کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای وارداتی هفت تا 10 میلیون تومان گران می شود


کد خبر : ۱۳۱۸سه شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶:۲۲۱۰۵۷۲ بازدید

بعد از یک کش و قوس حسابی در خصوص قیمت خودروها علی الخصوص متولی قیمت گذاری در کشور در حوزه خودرو ، مصوبه ای با پیشنهاد ستاد مدیریت مصرف سوخت کشور مطرح شده است که بازار راکد خودروی وارداتی را با شوک افزایش قیمت مواجه خواهد کرد.
خودروهای وارداتی هفت تا 10 میلیون تومان گران می شودخودروهای وارداتی هفت تا 10 میلیون تومان گران می شود

بنا به پیشنهاد این ستاد، برای تعجیل و رونق گرفتن اسقاط خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا در کشور هزینه کمک بلاعوض دولتی برای خودروهای فرسوده با افزایش ده میلیون ریالی به ازای هر برگه اسقاط به بیست و پنج میلیون ریال خواهد رسید. طبق قوانین گذشته، این افزایش از محل عوارض شماره گذاری خودروهای نوی وارداتی تامین می شود. در واقع برای شماره گذاری خودروی نو وارداتی بر اساس میزان مصرف سوخت در چرخه ترکیبی در زمان شماره گذاری عوارضی باید پرداخت شود که این عوارض در قانون قدیم و قانون جدید به شرح جدول ذیل است در همین راستا برای تامین این بودجه، هیئت وزیران مصوب نمود جدول برگهای اسقاط خودروهای وارداتی به شکل جدول ذیل تغییر نمود.
 

-------- ------- --- --10.5 ------ ----- ---- -- ---.png

با توجه به اینکه عمده خودروهای وارداتی جز تعداد معدودی در محدوده بین شش تا ده لیتر قرار می گیرد با یک محاسبه ساده با افزایش قیمت حداقل هفتاد میلیونی دور از انتظار نخواهد بود. در کنار این موضوع، موضوع تنظیم تعرفه ها و همچنین یکسان سازی نرخ ارز و در نتیجه تعدیل به بالای نرخ ارز پایه محاسباتی گمرک نشاندهنده این است که نرخ خودروهای وارداتی در پایین ترین روزهای خود به سر میبرد و در آینده نزدیک باید منتظر جهش قیمت خودروهای وارداتی باشیم. هر جند بازار خودروی خصوصا خودروی وارداتی روزهای بسیار سردی را تجربه می کند و با یکی از سنگین ترین رکودهای سالهای اخیر دست به گریبان است، افزایش هزینه های دولتی منجر به افزایش محسوس در قیمت خودرو خواهد شد. با توجه به نرخ فروش خودروها این افزایش تا حدودا 10% قیمت خودرو را بالا خواهد برد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها