کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سایت‌های خرید و فروش مسکن چقدر معتبرند؟


کد خبر : ۱۳۲۲۰دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۵۰۱۶۵۰ بازدید

سایت‌های فروشنده املاک چقدر معتبرند؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند.
سایت‌های خرید و فروش مسکن چقدر معتبرند؟سایت‌های خرید و فروش مسکن چقدر معتبرند؟

به گفته یکی از مشاوران املاک در خیابان 10 فروردین، بهترین خانه نوساز در این خیابان، نهایتاً هر متر مربع 3.5 میلیون تومان قیمت دارد، این در حالی است که در یکی از سایت‌های آنلاین، قیمت هر متر مربع خانه نوساز در این محله را 4.1 میلیون تومان اعلام کرده است.

 این مشاور املاک در این خصوص بیان کرد: در این گونه سایت‌ها قیمت‌ها را بیشتر از واقعیت اعلام می‌کنند، چرا که اینها آگهی‌های فروش ملک افراد مختلف است و هر فردی به دلخواه خود قیمتی را اعلام می‌کند و گاهی در هنگام فروش تخفیف زیادی می‌دهند، که حتی با تخفیف، خانه خود را بیشتر از قیمت واقعی می‌فروشند.

به گزارش اقتصادنیوز، در یکی از سایت‌های آنلاین، خانه‌ای نوساز در منطقه‌ای خاص از محله تهرانپارس  متری 8.2 میلیون تومان برای فروش گذاشته است. یکی از مشاوران املاک در این خصوص گفت: قیمت هر متر مربع خانه نوساز با فول امکانات در این منطقه از محله تهرانپارس نهایتاً 7.5 میلیون تومان است و این سایت قیمت را بیشتر از قیمت منطقه اعلام کرده است.

اما یکی دیگر از مشاوران املاک گفت: شاید این واحدی که در این سایت برای فروش گذاشته شده است، خانه‌ای خاص، با ویژگی‌های خاص باشد و به دلیل استفاده از وسایل گران‌قیمت در آن، ارزش این خانه بیشتر از سایر خانه‌های محله باشد و تا خانه را ندیده باشیم، نمی‌توانیم نظر دهیم که قیمت آن گران است.

در کنار این مواردی که به گفته مشاوران املاک، قیمت‌ها را گران‌تر از قیمت واقعی اعلام کرده‌اند، فایل‌هایی نیز یافت می‌شوند که ارزان‌تر از قیمت منطقه نیز گزارش شده‌اند. برای مثال در یکی از سایت‌ها، خانه‌ای 30 سال ساخت در خیابان 60 متری یوسف‌آباد، با قیمت هر متر مربع 4.5 میلیون تومان، اعلام شده است، که به گفته مشاوران املاک همین منطقه، واحدی که با قیمت هر متر مربع زیر شش میلیون تومان به فروش برسد، حتی اگر خانه‌ای قدیمی باشد، در این منطقه کم پیدا می‌شود.

البته این مشاور املاک در ادامه بیان کرد: اینکه خانه‌ای در این منطقه با قیمت هر متر مربع 4.5 میلیون تومان وجود دارد، به این دلیل است که بازار در رکود است و بسیاری به دلیل آنکه خانه خود را به فروش برسانند، ملک خود را زیر قیمت منطقه برای فروش می‌گذارند و مثل این مورد کم است، اما وجود دارد و گاهی در املاک ما نیز چنین موردهایی پیدا می‌شود.

اما در این سایت‌های آنلاین، خانه‌هایی نیز برای فروش گذاشته شده، که کاملاً با قیمت‌های منطقه یکی است و به نظر می‌رسد تفاوت چندانی با قیمت‌هایی که در بنگاه‌های املاک اعلام می‌شود، ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها