کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هفتمین روز تابستان بورس تهران خزان شد


کد خبر : ۱۳۱۹۳یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۱۱۱۲۵۶ بازدید

در جریان معاملات بورس و اوراق بهادار شاخص علی رغم پیش بینی روند مثبت، امروز با 510 واحد ریزش از نیمه کانال 64 هزار واحدی سقوط کرد .

شاخص کل بازده نقدی و قیمت در پایان معاملات امروز یکشنبه 7 تیرماه 94 با 510 واحد کاهش به رقم 64 هزار و 301 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این روز با 211 افت عدد 26 هزار و 663 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص بازار اول نیز طی امروز با کاهش 408 واحدی عدد 46 هزار و 290 واحد را تجربه کرد و در عین حال شاخص بازار دوم نیز با ریزش 805 واحدی به رقم 133 هزار و 327 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان این روز معاملاتی با 10 واحد افت به رقم 724 واحد دست یافت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران اندکی بیش از 80 میلیارد و 858 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن 374 میلیون و 469 هزار 272 سهم و اوراق مالی قابل معامله در این بازار طی بیش از 35 هزار دفعه خریدوفروش بود. طی امروز 3 نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس با 73 واحد، بانک ملت با 39 واحد و بانک صادرات با 35 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس تهران برجای گذاشتند. این درحالی بود که بانک پارسیان با 7 واحد افزایش به تنهایی بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر برجای گذاشت.

طی معاملات امروز ناظر بازار سهام اقدام به توقف نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سایپا دیزل و سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، کرد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت فولاد هرمزگان جنوب و محورسازان ایران‌خودرو را بازگشایی کرد.

به گزارش فارس، طی معاملات امروز اگرچه حجم و ارزش معاملات بازار سهام چنگی به دل نمی‌زد، اما کلیّت بازار نشان داد که بازار سهام با عقب‌نشینی فروشندگان بازار سهام روبروست. بازار سهام به تبع افزایش حساسیت‌ به اخبار حوزه سیاست بین‌المللی در روزهای آینده تلاش می‌کند تا در این روزها با پیشی گرفتن صبر و امید به دورنمای آینده به دنبال افزایش اعتماد خود نسبت به متغیرهای تأثیرگذار در این بازار باشد.

طی امروز برخی حقوقی‌ها ترجیح دادند در شرایطی که معامله‌گران کم ریسک و بدبین به دورنمای مذاکرات اقدام به عرضه سهام می‌کنند، روی نوسان منفی قیمت‌ها سهم‌های رشدی را جمع‌آوری کنند.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به گروه بانکی، خودروسازی و برخی حمل و نقلی‌ها اشاره کرد که می‌توانند در صورت انتشار خبرهای مثبت از مذاکرات به طور مستقیم با رشد فزاینده قیمت سهام روبه‌رو شوند.

به نظر می‌رسد طی روزهای آینده بازار سهام با حساسیت بسیاری نسبت به انتشار اخبار سیاسی و بین‌المللی رفتار خود را تبیین کند. هرچند که نسبت به هر اقدامی در بازار با احتیاط بیشتری این بار در تالار شیشه‌ای حافظ تکاپو خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها