کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش بالای 10 درصدی قیمت شیر عملیاتی شد + سند


کد خبر : ۱۳۴۲۴یکشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۳۹۱۷۰۸ بازدید

هنوز چند روز از اطلاعیه دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور درباره تصمیم گیری در خصوص قیمت لبنیات بعد از ماه رمضان نگذشته که افزایش قیمت صنایع ...

هنوز چند روز از اطلاعیه دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور درباره تصمیم گیری در خصوص قیمت لبنیات بعد از ماه رمضان نگذشته که افزایش قیمت صنایع لبنی بالاتر از نرخ مصوب 10 درصدی آغاز شد.

بعد از اعلام رسمی افزایش 10 درصدی قیمت فرآورده‌های لبنی توسط وزیر صنعت و اتحادیه لبنیات، حواشی زیادی در بازار مصرف و میان صنایع لبنی ( تولید کنندگان) ایجاد شد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد که افزایش قیمت شیر کار دولت نبوده و ستاد تنظیم بازار این کار را انجام داده است و برای برگشتن قیمت این محصول اقدام می‌کند.

همچنین دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور اطلاعیه داد" ادعای تصمیم‌گیری در خصوص افزایش قیمت پنیر، شیر و ماست در دولت و آنچه در این زمینه به نقل از محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در برخی از رسانه‌ها منعکس شده کذب محض است و تاکنون بررسی نرخ محصولات لبنی در هیچ یک از جلسات هیات دولت مطرح نشده است. درخواست خرید شیر خام با قیمت 1440 تومان از دامداران که ارتباط مستقیمی با نرخ محصولات لبنی دارد در یکی از جلسات ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها مطرح و اتخاذ تصمیم راجع به تغییر نرخ محصولات لبنی به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده است."

این تصمیم همراه شد با اعلام صنایع لبنی درباره اینکه در صورت ابلاغ نرخ های جدید ستاد تنظیم بازار به کارخانه ها نیز اقدامی برای افزایش قیمت نخواهند کرد، ولی هنوز چند روزی از این حرف‌ها نگذشته بود که بدعهدی برخی صنایع لبنی آغاز شد.

بنابر گزارش میدانی خبرنگار تسنیم در مراجعه به یکی از فروشگاه زنجیره ای مشخص شد، یکی از صنایع لبنی پرفروش، شیر، ماست و پنیر خود را با تخفیف 22 درصدی عرضه می‌کند این در حالی است که افزایش قیمت جدید خود را نیز بیشتر از میزان مجاز، به طور هم زمان اعمال کرده است.


تخطی ازسقف 10 درصدی افزایش قیمت لبنیات

بنابرگزاش‌های منتشر شده، براساس تصمیم اخیر ستاد تنظیم بازار صنایع لبنی تنها اجازه افزایش 10 درصدی قیمت محصولات خود را دارند اما افزایش قیمت جدید اعمال شده بیشتر از سقف مجاز است به طوری که شیر کم چرب یک لیتری که قبل از مجوز گرانی 2500 تومان به فروش می رسید با اعمال گرانی 10 درصدی باید 2750 تومان به فروش می‌رسید در حالی که قیمت این محصول به 2800 افزایش یافته است.

گفتنی است که افزایش قیمت خزنده فرآورده‌های لبنی و سایر کالاهای پر مصرف، یکی از شگرد‌هایی است که برخی صنایع لبنی برای بالا بردن قیمت خود بر گزیده اند تا مصرف کننده به تدریج خود را با افزایش قیمت‌ها وقف دهد، به طوری که در سال گذشته نیز صنایع لبنی، مجوز افزایش 15 درصدی لبنیات را به یکباره اعمال نکردند اما این مرتبه ظاهرا ماجرا متفاوت است.

لازم به یاد آوری است که این افزایش قیمت هنوز در تمام برند های تولید کننده فرآورده‌های لبنی آغاز نشده است.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها