی که این ماشین اگه فقط یه مزیت داشته باشه اونم شتاب و قدرت خوب ماشینه .درسته امکانات این ماشین کمه ولی بجاش نمیخواد هر روز بخاطر یک سنسور الکی تو این نمایندگی یا اون نمایندگی باشی اگه قرار ال 90 رو با تویوتا مقایسه کنیم خوب نتیجه مقایسه معلومه اما دوست عزیز یک مسیر رو یه بار با ال 90 برو یک بار هم با پژو بعد ببین صدا و ضربه ای که وارد اتاق میشه در کدوم یکی بیشتره . من نمیگم ماشین فلان سوارم ولی هم 405 داشتم هم سمند و هم 206 به نظر من تو این ماشین ها اگه کسی دنبال ماشین بی دردسر و کم خرج میگرده باید ال 90 بگیره
رضا: 1394/4/1602:07:01،
19
33
من خودم تو کار ماشین هستم.ماشین زیاد تو دستم میتتبه ولی جدی ماشین مضخرفتر و زشت تر از ال90ندیدم.
آخه ادم دلشا به چی این ماشین خوش کنه؟
آرش: 1394/4/1609:02:30،
26
7
شما دلال پارس هستید
امیر: 1394/4/1609:14:46،
17
15
مقایسه برای دو خودرو هم کلاس انجام میشه، نه برای یه کراس اور 2000 سی سی با یک سدان 1600 سی سی...
محمد: 1394/9/1313:46:39،
29
4
من ه نظر همه دوستان احترام می گذارم و دنبال کل کل کردن هم نیستم. تنها نظر شخصی خود را می گویم و انتخاب را به عهده شنونده می گذارم.من هم مثل همه منتقد مونتاژگران داخلی ( ایران خودرو وسایپا هستم) اما در رابطه با ماشین چینی پس از بررسی و مطالعه به این نتیجه رسیدم: اکثر خودروهای چینی توسط یک موسسه چینی نه بین المللی تست ایمنی می شوند. سایت اینترنتی این موسسه زبان انگلیسی را پشتیبانی نمی کند ، حتی با مترجم گوگل هم سازگاری ندارد. تا کنون خودروسازهای مختلف چینی ( حتی آنهایی که با شرکت های معتبر اروپایی همکاری می کنند : مثل برلیانس) خواسته اند خودرو به اتحادیه اروپا صادر کنند اما به علت ضعف در تست ایمنی اروپایی ( یک تا دو ستاره از 5 ستاره) از صادرات وامانده اند. این در حالی است که در سایر موارد چین بازارهای جهانی را با چالش مواجهه کرده است. پس
ایمنی ال90، پژو پارس و سمند بالاتر از چینی هاست.
علیرضا: 1395/1/1111:15:49،
12
6
آقا اگر قیمت داستر در حد 70 میلیون بود البته نوع دو دیفرانسیل اون برای خریدش شک نمیکردم واقعا ماشین فوق العاده ایه
علی: 1395/1/1918:32:34،
11
6
از نظرات همه دوستان استفاده کردم
hamid: 1395/5/3109:21:53،
32
16
نگین خودرو خیلی شرکت بد قولیه. الان دوماهه که می خواهد سود مشارکت بده ولی امروز و فردا می کنه. به نظرم بهتره دیگه شماها گولشو نخورید.
عرفان: 1395/6/1001:56:00،
26
20
دوستان من. تصمیم دارم تندر اتومات بگیرم.نزدیک 200 کیلومتر تو جاده باهاش رانندگی کردم و واقعا از عملکرد گیربکس و نرمی اون موقع تعویض دننده ها راضی بودم.از نظر فنی با کیفیت ترین محصول ایران خودرو هست. دو بار پژو پارس داشتم هردوشون واشتر سر سیلندرشون به فنا رفت. تندر اتوماتیک درسته که هیچ اپشنی و قیافه ای نداره ولی جاداره و موتور و گیربکس خوبی داره.
مریم: 1395/6/1312:28:13،
25
20
سلام، ما چند وقتیه که ال 90 اتومات خریداری کردیم. قبلا هم توسان داشتیم برای مدت زمان طولانی. حرفی نیست که توسان با قیمت 150 میلیون تومن یه کلاس و ابهت خاصی داره اما افسوس میخورم چرا اینهمه سال دنبال ماشین های کره ای گرون بودیم. ال90 واقعا برامون پاسخگو بوده. نرم و راحت و مستحکم. توسان به خاطر قیمت بالایی که داره همیشه مشکل پارکینگ داشتیم که مبادا کسی بزنه کسی بدزده و ... اما با داشتن تندر90 از هر لحاظ خاطرجمع شدیم و از طرفی پول کمتری هزینه کردیم و به نظرم اگه خیلی دنبال قیافه و ظاهر ماشین نباشی اولین و بهترین گزینه است.
رضا: 1395/9/2115:58:22،
7
4
از سال 1390سوار ال نود هستم.حقیقتا درزی 5سال کوچکترین اذیتی ازش ندیدم.خدا خیرش بده.در جواب اونهایی که از کیفیت لوگان سوال میکنند جواب میدم لوگان یک همسر زشت خوش اخلاق و صالحه که به هزار تا خانوم قر وفر دار می ارزه.
Ali: 1395/11/703:31:55،
6
5
من ١٠ سالي پژو سوار بودم
دو تا ٤٠٥ صفر يه دونه پرشيا و يه سال هم سمند زير پام بود- كلاً كارم جوريه كه زياد راه ميرم با ماشين.
سال ٩١ بعد از تعريف دوستان بر خلاف ميل خودم يك تندر e2 خريدم . همون اول به خاطر عدم تعادل لاستيك ١٦-٦٠-٢٠٥ انداختم .
تا الان ٢١٠ هزار تا باهاش راه رفتم آخ نگفته، نه جلو بندي نه موتور گيربكس فقط آب و روغن و لنت و كلاً مصرفي عوض كردم . الانم ميخام بفروشم دوباره يه صفر بخرم .با اين پول واقعاً رقيب نداره.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما