کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال کاهش قیمت مسکن


کد خبر : ۱۳۲۶۹سه شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۴۳۵۹۳۱ بازدید

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است: اگر طی چند روزه آینده شاهد توافق هسته‌ای باشیم خانه ارزان می‌شود و از این شرایط افت و رکود ...

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است: اگر طی چند روزه آینده شاهد توافق هسته‌ای باشیم خانه ارزان می‌شود و از این شرایط افت و رکود نیز خارج شویم.

محسن ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، از افت و رکود شدید در بازار رهن و اجاره مسکن در کرمانشاه خبر داد و توضیح داد: تعداد زیاد آپارتمان‌های خالی باعث شده امسال تغییری در نرخ اجاره‌بها نداشته باشیم و اگر کمتر نشده باشد، بیشتر نشده ‌است. دلیل آن نیز افزایش بی‌رویه تعداد واحدهای مسکونی است.
 
وی ادامه داد: اگر شب‌ها در شهر دوری بزنیم برج‌های 40 واحدی می‌بینیم که تنها چراغ چهار یا پنج واحد آن روشن است و این یعنی تعداد زیادی خانه خالی در شهر داریم. در شرایطی که عرضه بسیار فراوان و تقاضا کم باشد، قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت و حتی ممکن است پایین بیاید.

 به گفته این کارشناس بازار مسکن، این شرایط علاوه بر بازار خرید و فروش مسکن در بازار رهن و اجاره نیز دیده دیده می‌شود.
 
ملکی عنوان کرد: کسی که سال گذشته خانه‌ای اجاره کرده امسال می‌خواهد پول خود را بگیرد و به خانه بهتر و بزرگتری برود، اما صاحبخانه چون نمی‌تواند خانه‌اش را اجاره دهد توان بازپرداخت پول پیش مستاجر را ندارد و این اکنون به بزرگترین معضل ما تبدیل شده ‌است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فرهنگ آپارتمان نشینی در کرمانشاه بسیار ضعیف است و افراد یک سال که در آپارتمان می‌مانند پشیمان می‌شوند و تلاش می‌کنند آپارتمان را پس دهند و خانه ویلایی بگیرند. این شرایط باعث شده 50 درصد مالکین و مستاجرها قراردادهای خود را با شرایط گذشته تمدید کنند.
 
ملکی، بی‌ثباتی را از دیگر مشکلات بازار مسکن دانست و تصریح کرد: در برخی مناطق که واسطه‌ها فعالیت دارند و بازار تقاضا را رونق می‌بخشند شاید شاهد افزایش قیمت باشیم، اما در سایر نقاط افزایشی نداشته‌ایم. وقتی که افزایش اجاره بها نداریم تعیین حدود برای اجاره‌ها و اینکه بیش از 7 تا 9 درصد افزایش یابد هم بی‌فایده است. تنها راه این است که کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مسئول و کارشناسان بازار مسکن تعیین شود که بسته به محل و منطقه، نوع ملک از جمله ویلایی و آپارتمانی، زمان ساخت و نوساز یا کلنگی بودن ملک، قیمت‌های منطقی برای بازار تعیین کنند تا هرکس سرخود بازار را آشفته نکند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها