کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۳۴۶۱دوشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۹۱۵۵۷ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر مشخص شدن نتایج همه پرسی روز گذشته یونان با افزایش نسبی روبرو شده است.

مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با طرح پیشنهادی نهادهای بین المللی برای اعطای کمک های مالی جدید مخالفت کردند. این مساله موجب شد تا تقاضای طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا نیز در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1170 دلار رسید ولی سپس با اندکی کاهش به 1169 دلار رسیده است. قیمت طلا در بازار نیویورک آمریکا نیز در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه با افزایش یک درصدی روبرو شد و به بیش از 1174 دلار رسید ولی سپس بار دیگر با افت نسبی همراه شده است.مخالفت مردم یونان با اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر و طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی موجب شده تا احتمال ورشکستگی و خروج این کشور از منطقه یورو افزایش یابد.

آمارهای رسمی نشان می دهد که بیش از 61 درصد مردم یونان با بسته پیشنهادی نهادهای بین المللی مخالفت کرده اند. این مساله بسیاری از بانک های یونانی را در آستانه ورشکستگی قرار خواهد داد. یونان خواستار کمک های مالی بیشتر بانک مرکزی اروپا به بانک های این کشور شده است.در صورت ورشکستگی یونان و خروج از منطقه یورو، آتن مجبور به معرفی پول ملی جدیدی خواهد بود تا با بحران مالی و اقتصادی مقابله کند.

پس از اعلام نتایج همه پرسی یونان، ارزش یورو پول واحد اروپایی با کاهش روبرو شده و شاخص سهام آمریکا نیز کاهش یافته است.

برپایه گزارش سایت طلا، بانک مرکزی هند و وزارت دارایی این کشور نیز در حال بررسی شرایط تغییر واردات طلا و نقره هستند. هند طی ماه های گذشته قوانین سختگیرانه ای را برای واردات رسمی فلزات گرانبها به خصوص طلا وضع کرده و تعرفه واردات را بارها افزایش داده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و اروپا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر تاثیر نتایج همه پرسی اخیر یونان بر بازارهای بین المللی هستند. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روز جمعه سخنرانی خواهد کرد و سرمایه گذاران بین المللی به دقت سخنان وی را زیر نظر خواهند داشت.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها