کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران بازار طلا


کد خبر : ۱۳۲۴۶دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲:۰۹۴۳۲۹ بازدید

روند مثبت قیمت سکه نقدی طی معاملات روز گذشته موجب افزایش بهای سکه در قراردادهای آتی و افزایش حجم معاملات این فلز گرانبها در حدود ...

روند مثبت قیمت سکه نقدی طی معاملات روز گذشته موجب افزایش بهای سکه در قراردادهای آتی و افزایش حجم معاملات این فلز گرانبها در حدود یک هزار قرارداد نسبت به روز ماقبل خود شد.

 

با وجود آن‌که مهلت توافق جامع هسته‌ای با ایران روز سه‌شنبه 30 ژوئن، 9 تیرماه به پایان می‌رسد، اما دو طرف از احتمال تمدید چند روزه مذاکرات خبر داده‌اند که همین موضوع فرصت تازه‌ای را برای رشد قیمت سکه آتی و نقدی در بازار فراهم کرده است. از طرفی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای همچنان در تلاشند که تا سی‌ام ژوئن گفتگوها را به سرانجام برسانند که اگر این اتفاق نیافتد، باید در انتظار رشد قیمت سکه طلا در بازار داخلی و بورس کالای ایران باشیم.

به عقیده برخی تحلیلگران بازار سکه، به نظر می‌رسد که با توجه به اختلافات و پرانتزهای مهم باقی مانده، گفتگوها حداقل تا چندین روز پس از سی‌ام ژوئن ادامه پیدا کند و این فرصت مناسبی برای خرید معامله‌گران تا آخرین روز مذاکرات است.

به این ترتیب سکه نقدی طلا در مبادلات دیروز با نوسان قیمتی مواجه شد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار با کاهش سه هزار تومانی به قیمت ۹۱۲ هزار تومان و هر قطعه سکه طرح قدیم نیز با همین مقدار کاهش به قیمت ۹۱۰هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت ۴۶۲ هزار تومان، افزایش دو هزار تومانی را در این روز تجربه کرد. از طرفی بهای ربع سکه نیز با افزایش سه هزار تومانی با قیمت ۲۶۱ و  سکه یک گرمی با همان نرخ ۱۷۰ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

همچنین در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز سکه سررسید تیرماه با قیمت ۹۰۹ هزار تومان معامله شد که ۰/۳۲ درصد رشد نرخ را نسبت به روز شنبه تجربه کرد. سکه تحویل شهریور‌ نیز با قیمت ۹۱۷ هزار تومان معامله شد که افزایش ۰/۴۵ درصدی را در این روز به ثبت رساند. این در حالی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت ۹۲۵ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۱۵ درصدی داشت . در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت ۹۴۶ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با افزایش قیمت همراه شد و رشد ۰/۶۶ درصدی را در معاملات روز یکشنبه به ثبت رساند.

از طرفی در این روز به دلیل نوسانات قیمتی بین پارامترهای تاثیرگذار بر روند بازار و هیجانی بودن مبادلات، حجم قراردادهای آتی نسبت شنبه اخیر افزایش یافت، به طوری که طی معاملات اولین روز از هفته معاملاتی حجم معاملات سه هزار و ۲۳۱ قرارداد بود که در روز یکشنبه این هفته به چهار هزار و ۱۲۶ قرارداد رسید.


پیش بینی بازار جهانی طلا

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رویترز، تازه‌ترین تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تحولات یونان و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا خواهد بود. از طرفی برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحولات مربوط به بحران مالی و بدهی یونان در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش اگر یونان تا روز دوشنبه نتواند بدهی های خود به صندوق بین‌المللی پول را بپردازد، با خطر ورشکستگی و خروج از منطقه یورو روبرو خواهد شد.انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری طی ماه ژوئن نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در روزهای آتی خواهد داشت.  بر اساس این گزارش سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۱۸۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۱۸۲ دلار افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها