کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقاومت بنگاه‌های املاک در برابر ایجاد بورس مسکن


کد خبر : ۱۳۲۳۱دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۶۲۰۷۶ بازدید

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اعلام این‌که بورس مسکن ایجاد می شود به مقاومت برخی مشاوران املاک برای ایجاد این بورس اشاره کرد و گفت: کاهش و شفافیت قیمت‌ها و تعادل ...

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اعلام این‌که بورس مسکن ایجاد می شود به مقاومت برخی مشاوران املاک برای ایجاد این بورس اشاره کرد و گفت: کاهش و شفافیت قیمت‌ها و تعادل عرضه و تقاضا از دستاوردهای راه‌اندازی بورس مسکن است.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تهیه گزارشی در رابطه با خرید و فروش املاک و مسکن در بورس اظهار کرد: در این گزارش عنوان شد که می‌توان این اقدام را انجام داد اما اینکه این طرح تا چه اندازه عملیاتی و اجرایی است، نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد.

وی با بیان این‌که شورای عالی بورس در حال طراحی بورس تخصصی با مکانیزم‌های بازار سرمایه در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات است، شفافیت قیمت، تعادل عرضه و تقاضای مسکن را از جمله دستاوردهای این اقدام برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که مسکن کالایی منحصر به فرد و یگانه است، احتمالا ایجاد چنین بازاری تا حدودی سخت است.

وی با بیان این‌که ایجاد بورس مسکن برای حذف بازار غیر رسمی فعلی مسکن در دستور کار قرار داردبیان کرد: هم‌اکنون قیمت مسکن از سوی دلالان و سفته‌بازان بازار مسکن تعیین می‌شود حال آنکه اگر عرضه و تقاضا مدیریت شود، قیمت مسکن به نرخی بسیار پایین‌تر از نرخ فعلی می‌رسد و اساسا بورس مسکن به سود خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی کالای مسکن خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی بنگاه‌های معاملات املاک در برابر تشکیل بورس مسکن مقاومت می‌کنند، چون قیمت مسکن شفاف نیست و با ایجاد بورس مسکن شفافیت به بازار مسکن و املاک برمی‌گردد. بنابراین کسانی که همواره در تلاشند در بازار مسکن به سودهای غیرمتعارف دست یابند، با ایجاد بورس مسکن مخالفت می‌کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه بازارهای مالی و حجم معاملاتی که در بورس مسکن صورت خواهد گرفت، جذابیت زیادی برای فعالان بازار سرمایه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: قرار است در بورس مسکن افزایش حجم معاملات مسکن با سودهای متعارف جایگزین معاملات کم با سودهای کلان و غیرمتعارف شود تا سرمایه‌گذاران به سمت بورس مسکن گسیل شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها